Suplementy na siłownię

Siłownia w dzisiejszych czasach stała się miejscem wielu przemian, metamorfoz, zmian. Wynika to z faktu, że coraz częściej chcemy walczyć o swoją sylwetkę, o swoje zdrowie i bezpieczną przyszłość. Oczekujemy od innych i od siebie samych znacznie więcej. Marzymy o pięknym, smukłym i wyrzeźbionym idealnie ciele, świetnym nastroju, zdrowych włosach, skórze oraz paznokciach. Stąd też nasze coraz bardziej regularne wizyty na siłowni. Z tym jednak wiąże się kilka warunków oraz zależności, o których nie wolno nam zapomnieć. W momencie kiedy zaczynamy ćwiczyć na siłowni i nasze treningi wymagają od nas wysiłku, odpowiedniej techniki wykonywania ćwiczeń, a także skupienia – to nasz organizm zwiększa swoje zapotrzebowanie. Wówczas jesteśmy zobligowani do zapewnienia mu odpowiedniej ilości składników odżywczych, uzupełnienia wszelkich niedoborów, nawodnienia go i zregenerowania. To wszystko są w stanie zapewnić nam właśnie suplementy diety. Suplementy diety na siłowni, to niekwestionowany priorytet, bez którego nasze starania nie przyniosą spektakularnych i oczekiwanych efektów. 

Kreatyna 

Muscle-Zone Sklep

W momencie kiedy zastanawiamy się, co powinniśmy docelowo suplementować, aby treningi na siłowni przynosiły oczekiwane efekty, zdecydowanym numerem jeden pozostaje kreatyna. To właśnie ona najlepiej tworzy i strukturyzuje tkankę, a następnie masę mięśniową. Kreatyna najlepiej współgra z procesami tworzenia się mięśni, a następnie najlepiej dba ona o ich rozwój i dobry stan. Dzięki działaniu oraz właściwościom kreatyny nie dochodzi do degradacji mięśniowej ani do zmian zwyrodnieniowych, które są najczęstszym obciążeniem dla długotrwałego wysiłku o nacechowaniu typowo siłowym. Kreatyna także, dba o nasze ścięgna, kości, więzadła i stawy. To bardzo ważne, ponieważ w momencie kiedy nie zadbamy odpowiednio  o te elementy i pozwolimy na ich zniszczenie, nie będziemy w stanie utrzymać życiowego komfortu przez długie lata. Sam fakt uczęszczania na siłownię jest bardzo fajny i niezwykle korzystny na naszego ciała, jak również psychiki, natomiast – nie wolno nam zapominać o stosowaniu odpowiednich suplementów i o tym, że najważniejsza przy wysiłku jest właśnie technika, sposób w jaki ćwiczymy. Dzięki kreatynie uzyskamy efekt, w którym nasze mięśnie staną się silne, umocnione, a także odpowiednio odżywione. To jednak nie wszystko, udowodniono, że suplementy z kreatyną w znacznym stopniu przyczynijąa się do spotęgowania energii oraz dodatkowej dawki wigoru, dzięki czemu ćwiczymy wydajniej i intensywniej. 

Witaminy i minerały 

Witaminy i minerały, wbrew pozorom, są nam bardzo potrzebne, a ich pozytywne właściwości pozostają po prostu nieocenione. Witamina A, witaminy z grupy B (a dokładnie B6 i B12), witamina C, D, E i K, a także fosfor, potas, żelazo, magnez, cynk i wiele innych, to podstawowe jednostki budulcowe dla wszelkich procesów organicznych zachodzących w naszym ciele. To właśnie dzięki witaminom oraz minerałom jesteśmy w stanie uzyskać odpowiednią odporność oraz silną immunologię. Dodatkowo, w momencie kiedy ćwiczymy intensywnie i jesteśmy narażeni na szereg skutków niedoborowych, to właśnie witaminy i minerały chronią nas przed tymi następstwami. 

Kwasy tłuszczowe Omega-3 

Kwasy tłuszczowe Omega-3, to składniki działające na rzecz przyspieszenia przemian metabolicznych, a także stymulacji procesów termogenezy (organizm ogrzewa organizm zgormadzoną tkanką tłuszczową, dzięki czemu tracimy ją). Systematyczne suplementowanie kwasów tłuszczowych omega-3 przyczyni się min. do otrzymania znacznie większej dawki cukrów ze spożytych węglowodanów, a także wspomoże proces przechowywania ich wewnątrz komórek pod postacią glikogenu. Co więcej, kwasy tłuszczowe omega-3 bardzo aktywnie oraz wyraźnie wspierają krążenie krwi, dzięki czemu możliwy jest transport składników odżywczych, czyli białka i węglowodanów. 

BCAA a siłownia

Aminokwasy rozgałęzione BCAA to nic innego jak wolna forma takich substancji jak: leucyna, walina, czy izoleucyna. Systematyczne suplementowanie aminokwasów rozgałęzionych BCAA poskutkuje natychmiastowym ożywieniem się i uaktywnieniem tkanki mięśniowej po zakończeniu wysiłku (np. po ciężkim treningu). Te konkretne aminokwasy pozostają elementami składowymi białek, co z kolei powoduje, że wykorzystuje się je do produkcji nowych struktur białkowych i nie tylko. 

Ćwiczenia na siłowni a dieta

W momencie kiedy uczęszczamy na siłownię, ogromnym błędem byłoby nie zastosowanie zdrowych, lepszych dla naszego organizmu zmian w codziennym żywieniu. Bardzo często nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak bardzo – to co jemy – przekłada się na nasz wygląd, samopoczucie i na to, jakie efekty przynoszą nasze starania. Warto zatem odpowiednio nawadniać swój organizm, a także odrzucić cukry proste, fast-foody, tłuszcze nasycone, solone przekąski i potrawy smażone na głębokim oleju, białe pieczywo, jak również gazowane, wysoko słodzone nektary, napoje, przetworzone soki. Jedząc mniej – a częściej, w sposób regularny, pozwolimy naszemu organizmowi na odpowiednią pracę, a następnie spalanie i regenerację. Pamiętajmy, że wszelkie głodówki i nieregularność w posiłkach sprawiają, że organizm nie wie, w jaki sposób na funkcjonować. W związku z czym zdarza się tak, że gdy np. stosujemy głodówki, a następnie zaczynamy cokolwiek jeść, to nasze ciało magazynuje te zapasy w postaci tkanki tłuszczowej oraz zatrzymanej w organizmie wody – z obawy przed tym – żeby się nie zagłodzić.