Suplementy na odporność

Mogłoby się wydawać, że w sezonie jesienno-zimowym nie jesteśmy w stanie uniknąć chorowania. Mało kto jednak wie, że przyjmując niektóre składniki możemy wzmocnić nasz układ odpornościowy, dzięki czemu jesteśmy mniej podatni na infekcje bakteryjne czy wirusowe. Suplementy na wzmocnienie odporności zazwyczaj oparte są na naturalnych składnikach, dzięki czemu mogą być stosowane niemalże przez każdego. W ich składzie możemy znaleźć m.in. witaminy i minerały, żeń szeń, kwasy omega-3 oraz liczne wyciągi roślinne. Jakie preparaty stosować, aby poprawić kondycję naszego układu odpornościowego?

Suplementy na odporność

Suplementy wzmacniające odporność powinniśmy przyjmować przede wszystkim jesienią i zimą. W tym okresie jesteśmy bardziej narażeni na negatywne działanie bakterii i wirusów. Do tego dochodzi również niska temperatura i niesprzyjające warunki atmosferyczne. Jednocześnie warto pamiętać, że wraz z suplementacją powinniśmy stosować pełnowartościową dietę. Przede wszystkim istotną rolę odgrywa tu spożywanie warzyw i owoców, a także ryb i owoców morza, w których znajdziemy odpowiednią ilość kwasów omega-3. Prawidłowa dieta wraz z regularną suplementacją może przynieść pożądane efekty. 

Muscle-Zone Sklep

Co wzmocni odporność?

Witamina C 

Myśląc o poprawie kondycji naszego układu odpornościowego, większości z nas na myśl przychodzi witamina C. Tego typu suplement nie tylko wzmocni naszą odporność, ale także wspomoże działanie innych układów, np. nerwowego. Dodatkowo witamina C wpływa na hamowanie uczucia zmęczenia, które często towarzyszy nam w okresie jesieni i zimy. 

Rutyna

Wraz z witaminą C powinniśmy przyjmować Rutynę, która należy do grupy przeciwutleniaczy pochodzenia roślinnego. Nie tylko wspomaga ona działanie witaminy C, ale także redukuje stany zapalne poprzez uszczelnienie ścian naczyń krwionośnych. 

Żeń szeń 

W codziennej suplementacji istotną rolę odgrywają także suplementy z korzeniem żeń szenia. Jest on bogatym źródłem substancji, które pozytywnie wpływają nie tylko na wzmocnienie naszej odporności, ale także koją nerwy i likwidują uczucie zmęczenia. Ginsenozydy dodają także energii i wykazują działanie tonizujące. 

monicore / Pixabay

Kwasy omega-3 

Liczne badania wskazują na pozytywnie działanie kwasów omega-3 na nasz układ odpornościowy. Dodatkowo zapobiegają alergiom i minimalizują ryzyko raka piersi czy raka prostaty. Kwasy omega-3 powinniśmy spożywać nie tylko w formie pokarmu, ale także warto wspomagać się suplementami diety z wysoką zawartością tego składnika. 

Wyciągi z ziół 

Suplementy ziołowe na odporność skierowane są na stymulację układu odpornościowego do walki z patogenami. W ich skład wchodzą np. preparaty z aloesem, jeżówka purpurowa, kwiat bzu czy kwiat lipy. 

Witamina B6 

WItamina B6 odpowiada za tworzenie przeciwciał, które poprawiają naszą odporność. Warto również wiedzieć, że suplementując tę witaminę regularnie możemy znacznie poprawić kondycję naszego układu nerwowego, poprawić ciśnienie krwi, a także wspomóc pracę serca. 

Witamina D 

W okresie jesienno-zimowym warto zadbać o dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki witaminy D, inaczej nazywanej „witaminą słońca”.  Wpływa na poprawę odporności, hamuje stany zapalne, reguluje poziom cukru we krwi, a także poprawia stan naszej skóry.