Suplementy na pompę

Dziś każdy z nas jest o wiele bardziej świadomy, nie tylko swoich oczekiwań, ale również swojego ciała oraz kondycji psycho-fizycznej. Dziś – dbamy o to jak wyglądamy, jak się czujemy. Naszym celem jest zdrowie, równowaga, ładna sylwetka. Dążymy do tego, aby nasze ciało było wysportowane, umięśnione, smukłe, jak też odpowiednio odżywione. Doskonale wiemy też, że nie tylko sposób odżywiania, ale również odpowiedni trening i suplementy stanowią docelowy klucz do osiągania spektakularnych rezultatów. Bez względu na to, czy uprawiamy sport w sposób zawodowy, czy też realizujemy się amatorsko, przychodzi taki czas, w którym chcemy dążyć nie do spalenia tkanki tłuszczowej, tylko do tego, aby nasze mięśnie systematycznie tworzyły swoje struktury, a następnie je powiększały. Mowa, rzecz jasna, o tzw. pompie. Jak ją osiągnąć? W jakim czasie? To zagadnienie jest dość rozbudowane i wcale nie przychodzi z łatwością. Nie mniej, warto zacząć od początku. Suplementy diety genialnie stabilizują oraz koordynują wszelkie procesy i przemiany zachodzące w ludzkim organizmie. Począwszy od tempa przemiany materii, po tworzenie się mięśni, ich wzrost. Suplementy tworzą świetną odporność i zabezpieczają układ immunologiczny, dodatkowo – bardzo dobrze usprawniają one także pracę narządów oraz organów wewnętrznych. Dzięki nim, dużo lepiej pracuje serce, nerki, wątroba, jelita, a także mózg. 

Arginina 

Arginina to substancja powszechnie znana i chętnie stosowana przez sportowców, jak i przez osoby traktujące trening jako amatorską przyjemność. Do najpopularniejszych właściwości argininy należą min. synteza tlenku azotu (dzięki czemu dochodzi do rozszerzenia naczyń krwionośnych) oraz znacznie produktywniejszy i szybszy transport substancji odżywczych, jak też tlenu do pracujących podczas wysiłku komórek. Poza tym, arginina odprowadza toksyczne i szkodliwe dla organizmu związki powstałe w wyniku przemiany materii, które na ogół hamują procesy metaboliczne. Dzięki suplementowaniu argininy nasz organizm zyskuje o wiele więcej pozytywnych aspektów, o których warto dziś wspomnieć. Między innymi, arginina jest też bardzo skuteczna jako broń w walce z niebezpiecznym nadciśnieniem tętniczym. Arginina jest też środkiem pomocniczym w przypadku funkcjonowania układu odpornościowego, jak też układu immunologicznego. Dzięki temu składnikowi w naszym ciele dochodzi do maksymalizacji produkcji hormonów anabolicznych, dzięki czemu dochodzi do cyklicznego przyrostu masy mięśniowej. 

Muscle-Zone Sklep

Gliceryna 

Gliceryna, w środowisku znana również jako glicerol, posiada niesamowicie rozbudowaną siłę higroskopijności. Glicerol wziął się w głównej mierze z roślinnych, jak też zwierzęcych tłuszczów. W sporcie przyczynia się ona do zatrzymywania w organizmie wody. Dzięki temu, że dociera ona do naszych mięśni, to dochodzi do związania dodatkowych zasobów płynowych, co z kolei prowadzi do sytuacji w której mięsień staje się znacznie bardziej nabrzmiały. Gliceryna wspiera wydolność energetyczną struktur mięśniowych. Mechanizm działania gliceryny jest bardzo podobny do ogólnego działania kreatyny, to znaczy, że dzięki jej pracy wraz z wodą do wnętrza mięśni dociera bardzo wiele substancji posiadających cechy anaboliczne, jak również hormonów, które przenoszone są we krwi. Gliceryna na całym świecie identyfikowana jest z pompą mięśniową, która zostaje wywołana poprzez nawiązywanie wiązań cząsteczkowych wody w mięśniach. 

Cytrulina 

Cytrulina to organiczny związek chemiczny pochodzący bezpośrednio z grupy alfa-aminokwasów – jest pochodną ornityny. Cytrulina bierze aktywny udział w całym cyklu mocznikowym, w trakcie którego wywodzi się z ornityny i karbamoilofosforanu w mitochondrium, następnie wydziela się ją do cytozylu i przeistacza do kwasu argininobursztynowego. Na najbardziej produktywną i równocześnie najbardziej aktywną formę cytruliny traktuje się jabłczan cytruliny, który występuje najczęściej właśnie w suplementach diety. 

Dieta i nawodnienie 

Oprócz systematycznej suplementacji i treningu, nie wolno nam zapominać także o dobrym żywieniu i piciu dostatecznej ilości płynów każdego dnia. Jeśli chodzi o dietę, to na pewno musimy zaprowadzić w niej istotne (czasem drastyczne zmiany) jeśli chcemy uzyskać nie tylko widoczną, ale też efektywną i trwałą pompę. Co należy zrobić? Przede wszystkim odrzuć wszelkie napoje gazowane i wysoko słodzone, jak też nektary oraz soki. Dodatkowo, należy zamienić zwykłe pszenne pieczywo na wyroby razowe. Odrzucamy też biały cukier, słodycze, słone przekąski, dania smażone na głębokim oleju i fast-foody. Jeśli chcemy zrobić pompę, to powinniśmy dobrze bilansować zarówno białka, tłuszcze, jak i węglowodany, cukry w naturalnej postaci na spokojnie pozyskamy z owoców i warzyw, które z reguły powinno się jeść raczej w pierwszej części dnia. Co do tłuszczy, to warto zdecydowanie wybierać tłuszcze nienasycone, które dodatkowo są dla nas bardzo wartościowe i wpierają np. procesy pamięciowe, ruchowe, siłowe, koordynacyjne i szybkościowe. Do zdrowych tłuszczy zalicza się min. awokado, oliwę z oliwek, olej kokosowy, orzechy, pestki, nasiona, czy tran.