Suplementy na włosy i paznokcie

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że w dzisiejszych czasach szczególną uwagę przykładamy do tego, w jakiej kondycji pozostaje nasza skóra, paznokcie, a także włosy. Jesteśmy coraz bardziej świadomi swojego ciała, jego uwarunkowań, predyspozycji oraz możliwości. Marzymy o pięknej, umięśnionej, smukłej i zdrowej sylwetce, a także zadbanej skórze, silnych włosach i paznokciach. W tym celu, coraz częściej całkowicie przekształcamy swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe, strefę codziennego ruchu, wprowadzamy też niezbędną suplementację. Spektakularne, a także pożądane efekty, możemy osiągną jedynie dzięki racjonalnej diecie, suplementacji i aktywności fizycznej. To wszystko składa się na świetny nastrój, równowagę psychofizyczną oraz całkowite odżywienie. 

Witaminy i minerały 

Niezbędnym elementem każdej zdrowej diety pozostają pełnowartościowe witaminy i minerały, a także makro oraz mikroelementy. Tylko dzięki tym składnikom możemy zapewnić sobie piękne, lśniące włosy, mocne paznokcie i promiennie rozświetloną cerę. Oczywiście, warto pamiętać, że suplementy diety stanowią jedynie dodatek do lekkostrawnego, jak też pożywnego żywienia. Warto suplementować witaminę A, odpowiedzialną za uregulowanie procesów wydzielających tzw. sebum. Niedobory tej witaminy mogą powodować nadmierne przesuszanie się i łuszczenie skóry głowy, jak też problem z łupieżem.

Muscle-Zone Sklep

Dodatkowo niezbędne są też: witamina B, witamina H (biotyna), witamina C i E. Działanie oraz aktywność witaminy B pozostaje bardzo istotne względem kondycji włosów, ich wzrostu oraz intensywności koloru. Biotyna natomiast, genialnie hamuje wypadanie włosów, zapobiega łysieniu zarówno u kobiet, jak też u mężczyzn, dodatkowo również odżywia oraz stabilizuje. Witaminy E i C – świetnie wspomagają wszelkie procesy krążeniowe, dzięki czemu skóra głowy jest znacznie lepiej odżywiona, dotleniona (włosy znacznie lepiej rosną, nie rozdwajają się, rzadziej wypadają, posiadają wyraźny blask). Jeśli chodzi o włosy i paznokcie, to w codziennej suplementacji nie powinniśmy pomijać także składników takich jak: cynk, żelazo, magnez, potas. 

Zioła na włosy i paznokcie

Zioła to jedne z najlepszych, najbardziej pełnowartościowych i jednocześnie naturalnych przeciwutleniaczy. Perfekcyjnie pozbywają się one wolnych rodników, które odpowiadają bezpośrednio za procesy starzeniowe. Suplementy ziołowe genialnie reagują na piękną cerę, włosy i paznokcie. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić np. na skrzyp polny, który jest świetnym oraz bardzo łatwo przyswajalnym źródłem związków potasu, krzemu, jak również wielu innych składników odżywczych.

Skrzyp polny jest też elementem antybakteryjnym, regenerującym, silnie odżywczym. Krzem natomiast, to pierwiastek zawarty co prawda w naszym organizmie, jednak wraz z upływem lat jego poziom ulega zmniejszeniu. Może powodować to wypadanie włosów, ich osłabienie. Dzięki suplementacji krzemowej, możemy liczyć na zahamowanie procesów odpowiadających za pojawienie się siwizny, jak też zapobiegamy wypadaniu włosów.

Pokrzywa zwyczajna to suplement nie mniej istotny oraz wartościowy. Dzięki niej – włosy znacznie mniej się przetłuszczają, nie wysychają i pozostają odżywione. Nagietek i melisa natomiast, bardzo fajnie reagują względem nie tylko włosów, ale też paznokci – normując ich równowagę, odżywiając, stabilizując procesy wzrostowe oraz kondycyjne. Jeśli chodzi o inne zioła, na które zdecydowanie wypada zwrócić uwagę, to są to: liście gruszy, nasturcja, czy też rumianek, jak również mięta, rozmaryn, liście brzozy, lawenda, arnika, korzeń łopianu. 

Dieta i nawodnienie

Włosy, paznokcie, skóra i sylwetka – tworzą się oraz normalizują pod wpływem pewnych procesów, które pozostają w ścisłych zależnościach ze sobą. Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że poza niezbędną suplementacją, czynnikiem wspólnym dla wszystkich tych elementów pozostają zdrowe żywienie i ćwiczenia fizyczne. Dieta może kojarzyć nam się z ograniczeniami – bynajmniej! Dieta, to sposób w jaki żywimy swój organizm, to filozofia życia. Dla zachowania zdrowej skóry i paznokci, warto wprowadzić do niej dużą ilość zielonych warzyw, owoców. Dodatkowo, ważne jest, aby zrezygnować z białego pieczywa i wprowadzić jego pełnoziarniste odpowiedniki. Niezdrowe tłuszcze natomiast zastąpić mogą: olej kokosowy, awokado, pestki, orzechy, olej lniany, masło kokosowe. Powinniśmy wystrzegać się też wysoko słodzonych napojów, nektarów i gazowanych przetworów. Zdecydowanie zdrowsze będzie dla nas również pozyskiwanie towarów żywieniowych od niewielkich, lokalnych dostawców oraz naturalnie uprawiających rolników. Ważna pozostaje też kwestia odpowiedniego nawodnienia. Każdego dnia powinniśmy wypijać minimum 2-3 litry mineralnej wody, w celu odpowiedniego odżywienia oraz normalizacji. Nasz organizm w niemal 70% składa się wody. Jest ona obecna w skórze, tkankach, komórkach, narządach, krwiobiegu. Bez nawodnienia, nasza skóra wyschłaby, a włosy i paznokcie uległyby całkowitemu zniszczeniu – podobnie jak wszelkie procesy życiowe zachodzące w naszym organizmie.