Suplementy na pamięć i koncentrację

Suplementy diety na stałe zawładnęły już nie tylko rzeczywistością sportową, ale także tą, w której oczekujemy jedynie zdrowia, piękna, komfortu i satysfakcji. W dzisiejszych czasach, w dobie obowiązków, wielości ról i dążenia do perfekcji – niezwykle trudno o spokój i wyciszenie. Konsekwencją takiego stanu rzeczy mogą być np.  problemy z koncentracją, pamięcią, bezsennością, apatią, wycofaniem, a nawet stanami lękowymi.  To wszystko zagraża nie tylko naszemu bezpieczeństwu i zdrowiu, ale również życiu. Dlatego też warto zadziałać już na samym początku i zniwelować problem u źródła, aby nie zdążył się on w żaden sposób rozwinąć. Co najlepiej i najskuteczniej jest w stanie wpływać na naszą pamięć a także poziom koncentracji? Otóż, badania oraz analizy, a także liczne doświadczenia i lata praktyki jednoznacznie wskazują, że dla stabilizacji, jak również równowagi organizmu i jego prawidłowości najlepsze są: aktywność fizyczna, racjonalne żywienie oraz suplementy diety. Zwłaszcza ten ostatni element odciska znaczące piętno na naszej psychice oraz poziomie jej funkcjonowania, a także zdolności odnajdywania się w społeczeństwie. 

Witaminy i minerały 

Witaminy i minerały to podstawowe elementy budulcowe każdego organizmu. Składniki te odpowiedzialne są nie tylko za prawidłowy wzrost i rozwój, ale również za sferę psychofizyczną. Nie ulega wątpliwości, że zarówno pamięć, jak też koncentracja – wzajemnie na siebie oddziałują. Dlatego bardzo ważna pozostaje dbałość o higienę, a także komfort codziennego funkcjonowania, ponieważ przekłada się to bezpośrednio na osiągane rezultaty i samorealizację. Warto więc suplementować witaminy z grupy B (B12 i B6), witaminę A, C, E, D i K, a także magnez, potas, cynk, żelazo. To właśnie te substancje najlepiej stymulują pracę kory mózgowej, wpływając bezpośrednio na logiczne zdolności i umiejętności, percepcję, równowagę. 

Muscle-Zone Sklep

Żeń-szeń i lecytyna 

Żeń-szeń określany również jako adaptogen wpływa bardzo pozytywnie na maksymalizację obszarów odpornościowych, wytrzymałościowych, fizycznych, siłowych, jak też minimalizuje objawy stresu, przemęczenia. Żeń-szeń wycisza, koi, regeneruje – pozwala na osiągnięcie stanu, w którym jesteśmy w stanie myśleć i analizować bez zbędnej presji.

Lecytyna z kolei pozyskiwana jest z soi, jaj oraz z rzepaku. Jako składnik suplementów diety radzi sobie doskonale koordynując pracę układu nerwowego. Bardzo istotnym jest, aby stale dostarczać ją w odpowiedniej ilości do organizmu. Lecytyna znacznie obniża konsekwencje przemęczenia (zarówno psychicznego, jak i fizycznego), usprawnia wydajność, dodaje sił witalnych. Ogólnie rzecz biorąc, lecytynę stosuje się przy chorobie Alzheimera. Chroni nas ona przed rozwojem chorób wątroby, kamieni żółciowych, nerek, trzustki, miażdżycy. 

Żywienie  i aktywność fizyczna 

Zarówno dieta, jak też poziom ruchu w ciągu dnia – mają wpływ na to, w jaki sposób myślimy i na jakim etapie swojego życia obecnie się znajdujemy. Zacznijmy od tego, że to, w jaki sposób odżywiamy swój organizm określa poziom jego dowartościowania. Jeśli w naszym ciele nie ma niedoborów, braków, naddatków – panuje równowaga – jest on gotowy do pracy, silny, aktywny, a także kreatywny. Warto zatem zapewniać mu wszystko, czego potrzebuje. Należy zrezygnować ze słodzonych napojów, soków, nektarów, białego cukru, smażonych na głębokim oleju potraw. Nie wolno bać się jednak zdrowych tłuszczy, które w sposób szczególny niezbędne są podczas procesów myślowych oraz pamięciowych. Do grupy zdrowych tłuszczy należą np. awokado, tran, pestki, orzechy, olej kokosowy, masło kokosowe, olej lniany. Aktywność fizyczna dostosowana do możliwości oraz predyspozycji również odgrywa bardzo ważną rolę. Jest ona swego rodzaju terapią, podczas której czyścimy swój umysł z negatywnych emocji, wyzbywamy się niepotrzebnej złości i lęków.