Suplementy na sen

Sen w istocie pozostaje tematem bardzo ważnym dla każdego z nas, niezależnie od płci, wieku, czy też usposobienia. Być może dzieje się tak dlatego, że każdy z nas jest od niego po prostu uzależniony i nie byłby w stanie jakkolwiek bez niego funkcjonować.  Odpowiada on za bardzo wiele następstw oraz aspektów, np., w momencie kiedy cierpimy na bezsenność lub z innych powodów śpimy zbyt krótko, jak również zbyt długo – negatywnie odbija się to naszym zdrowiu, zarówno psychicznym, jak i fizycznym. Dlatego o sen należy odpowiednio zadbać, aby nasz organizm był zregenerowany, wypoczęty, gotowy do pracy i do rozwoju. Badania wykazują, że dostateczna ilość snu, w sposób niezwykle istotny przekłada się na nasze samopoczucie i zdrowie – to już wiemy. Wiemy też, że w momencie kiedy jesteśmy niewyspani, nie tylko nie posiadamy dobrego nastroju, zdolności logicznego myślenia, ochoty do działania, ale również nie potrafimy poradzić sobie ze skutkami ciągłego stresu.

Sen dla sportowców – jaką pełni rolę?

 Wystarczająco długi, dający ukojenie i spokój wypoczynek (w postaci snu) jest ważny również dla osób ćwiczących, ponieważ tylko wtedy ich organizm jest w stanie odpowiednio się zregenerować. Badania wykazały, że efektywność treningu i osiągane rezultaty sportowe są niebagatelnie niższe w przypadku osób niewyspanych niż w przypadku osób sypiających odpowiednio. Dodatkowo, niedosypianie wiąże się bezpośrednio ze wzrostem łaknienia, ponieważ nasze narządy wewnętrzne, procesy i przemiany nie mają się kiedy odpocząć – przez co tyjemy. Niestety, ale zbyt duży nacisk różnych obowiązków, oczekiwań, ról, zbyt duże dawki różnego rodzaju stymulantów, stres, brak czasu na odpoczynek – skutkują rozmaitymi zaburzeniami snu. Najbardziej odpowiednim sposobem na radzenie sobie z tego typu przypadłościami będzie zdecydowanie suplementacja, która w bezpieczny i szybki sposób – zregeneruje, odżywi i ukoi nasz organizm, przez co będziemy sypiać komfortowo. 

Muscle-Zone Sklep

Suplementy – jak zasnąć szybko?

Jednym z najlepszych suplementów na dobry sen  jest magnez z witaminą B6. Magnez to pierwiastek, który w swojej specyfice posiada bardzo istotne znaczenie dla organizmu. Uczestniczy on w ponad 300 różnych reakcjach enzymatycznych, zachodzących wewnątrz naszego ciała. Jego niedobory odbijają się poważnie na jakości snu, budzimy się wówczas zmęczeni i niewyspani. Najlepiej suplementować magnez wzbogacony o witaminę B6, która połączona z pierwiastkiem daje cudowne efekty, w postaci pełnego odżywienia, jak również wzmocnienia ośrodkowego układu nerwowego. 

Kolejnym suplementem wartym uwagi jest GABA, czyli nic innego, jak kwas gamma-aminomasłowy. Jest to bardzo popularny składnik suplementów diety, który w sposób aktywny i naprawdę zauważalny maksymalizuje poziom hormonu wzrostu. Ważnym jest, że GABA oddziałuje kojąco na cały układ nerwowy, ale również działa bardzo korzystnie na jakość i długość snu, dzięki czemu jest on bardziej produktywny oraz komfortowy. Mówiąc wprost, polega to na tym, że śpiąc obiektywnie krócej, budzimy się wyspani oraz wypoczęci. Możemy zauważyć ten efekt już po krótkim czasie od rozpoczęcia suplementacji, dlatego tak wiele osób chwali sobie tego rodzaju działanie. Nie należy jednak przesadzać z ilością przyjmowanej substancji, tak jak w każdym innym przypadku, należy niezwłocznie stosować się do zaleceń producenta, zmieszczonych wewnątrz opakowania. 

Na lepszy sen warto suplementować także kozłek lekarski i melatoninę. Ekstrakt z kozłka lekarskiego, w języku potocznym, określany jest również jako waleriana i posiada działanie uspokajające i nasenne. Z kolei melatonina, o czym mało kto wie, określana jest jako hormon snu, co może wydać się nieco kontrowersyjne. Jej działanie najlepiej sprawdza się w przypadku osób, które posiadają pracę w trybie zmianowym, albo z innych powodów usypiają o różnych, nieregularnych porach dnia oraz nocy. Dużym walorem stosowania tej substancji jest jej antyoksydacyjny, antyzapalny charakter oraz doskonały wpływ na sekrecję hormonu wzrostu. 

Aby poprawić jakość swojego snu i wzmóc jego efektywność, warto skupić się również na innych czynnikach. Poza skuteczną suplementacją, musimy zmienić także sposób odżywiania oraz wprowadzić w swoją codzienność odpowiednią dawkę aktywności fizycznej. Dodatkowo, należy zwrócić uwagę na miejsce, w którym się sypia (czy jest wywietrzone, czy nie jest w nim zbyt duszno, zbyt ciepło lub zimno), jak również na to, w jakim stanie znajduje się materac, czy pościel. Dodatkowo, jeśli chodzi o dietę, o zaleca się aby pod koniec dnia spożywać jednak potrawy lekkostrawne, które nie będą zajmowały zbyt dużo czasu i wysiłku naszej wątrobie. Dzięki czemu, narządy się zregenerują, a my sami będziemy spali zdecydowanie lepiej. Tak naprawdę wszystko jest ważne, nawet to jakie czynności wykonujemy bezpośrednio przed pójściem spać.