Suplementy na siłownię

Suplementy na siłownię są ważnym elementem naszego treningu. Dzięki nim możemy znacznie zwiększyć naszą wydolność. Ich sprawdzony skład sprawi, że będziemy mogli wykonać znacznie więcej powtórzeń. Sprawdźmy, jaki skład powinny mieć suplementy na siłownię, które wspomogą nas podczas wysiłku fizycznego.

Kreatyna

Kreatyna jest idealnym środkiem, który zadba o nasze kości oraz ścięgna. Dodatkowo dzięki kreatynie nie dochodzi do degradacji tkanki w mięśniach, nawet po wyczerpującym treningu. Dzięki temu szybciej zauważymy pozytywne efekty treningu siłowego. Kreatyna wpływa na siłę i wytrzymałość naszych mięśni i warto stosować ją, zwłaszcza jeśli wykonujemy trening siłowy lub mamy dietę na masę. Zmniejsza ona ryzyko powstania groźnych urazów, np. zerwania ścięgien. 

Muscle-Zone Sklep

Suplementacja kreatyny swoją główną skuteczność opiera na dostarczaniu substratu do resyntezy fosfokreatyny. Cząsteczka ta wykorzystywana jest w organizmie człowieka do odtwarzania ATP i jest dominującym źródłem czerpania energii w krótkich wysiłkach (przez pierwsze sekundy wręcz jedynym). Zwiększenie podaży kreatyny usprawnia ten mechanizm, promując pozyskiwanie energii na poziomie komórkowym. Bezpośrednio przekłada się to na zwiększoną sprawność fizyczną. Zoptymalizowany metabolizm energetyczny pozwala na bardziej wydajną pracę mięśni. Dzięki kreatynie zwiększają się nasze możliwości wysiłkowe. Polepsza się anabolizm mięśniowy. Nasze treningi z czasem staja się bardziej intensywne, co wpływa także na nasze samopoczucie, ale przede wszystkim ma wpływ na wyniki sportowe. Dzięki kreatynie dostarczany jest substrat do resyntezy fotokreatyny. Jest to ważna cząsteczka, która w naszym organizmie odpowiada za odtwarzanie ATP. To także źródło do czerpania energii przy krótkim wysiłku, jak w przypadku treningów typu crossfit, gdzie łączone są z ćwiczeniami wydolnościowymi oraz siłowymi. Dzięki kreatynie będziemy mieli znacznie więcej energii na większą liczbę powtórzeń. 

Witaminy i minerały

Bardzo ważne w każdym sporcie, również na siłowni, są suplementy zawierające witaminy oraz minerały. Powinniśmy stosować m.in. wapń oraz cynk i magnez. Ze względu na to, że w trakcie treningu tracimy mnóstwo wody, bardzo potrzebne są nam minerały, które będą przeciwdziałały powstawaniu skurczów mięśni. Wielu sportowców stosuje przede wszystkim magnez, który wpływa pozytywnie na nasz układ nerwowy. Witaminy z grupy B z kolei budują naszą odporność oraz wpływają pozytywnie na układ krwionośny. Dzięki nim możemy znacznie intensywniej ćwiczyć.

Białko 

Bezwzględnie podczas bardzo wyczerpującego treningu siłowego powinniśmy stosować białko. Jest ono budulcem naszych mięśni, dlatego jego uzupełnianie jest takie potrzebne, zwłaszcza w trakcie treningu siłowego. Kulturyści, ale również sportowcy po treningu stosują białko w formie hydroizolatu, który znacznie szybciej się wchłania. Nie zawiera on dodatków, takich jak węglowodany i szybko się wchłania, dzięki czemu przeciwdziała katabolizmowi mięśni. 

BCAA

Aminokwasy rozgałęzione, czyli BCAA,  są bardzo ważne przy treningu siłowym. Sprawiają, że po zakończeniu naszego treningu uaktywnia się tkanka mięśniowa. Aminokwasy są składowymi białek w mięśniach, co sprawia, że tworzą się nowe struktury białkowe i mięśnie mogą się znacznie szybciej regenerować. Każdy z aminokwasów prowadzi to szybszej regeneracji mięśni oraz sprawia, że mogą się one lepiej rozrastać. Dzięki nim w mięśniach odnawia się glikogen, przez co możemy go w trakcie treningu zamienić na energię, bez potrzeby czerpania jej z mięśni. Spośród aminokwasów złożonych bardzo ważna jest L-izoleucyna,  której zadaniem jest wychwytywanie glukozy przez komórki mięśniowe. Wspomaga to tym samym odżywienie mięśni przy wysiłku fizycznym, a także poprawia znacznie intensywność procesów glukoneogenezy. Mięśnie są chronione przed katabolizmem.