W jaki sposób zwalczać zmęczenie?

Zmęczenie dopada nas niemal każdego dnia i sprawia, że nie mamy ani siły, ani ochoty na pracę, a nawet wykonywanie czynności, które kiedyś sprawiały nam dużo przyjemności. Uważa się, że zmęczony organizm nie funkcjonuje w ten sam sposób, kiedy jesteśmy wypoczęci i zrelaksowani.

Przemęczenie sprawia, że nie jesteśmy w stanie skupić się na wykonywanych czynnościach, pamięć i koncentracja nas zawodzą. Warto więc wiedzieć, jak zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie. Jest wiele sposobów na walkę ze zmęczeniem po ciężkim dniu. Poznaj kilka skutecznych porad, dzięki którym ponownie poczujesz się w pełni sił.

Muscle-Zone Sklep
  1. Sen

Sen jest najlepszym sposobem na regenerację. Nic tak nie działa na organizm człowieka, jak przespana noc. Wiele osób ma jednak problemy z zaśnięciem, a to często jest przyczyną przemęczenia. Przed snem warto wypić jedną szklankę naparu z melisy lub chmielu. Te napary mają działanie uspokajające i wyciszające, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej będzie ci zasnąć. Jeśli nie przepadasz za ziołowymi naparami, to doskonale sprawdzi się również banan lub mleko z miodem. Takie przekąski sprawią, że w organizmie zwiększy się poziom tryptofanu, który ma działanie nasenne. Zwiększy się również poziom serotoniny, która poprawia nam nastrój. Dzięki temu przed snem nie będziemy nerwowi i pobudzeni.

  1. Ruch

Jeśli często czujesz się zmęczony, to po powrocie do domu nie zasiadaj na kanapie przed telewizorem. Takie działanie na pewno nie sprawi, że poczujesz się lepiej. Brak aktywności fizycznej sprawia, że mózg staje się niedotleniony, a to powoduje zmęczenie, uczucie osłabienia, a także problemy z koncentracją. Lepiej jest więcej się ruszać, ponieważ wysiłek fizyczny, nawet mały sprawi, że oderwiemy swoje myśli od problemów, przyśpieszy się regeneracja organizmy, a po lekkim wysiłku łatwiej będzie nam zasnąć. Nawet piętnaście minut spaceru na świeżym powietrzu będzie miało korzystny wpływ na twoje samopoczucie. Po powrocie z pracy zrób sobie przerwę na spacer i kilka skłonów.

  1. Prysznic ranem i kąpiel na wieczór

Po przebudzeniu zrób sobie prysznic. Możesz wybrać na przemian ciepły i zimny natrysk, dzięki czemu krążenie krwi poprawi się, a ty poczujesz się w pełni sił. Masaż, jaki gwarantuje nam prysznic, sprawi, że poczujemy się pobudzeni. Oprócz wody możesz sobie zrobić masaż przy użyciu peelingu lub specjalnej szorstkiej rękawicy. To sposób na zadbanie o zdrowie i wygląd skóry. Poranny prysznic najlepiej zakończyć zimnym natryskiem.

Po powrocie do domu, przed snem możesz poświęcić czas na kąpiel w gorącej wodzie i soli morskiej do kąpania. Do wody możesz wlać kilka kropel olejku lawendowego, który ma działanie odprężające i łagodzi bóle mięśni.