Suplementy przed treningiem

Każdy trening jest dla naszego organizmu ogromnym wysiłkiem, przed którym potrzebuje on odpowiedniego przygotowania. Przede wszystkim musi mieć on dostarczone dobre paliwo, czyli wszystkie niezbędne składniki odżywcze, które ułatwią mu wykonanie tej ciężkiej pracy i zregenerowanie się po niej. Ważna jest więc tu odpowiednia dieta oraz dobrane suplementy diety. Jakie preparaty wybrać, by zapewnić swojemu organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje?

Białko 

Odżywka białkowa, którą spożyjemy przed treningiem jest w stanie znacząco wpłynąć na jakość ćwiczeń, a tym samym na późniejsze efekty. Stanowi ono budulec mięśni, dlatego odżywia je nie tylko przez cały czas trwania aktywności fizycznej, ale także po.  Według badań naukowych zastosowanie odżywki białkowej około pół godziny przed treningiem pozwala na intensywniejsze spalanie kalorii nawet 24 godziny po wysiłku fizycznym! Dlaczego tak istotne jest spożycie białka właśnie przed treningiem, a nie tylko tuż po jego zakończeniu? Z jednej bardzo prostej przyczyny: niszczenie komórek włókien mięśniowych w wyniku katabolizmu zachodzi od razu po zakończeniu ćwiczeń, dlatego po prostu nie można do tego dopuścić. Ponadto ta taktyka pozwala również obniżyć poziom kortyzolu. Niemniej jednak nie ma powodów, by rezygnować z białka po treningu. Należy po prostu odpowiednio dozować je w ciągu dnia. 

Muscle-Zone Sklep

Kreatyna

Kreatyna uczestniczy w procesach metabolicznych i jest doskonałym źródłem energii dla mięśni. Jej zadaniem jest zwiększanie wytrzymałości i siły oraz przyspieszenie budowania masy mięśniowe. Jest ona wytwarzana samodzielnie przez organizm w wątrobie, jednak nie są to ilości wystarczające do pokrycia zapotrzebowania na nią u trenującego regularnie sportowca. Kreatyna magazynowana jest w mięśniach, dlatego też zastosowanie jej przed wysiłkiem fizycznym pozwoli na wykorzystanie tych zapasów w trakcie ćwiczeń. W związku z tym uszkodzenia powstałe w czasie treningu nie będą aż tak duże, a regeneracja będzie znacznie łatwiejsza.

Beta-alanina i arginina

Zarówno beta-alanina, jak i arginina są aminokwasami. Mają one za zadanie zwiększać wytrzymałość i siłę mięśni, dlatego ich spożycie przed treningiem jest ważne, aby ćwiczenia były w stu procentach produktywne i przyniosły oczekiwane efekty. Ponadto obie te substancje pomagają spalać tkankę tłuszczową, a także pozwalają uniknąć uciążliwych bólów po wysiłku. Wzmagają także syntezowanie cząsteczek energetycznych ATP, co jest bardzo ważne w tracie ćwiczeń.

Kofeina

Kolejnym suplementem, który warto przyjąć przed treningiem jest kofeina. Stymuluje ona ośrodkowy układ nerwowy i zwiększa wydajność w czasie wykonywanych ćwiczeń. Spożycie jej w formie suplementu diety podniesie ciśnienie krwi i doda nam energii, dlatego będziemy mieć dużo sił do działania, co uczyni trening bardziej skutecznym. 

Cytrulina

W preparatach przedtreningowych znaleźć można również cytrulinę, która odpowiedzialna jest między innymi za tak zwaną „pompę mięśniową”. Cytrulina umożliwia nasiloną syntezę tlenku azotu, dzięki czemu rozszerzają się naczynia krwionośne, a mięśnie stają się bardziej odżywione. Stąd też zastosowanie suplementu z tą substancją pozwoli na dłuższe i mniej męczące dla mięśni treningi. 

 Agmatyna

Agmatyna jest związkiem z grupy poliaminów i stanowi jednocześnie metabolit L-argininy. Jest ona bardzo istota dla prawidłowej pracy układu krwionośnego, a poza tym stosuje się ją w celu poprawy efektów treningowych. To właśnie agmatyna po części odpowiada za „pompę mięśniową” oraz za odpowiednie odżywienie komórek mięśniowych. 

Stosowanie różnego rodzaju suplementów diety przed treningiem jest równie ważne, jak spożywanie ich po treningu, o ile nie ważniejsze. Stąd warto pamiętać o nich na co dzień, bo dzięki nim nasz wysiłek stanie się bardziej skuteczny. Umożliwi to stopniowe zwiększanie swojej wytrzymałości i siły, a w ostatecznym rozrachunku doprowadzi to do rozbudowy masy mięśniowej, na czym w końcu zależy większości sportowców.