Suplementy na wydolność

Suplementy na wydolność są polecane szczególnie osobom, które bardzo chcą zwiększyć tempo na siłowni i mieć więcej energii. Pozwalają one na zwiększenie wydolności, ale mają w swoim składzie również witaminy wzmacniające organizm. 

Co powinny zawierać suplementy na wydolność?

Kordyceps

Kordyceps, jako suplement na wydolność,  zawiera w składzie wysokie dawki adenozyny, która z kolei należy do ATP. Jest on uniwersalnym przekaźnikiem energii w organizmie. Pozwala na zwiększenie wydolności pracy ikładu sercowo-naczyniowego. Przyczynia się do zwiększenia światła naczyń, przez co więcej krwi jest pompowanej do serca. Dzięki temu nasze mięśnie znacznie szybciej regenerują się, a także mięśnie, które otrzymują tlen i inne składniki odżywcze. Kordyceps wspomaga również wrażliwość insulinową komórek, przez co metabolizm węglowodanowy jest znacznie bardziej wydajny. Tkanka tłuszczowa nie jest tak mocno gromadzona, a my jesteśmy chronieni przed powstaniem cukrzycy typu drugiego. 

Muscle-Zone Sklep

Reishi

Reishi niegdyś używany był do wzmacniania układu oddechowego oraz nerek. Dzięki stosowaniu tego typu preparatu możemy znacznie zwiększyć wydolność naszego organizmu. Jest świetnym wsparciem w regeneracji mięśni po wysiłku. Może być również używany do leczenia tzw. zespołu chronicznego zmęczenia. Zwiększa insulinowrażliwość komórek, dlatego bardzo dobrze stymuluje metabolizm węglowodanów.

Boczniak Mikołajkowaty

Inaczej nazywany King Trumpet, stosowany jest przez osoby uprawiające sport, ponieważ dzięki niemu stymulowana jest erytopoeza. Podczas stosowania tego suplementu diety zwiększa się ilość krwinek czerwonych, co z kolei wpływa na nasza wydolność, ale również zwiększoną odporność. Polepsza się również wytrzymałość mięśni szkieletowych, dzięki czemu nasz trening jest znacznie wydłużony, a przy okazji możemy mocniej i efektywniej pracować. Pobudzone są procesy regeneracyjne, przez co po wysiłku mięśnie mogą szybciej wrócić do swojej pełnej formy. Dzięki przyjmowaniu suplementów z tym składnikiem mamy pewność, że zwiększymy naszą wydolność mięśniową, a przy okazji zmusimy mięśnie do znacznie intensywniejszej pracy podczas treningu. 

Witamina A

Witamina A jest inaczej nazywana witaminą młodości. Dzięki niej możemy zadbać o zdrowie naszego układu krwionośnego. Dodatkowo ma ona zbawienny wpływ na nasze mięśnie, zwiększając ich wydolność. Witamina ta pozwala na znacznie szybsze dostarczenie nam potrzebnych składników odżywczych i mineralnych do organizmu, dzięki czemu mięśnie szybko się regenerują. Ma ochronny wpływ również na układ nerwowy. Wpływa ona na produkcję hormonów oraz nasz metabolizm, dzięki czemu mamy znacznie więcej energii i siły do działania.

Soplówka jeżowata

Jest to grzyb, nazywany również Lion’ Mate. Posiada ona unikalne właściwości, które pozwalają na syntezę czynnika wzrostu nerwów. Dzięki czemu możemy w całkowicie naturalny sposób zwiększyć stymulację układu nerwowego, co przekłada się na lepsze skupienie, ale również na lepsze wyniki jeśli chodzi o wydolność mięśniową. Zwiększenie stymulacji układu nerwowego jest widoczne m.in. w zwiększonej koordynacji nerwowo-mięśniowej. Mamy lepszą sprawność fizyczną oraz przy tym dobre samopoczucie. Dodatkowo jest stosowana w terapii chorób neurodegeneracyjnych. Zmniejsza ona również stany zapalne w naszym organizmie, które mogą tworzyć się przy bardzo intensywnym treningu lub po przebytej chorobie.

Witamina D

Jest to bardzo niedoceniany składnik naszej diety. Można znaleźć ją w żółtym serze, ale również nabiale oraz mięsie. Najwięcej witaminy D otrzymujemy, kiedy nasza skóra ma kontakt z promieniami UV. Witamina D pozwala nam na zwiększenie odporności na choroby. Ma też niebagatelny wpływ na wchłanianie się wapnia do kości. Poprawia nasze samopoczucie i działa ochronnie na układ nerwowy. Dzięki suplementacji witaminą D na pewno zauważymy takie pozytywne aspekty, jak np. lepsza wydolność oraz zmniejszoną ilość urazów kostno-stawowych. Dorosły człowiek o wadze około 70 kg powinien dostarczać aż 1000 j. witaminy D codziennie. W okresie jesienno-zimowym warto ją dodatkowo suplementować.