Suplementy na siłownię

Wygląd znaczy bardzo wiele dlatego wiele osób walczy ze swoją wagą i niektórzy wybierają w tym celu ćwiczenia na siłowni. Zaczynając ćwiczenia na siłowni należy jednak zwrócić uwagę na stan zdrowia oraz dostosować rodzaj ćwiczeń i obciążenie do kondycji i wieku. Wymaga to wiedzy i doświadczenia.

Dieta i suplementacja

Muscle-Zone Sklep

Osoby trenujące na siłowni bardzo często stosują odżywki i suplementy, więc ten temat prędzej czy później zainteresuje każdego ćwiczącego. Warto jednak pamiętać, że suplementy są tylko i wyłącznie uzupełnieniem diety, a najważniejsze jest zbilansowane odżywienie. Należy również pamiętać, że osoba, która dopiero zaczyna ćwiczyć ma ma całkowicie inne potrzeby żywieniowe niż zawodowy sportowiec. Suplementy są niezbędne głównie w przypadku bardzo intensywnych treningów, więc przynajmniej na początku można sobie radzić bardzo dobrze bez nich. Dotyczy to także produktów wspomagających odchudzanie czyli tak zwanych spalaczy. Jeżeli chcemy pozbyć się nadwagi, to należy zachować ostrożność i nie zapominać o tym, że nie wszystkie suplementy będą dla wszystkich bezpieczne. Młodzi adepci ćwiczeń na siłowni nie powinni chociażby stosować termogeników. Jeśli jednak decydujemy się na suplementację to należy pamiętać, że osoba, która dopiero zaczyna przygodę z treningami, powinna skupiać się na produktach, które przede wszystkim uzupełniają dietę.

Witaminy 

Witaminy powinny być pierwszym wyborem przy rozpoczęciu suplementacji, zwłaszcza te z grupy D, B, A i K. Oczywiście najlepiej czerpać je z naturalnych składników, jednak w obecnym świecie, kiedy ludzie żyją szybko i w stresie niezwykle trudno jest dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość wartości odżywczych. Witaminy zapobiegną uszkodzeniu tkanek w trakcie treningów, a dodatkowo wspomogą regenerację mięśni. Nie można także zapomnieć o najważniejszych dla sportowców pierwiastkach, którymi są magnez i wapń. Odpowiednia dawka tych dwóch minerałów nie tylko ustabilizuje poziom fosforanów wapnia i zapobiegnie demineralizacji kości, ale również wzmocni je i pozwoli przetrzymać obciążenie treningowe, zwłaszcza, że badania dowodzą zbyt niski poziom magnezu w organizmie może wiązać się ze spadkiem wydolności. Sprawdź, jakie witaminy powinni przyjmować mężczyźni na siłowni.

Omega-3

Kwasy omega-3 nie tylko mają korzystny wpływ na układ nerwowy ale również prowadzą do obniżenia ekspresji genów biorących udział w procesach zapalnych, a te w trakcie intensywnego uprawiania sportu są dosyć częste. Regularne dostarczanie do organizmu kwasów omega-3 spowoduje zmniejszenie odczuwania bolesnych skutków aktywności fizycznej takiej jak na przykład nadwyrężenia stawów, ścięgien, więzadeł, przetrenowanie.

Odżywka węglowodanowo-białkowa

Odżywka węglowodanowo-białkowa to nic innego jak typowy gainer. Taka odżywka jest bardzo częstą pokusą dla osób, które chcą szybko zbudować masę mięśniową. Dodatkowo sportowcy często stosują gainery jak „proszek na przyrost mięśni”, który zastąpi posiłki. To błąd! Gainer jak wszystkie inne suplementy jest tylko uzupełnieniem diety, nie może jej zastąpić. 

Kreatyna

Lekarze i eksperci są zgodni – na początku przygody z siłownią nie ma potrzeby sięgania po kreatynę. Początkujący sportowcy i tak bardzo często na starcie nie są w stanie w pełni wykorzystać naturalnego potencjału swojego ciała, co oznacza konieczność poznania reakcji na trening czy też zmianę diety. Poza tym kreatynę zazwyczaj zaczyna się stosować dopiero w okresie stagnacji, czyli w momencie, w którym organizm słabiej reaguje na bodźce treningowe. Osoby początkujące i młode reagują dość szybko na zmiany bodźców, czy to treningowych czy też dietetycznych, więc dodatkowe włączenie kreatyny jest zbędne.

Preparaty białkowe

Dla prawidłowego rozwoju organizmu niezbędne jest dostarczenie odpowiedniej ilości białka. U osób młodych i aktywnych fizycznie dzienne zapotrzebowanie na białko waha się między 16-17,5% zapotrzebowania organizmu na energię. Jeżeli organizm nie jest w stanie zaspokoić tego zapotrzebowania poprzez pożywienie można zastanowić się nad suplementacją. Eksperci zalecają sportowcom przede wszystkim suplementację BCAA, czyli aminokwasów rozgałęzionych, które

zapobiegają rozpadowi białek oraz mogą stać się podstawą energetyczną dla mięśni. BCAA pomogą także w utracie zbędnych kilogramów, a w przypadku odstawienia węglowodanów, uzupełnią ich braki.