Jak obniżyć zbyt wysokie ciśnienie krwi? cz. 2

Wysokie ciśnienie jest bardzo dużym problemem – jest związane z wieloma czynnikami, takimi jak otyłość, zła dieta, brak ruchu, stres, spożywanie alkoholu. To niestety dotyka nas wszystkich, dlatego warto o siebie zadbać i dowiedzieć się, jak obniżyć ciśnienie krwi.

W pierwszej części tego artykułu poznaliśmy już kilka kwestii, jak z tym walczyć. Przejdźmy zatem do kolejnych.

Muscle-Zone Sklep
  1. Naucz się odstresowywać

Stres to jeden z najważniejszych czynników, jeśli chodzi o ciśnienie krwi. Kiedy jesteśmy przewlekle zestresowani, nasz organizm jest w ciągłym stanie „walki’. To przyspiesza bicie serca, co powoduje szybszy przepływ krwi i wyższe ciśnienie. To nie tylko prowadzi do nadciśnienia, ale również powoduje wiele stanów zapalnych w organizmie, które są bardzo niekorzystne.

Jak radzić sobie ze stresem?

– Posłuchaj relaksującej muzyki, którą lubisz. Badania pokazują, że to ma świetny wpływ na psychikę, jak i również ciśnienie!

– Pracuj mniej/zmień pracę. Jeśli Twoja praca prowadzi do ciągłych stanów nerwowych i skoków ciśnienia, to zdecydowanie nie jest korzystna. Oczywiście, że łatwo tak mówić, ale warto pamiętać, że zdrowie jest najważniejsze.

– Poćwicz jogę i medytuj. To świetne rozwiązanie dla tych wiecznie zdenerwowanych.

– Dorzuć do tego zestawu suplementy, które pozwalają organizmowi na lepszą walkę ze stresem i relaksują go.

  1. Schudnij

Wydaje się banalne i w istocie takie jest. Gorzej doprowadzić odchudzanie do skutku. Utrata nadmiernej tkanki tłuszczowej jest bezcenna dla całego organizmu, nie tylko dla nadciśnienia. Badania pokazują, że tracenie 5% masy ciała (korzystne, przy np. nadwadze) skutkuje obniżeniem się wysokiego ciśnienia krwi.

Jeśli połączysz odpowiednią dietę z aktywnością fizyczną, efekty będą niesamowite!

  1. Rzuć palenie

Po raz kolejny przekonujemy się, że palenie ma negatywny wpływ na mnóstwo obszarów w naszym organizmie. Do tego zalicza się również nadciśnienie. Dodatkowo, chemikalia zawarte w papierosach powiązane są z uszkadzaniem błon naczyń krwionośnych.

  1. Wyeliminuj cukier z diety

Spożywanie dużej ilości cukru wiąże się z nadciśnieniem, na co wskazują badania. Kobiety, które piły dużo słodkich napojów miały o wiele wyższe ciśnienie krwi niż te, które ich nie spożywały. Inne badania pokazują, że przekąski nie zawierające cukru były powiązane z niższym ciśnieniem krwi. Warto zatem wyeliminować cukier, już nawet nie tylko dla samego ciśnienia, ale dla ogólnego zdrowia organizmu, a zwłaszcza gospodarki cukrowej.

  1. Dodaj do zdrowej diety nieco naturalnych suplementów

Berberyna poza korzystnym wpływem na gospodarkę cukrową i stany zapalne organizmu, ma również związek z obniżaniem ciśnienia krwi.

Olej rybi promuje zdrowie serca, mózgu oraz może działać bardzo korzystnie u osób z nadciśnieniem.

Hibiskus to nie tylko smaczna herbata. Kwiaty są bardzo bogate w polifenole i antyoksydanty, które korzystnie wpływają na ciśnienie krwi.

Magnez również będzie regulował gospodarkę elektrolitową, zatem warto nie pomijać go w swojej suplementacji.