Suplementy na odchudzanie

Wiele osób szukając szybkiego sposobu na schudnięcie szuka również odpowiednich suplementów ułatwiających odchudzanie. W wielu wypadkach są one bardzo pomocne, ponieważ mogą przyspieszyć naszą przemianę materii. Sprawdźmy, jakie suplementy na odchudzanie będą najlepsze.

Jakie składniki suplementów na odchudzanie są bezpieczne?

Istnieje sporo środków, które mogą być dla nas niebezpieczne. Do wielu preparatów, które nie są przebadane, dodawane są środki przeczyszczające. W wielu wypadkach dodawany jest również błonnik, który w dużych ilościach może spowodować u nas zaburzenia wchłaniania witamin oraz minerałów. Zbyt duża ilość błonnika sprawia, że możemy mieć takie dolegliwości jak wzdęcia, czy biegunki. Bezpieczne dla nas składniki, które wspomagają odchudzanie, muszą być naturalnego pochodzenia. Dodatkowo należy także przyjmować odpowiednie dawki suplementów, by dawały one oczekiwany efekt.

Muscle-Zone Sklep

Zielona herbata w tabletkach

Naturalnym wspomaganiem naszego procesu odchudzania jest zielona herbata. Posiada ona korzystne dla nas flawonoidy, które mają działanie przeciwutleniające. Zawarte w niej katechiny, które wpływają pozytywnie na masę ciała, współdziałają z inuliną. Ma ona pozytywny wpływ na leczenie otyłości i przeciwdziałanie cukrzycy. Zielona herbata przede wszystkim reguluje nasz metabolizm, pozwala na zapobieganie chorobom krążenia, a także nowotworom. Działa lekko moczopędnie, dlatego jest polecana osobom, które mają problem ze zbyt dużą ilością wody w organizmie. 

Zielona kawa

Zielona kawa jest bardzo popularnym składnikiem suplementów na odchudzanie. Posiada ona w swoim składzie kwasy chlorogenowe, a także polifenole, które przyspieszają utratę kilogramów. Zmniejsza wchłanianie się z pokarmów cukrów oraz tłuszczy, dzięki czemu nie gromadzimy dużej ilości tkanki tłuszczowej. Dzięki temu łatwiej jest nam tracić kilogramy. Najlepszą dawką zielonej herbaty jest około 400 mg na dzień. Spożywamy ją na 30 minut przed posiłkiem 3 razy dziennie. Pozwala to na lepsze wchłanianie się składników odżywczych z pokarmu oraz przyspieszenie metabolizmu. 

L-karnityna 

W wielu suplementach na odchudzanie pojawia się L-karnityna. Bierze ona udział w stymulacji przemian metabolicznych kwasów tłuszczowych. Dzięki niej aż o 70% zwiększa się wykorzystywanie energii przez nasz organizm. Jest to suplement na odchudzanie polecany głównie przed treningiem, ponieważ podczas wysiłku fizycznego jest zwiększona podaż energii, co pozwala nam spalić więcej kalorii przy takim samym wysiłku fizycznym. Dodatkowo L-karnityna pozwala nam na znacznie większy wysiłek fizyczny. Przy niedoborze L-karnityny możemy niestety narazić się na glikolizę, czyli niedobór glikolu w organizmie. Przez to nasze mięśnie mogą powoli się degradować, co jest bardzo niepożądane, zwłaszcza u osób, które chcą nie tylko schudnąć, ale przy okazji również wzmocnić mięśnie lub je wyrzeźbić.

Chrom na odchudzanie?

Suplementy na odchudzanie posiadają w składzie również chrom. Odpowiada on za przemiany metaboliczne glukozy, a także tłuszczów i niektórych białek. Dzięki pobudzeniu przez chrom aktywności insuliny, w sposób naturalny obniżany jest poziom cukry w organizmie. Jest on również sprawdzonym składnikiem suplementów dla osób odchudzających się, które notorycznie mają chęć na zjedzenie słodyczy. Chrom bowiem hamuje potrzebę podjadania, wpływa na zmniejszenie apetytu, a także poprawia gospodarkę węglowodanową. Zalecana dzienna dawka chromu to około 200 g dziennie. 

Cykoria

Cykoria jest źródłem fruktanów, czyli węglowodanów, które nie są trawione przez enzymy pokarmowe. Zmniejszają one również poziom cholesterolu we krwi. Hamują produkcję szkodliwych dla naszego układu pokarmowego bakterii, co przekłada się na znacznie lepsze trawienie. Fruktany podobnie jak chrom wpływają pozytywnie na rozpad węglowodanów. Cykoria jest polecana przy terapii minerałami, takimi jak wapń, czy żelazo, ponieważ znacznie zwiększa ich biodostępność. Jest ona dostępna również jako oddzielny suplement diety.