Suplementy na oczy

Dzisiejsze czasy nie są dla nas łaskawe. Wciąż jesteśmy zabiegani, spóźnieni, posiadamy wiele obowiązków. Przez nieustanną gonitwę, pracę i wysiłek jaki wkładamy we własny rozwój, jak również w utrzymanie – nasz organizm podupada na zdrowiu, niszczy się, marnieje. Stajemy się coraz bardziej wycofani, pozbawieni sił witalnych, energii oraz wigoru. Co więcej, warto pamiętać o tym, że na kondycję naszego ciała składa się bardzo wiele czynników, jak też następujących po sobie okoliczności. Szczególnie ważnym dla nas powinien pozostawać zmysł wzroku, który jest bardzo czuły i delikatny, podatny na uszkodzenia. Oczy są dla nas swoistym oknem na świat, którego nie możemy i nie chcemy za wszelką cenę utracić. Chcąc chronić swój wzrok, musimy pamiętać nie tylko o zdrowym żywieniu, aktywności fizycznej (która dba również o układ nerwowy), ale przede wszystkim – o regularnej suplementacji. Suplementy diety skutecznie odżywiają, regenerują oraz normalizują procesy i przemiany organiczne (napędzając i zabezpieczając je w razie konieczności). Suplementy dodatkowo chronią też narządy wewnętrzne, a także organy, włosy, paznokcie – budują i strukturyzują masę oraz tkankę mięśniową. Ich obecność w naszej codzienności jest zatem szczególnie istotna.  

Muscle-Zone Sklep

Witaminy i minerały 

Witaminy i minerały, to podstawowe składniki odżywcze będące nieodłącznym elementem codziennej egzystencji. To one w głównej mierze dowartościowują oraz odżywiają ciało, konserwując cały organizm. Witaminy obecne są zarówno w owocach, jak też w warzywach, jednak tylko suplementy diety są w stanie zapewnić organizmowi pełnowartościową i kompleksową dawkę niezbędnych makro oraz mikroelementów. Podobnie jest z minerałami, które choć potrzebne i niesamowicie korzystne, jak też wartościowe – najlepszą i najbardziej produktywną pracę w organizmie wykonają właśnie podczas regularnej suplementacji. Witamina A, witaminy z grupy B (B12 i B6), witamina C, witamina D, kwas foliowy, cynk, magnez, potas, cynk – to zdecydowany strzał w 10, wówczas, gdy chcemy zadbać o swój wzrok i o jego jakość, również w kwestii przyszłościowej perspektywy. 

Omega-3

Kwasy tłuszczowe Omega-3 to pełnowartościowe i najbardziej skoncentrowane centrum spożytkowania składników odżywczych. Genialnie działają one na wzrok, pamięć, koncentrację, percepcję, logikę, a także na zdolność koordynacji. Omega-3 świetnie wspiera budowę struktury mięśniowej, rozwój rozgałęzień nerwowych, w tym również nerw odpowiadający za oczy. Kwasy omega-3 chronią układ sercowo-naczyniowy, dbają o sprężystość, giętkość i młody wygląd skóry. Dodatkowo, tworzą one system budulcowy dla siatkówki oka. Co ciekawe, w momencie kiedy kobieta spodziewa się dziecka i zabraknie u niej suplementacji w postaci kwasów Omega-3, wówczas znacznie wzrasta ryzyko wystąpienia ślepoty w przypadku wcześniaków, jak również problemów ze wzrokiem/wad wzroku w przypadku prawidłowo i terminowo urodzonych dzieci. Jeśli jednak chodzi o osoby starsze, w ich przypadku niedobory w postaci braku odpowiedniej ilości kwasów tłuszczowych Omega-3 objawiają się tym, że znacznie rośnie niebezpieczeństwo występowania zachorowań na dolegliwości zwyrodnieniowe plamki żółtej. Ta dolegliwość z kolei jest jedną z najczęściej występujących przyczyn utraty wzroku. 

Dobry wzrok a żywienie 

Niekiedy lekceważymy prawidłową dietę na rzecz wszystkich innych dostępnych rozwiązań. Jest to jednak duży błąd, ponieważ w rzeczywistości, to właśnie to co jemy definiuje naszą kondycję i ogólny stan. Na wzrok wpływa również ilość i jakość, a także rodzaj przyjmowanego pożywienia. Warto więc całkowicie zrezygnować z wysoko słodzonych nektarów i soków, jak również gazowanych napojów. Nie zapominajmy też o tym, że niezbędne nam są zarówno białka, jak i tłuszcze, a także węglowodany i pełnowartościowe cukry. Odpowiednie dla naszego wzroku tłuszcze znajdziemy np. w awokado, pestkach, orzechach, oleju kokosowym, oliwie z oliwek, tranie i tym podobnych. Cukry, które będą dla nas łatwo przyswajalne zlokalizowane są natomiast min. w owocach. Należy nadmienić, przede wszystkim, jak ważne pozostaje odpowiednie nawodnienie. Osoba dorosła powinna spożywać minimum 2 litry płynów każdego dnia. Woda zajmuje niemal 70% naszego organizmu, jest ona obecna w skórze, tkankach, mięśniach, w krwiobiegu. Pamiętajmy, żeby wykluczyć też potrawy smażone na głębokim oleju, jak również produkty posiadające chemiczny i bardzo przetworzony skład. Dodatkowo, ciekawym jest fakt, że najbardziej wartościowe produkty pochodzą z małych i lokalnych bazarków, jak również u miejscowych rolników. Powinniśmy być świadomi tego w jakim stanie znajduje się nasze ciało. Pamiętajmy, że wbrew pozorom wszystkie łączenia nerwowe pozostają ze sobą w jednostajnej wspólnocie i ich uszkodzenie może powodować różnorodne konsekwencje. Warto jednak zadbać o siebie wcześniej, aby w przyszłości nie  było konieczności martwienia się o każdy dolegający nam szczegół.