Suplementy na rowerek stacjonarny

Moda na piękną i smukłą sylwetkę powoduje wzrost zainteresowania różnymi formami aktywności fizycznej. Nic dziwnego, że jazda rowerem, w tym również uprawianie tej aktywności na przyrządach stacjonarnych, to razem z bieganiem najpopularniejsze formy aktywności fizycznej, zwłaszcza że to właśnie takie ćwiczenia najbardziej przyczyniają się do chudnięcia i spalania tkanki tłuszczowej. Można jednak sprawić, że trening na rowerze stacjonarnym będzie jeszcze bardziej efektywny – wystarczy tylko dobrze dobrać suplementy diety.

Odżywki białkowe

Muscle-Zone Sklep

Białko to cenny i główny materiał budujący tkanki nerwowej i gruczołowej. Białko to także jeden z podstawowych elementów diety, jego ilość jest szczególnie istotna w przypadku osób uprawiających regularnie sport. Jest to tak ważne, ponieważ białko stanowi budulec, z którego organizm może syntetyzować białka i budować mięśnie, a jednocześnie zapobiegać nadmiernej utracie tkanki mięśniowej. Rola białka jest więc bardzo istotna, co więc zrobić w przypadku jego niedoboru? Z pomocą przychodzi odżywka białkowa, którą jednak warto stosować tylko i wyłącznie kiedy w diecie występuje niedobór białka. 

Zasadniczo odżywki białkowe można podzielić na trzy rodzaje: koncentrat białkowy zawierający najmniej przetworzone białko, izolat białkowy, który zawiera więcej białka niż koncentrat oraz pozbawiony jest tłuszczu i laktozy oraz hydrolizat białkowy, który ma wysoką koncentrację białka.

Żeń-szeń

Żeń-szeń to zioło znane od tysięcy lat i stosowane do leczenia wielu dolegliwości – w skład tej rośliny wchodzi ponad 200 substancji aktywnych! Jedną z najważniejszych są ginsenozydy, które mają za zadanie zwiększyć zdolność hemoglobiny do przyłączania tlenu. Jest to bardzo istotne w przypadku wysiłku fizycznego, ponieważ im więcej tlenu dostarczy się do krwi, tym większe możliwości fizyczne organizmu. W przypadku suplementacji producenci zazwyczaj zalecają stosowanie jednej tabletki na dobę, przy czym warto wiedzieć, że po trzech miesiącach stosowania żeń-szenia należy zrobić sobie przynajmniej czterotygodniową przerwę, ponieważ inaczej można zaburzyć funkcjonowanie organizmu.

Żeń-szenia nie powinny  stosować osoby chorujące na na nadciśnienie i choroby serca, hemofilię i hipoglikemię. Oprócz tego żeń-szeń to produkt, którego nie mogą przyjmować dzieci, kobiety w ciąży oraz mamy karmiące.

Guarana 

Guarana ma bardzo szerokie zastosowanie. Na jej suplementację powinny się przede wszystkim zdecydować osoby, które uskarżają się na przewlekłe zmęczenie fizyczne i psychiczne, o zaburzeniach koncentracji i pamięci. Jest ona również polecana sportowcom, ponieważ guarana wykazuje właściwości pobudzające, co sprawia, że zwiększana ona wydajność organizmu. Suplementów z guaraną nie powinny jednak stosować osoby z nadciśnieniem, chorobami serca, cukrzycą, ale również cierpiące na refluks żołądkowy i choroby wrzodowe żołądka oraz dwunastnicy.

Kofeina

Kofeina ma bardzo szerokie zastosowanie – jest wykorzystywana zarówno w przemyśle farmakologicznym jak i spożywczym. W odpowiednich ilościach kofeina podnosi nastrój oraz poprawia samopoczucie, a także zwiększa koncentrację. Ponadto, kofeina redukuje zmęczenie, co sprawia, że treningi mogą być dłuższe i bardziej intensywne.

Nie należy jednak w żadnym wypadku przekraczać zalecanej dawki, ponieważ efekty nie staną się mocniejsze, a jej działanie zmieni się na przeciwne. Człowiek w przypadku przedawkowania kofeiny robi się drażliwy, niespokojny oraz jego nastrój zmienia się na negatywny. Warto również pamiętać, że kofeina nie powinna być spożywana przez osoby z cukrzycą, ponieważ  zwiększa insulinooporność.

    Zielona herbata

    Zielona herbata ze względu na swoje właściwości jest jedną z najpopularniejszych rodzajów herbat. Zawiera ona bogactwo pozytywnych dla zdrowia składników takich jak: witaminy C, B, E, K, aminokwasy, garbniki, mikroelementy (cynk, potas, mangan, fluor, miedź i wapń), polifenole czy katechiny. Zielona herbata jest zalecana sportowcom i osobom w trakcie odchudzania, ponieważ pomaga przyśpieszyć przemianę materii i hamuje nadmierny apetyt  za sprawą zawartości takich składników jak: witamina B, kofeina, katechiny i polifenole. Dodatkowo doskonale wpływa również na pracę wątroby, wspomagając jej metabolizm. Nie wszyscy mogą jednak spożywać zieloną herbatę. Ostrożnie do niej powinny podejść osoby w podeszłym wieku, dzieci w wieku do lat 10, kobiety w okresie ciąży i laktacji, osoby cierpiące na schorzenia takie jak jaskra, nadciśnienie tętnicze i choroby serca.

    BCAA

    BCAA poleca się zarówno osobom trenującym sport wyczynowo, jak i amatorom. Działanie BCAA możliwe jest dzięki trzem egzogennym aminokwasów: leucynie, walinie oraz izoleucynie. Suplementacja BCAA wspomaga rozrost mięśni, jednocześnie chroniąc je przed rozpadem. BCAA ma również korzystne działanie w kwestii wydajności treningowej, gdyż zmniejsza uczucie zmęczenia.