Uspokajające zioła i przyprawy do walki ze stresem

Masz ochotę na relaks? Te uspokajające zioła mogą w tym pomóc!

Wykorzystywanie uspokajających ziół i kwiatów w kuchni może być łatwym (i pysznym) sposobem na naturalne odstresowanie. Na kojący, lekko gorzki aromat napoju który dzisiaj przedstawimy składają się trzy naturalne rośliny, które wykazują obiecujące właściwości w kontekście zwiększania relaksu i uspokojenia organizmu.

Muscle-Zone Sklep

Lawenda jest jednym z najpopularniejszych ziół wykorzystywanych w celu uspokojenia się. My połączymy ją z korzeniem kozłka lekarskiego i męczennicą (Passiflora incarnata), aby stworzyć jedną wyjątkową mieszankę przeciwdziałającą stresowi.

Chociaż te zioła są ogólnie bezpieczne i dobrze tolerowane, ważne jest, aby w przypadku wyjątkowych schorzeń medycznych skonsultować jej wykorzystanie ze swoim lekarzem i nigdy nie łączyć ich z innymi lekami promującymi wytwarzanie neuroprzekaźnika GABA, takimi jak leki przeciwdepresyjne i benzodiazepiny.

Przepis na esencję antystresową:

  • 2 łyżki suszonej lawendy
  • 1 łyżeczka. suszonego korzenia waleriany
  • 2 łyżeczki suszonej Passiflory
  • 1 łyżeczka suszonej skórki pomarańczowej
  • 1/2 łyżeczki suszonego imbiru
  • 150 ml alkoholu (zalecane: czysta wódka, lub spirytus w celu najefektywniejszego przenikania substancji antystresowych do alkoholu)

Instrukcje:

Połącz wszystkie składniki w słoiku i zalej alkoholem. Zamknij szczelnie i przechowuj napój w ciemnym, chłodnym miejscu miejscu.

Niech nalewka ostoi się aż do osiągnięcia pożądanej mocy, około 2 do 4 tygodni. Potrząsaj butelką regularnie (mniej więcej raz dziennie).

Po tym czasie, odcedź napój przez filtr do kawy. Przecedzony wyciąg przechowuj w szczelnym pojemniku w temperaturze pokojowej.

Sposób użycia: Wymieszaj kilka kropel wyciągu z zimną lub gorącą herbatą, gazowaną wodą lub spożywaj nalewkę przed snem lub w chwilach zwiększonego stresu i niepokoju.