Suplementy na masę – jakie najlepsze?

Wielkimi krokami zbliża się lato. Okres, w którym znacznie chętniej będziemy chcieli eksponować swoją sylwetkę. Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że musimy odpowiednio przygotować swoje ciało do wakacji. W jaki sposób ? Przede wszystkim, warto zadbać nie tylko o fizyczność i wygląd zewnętrzny, ale także o strefę psychiczną. Wraz z upływem czasu – stajemy się coraz bardziej świadomi. Obecnie, szczególną wagę przykładamy do tego jak wyglądamy i jak się czujemy. Marzymy o pięknej, smukłej sylwetce, zdrowych włosach oraz mocnych paznokciach, a także młodo wyglądającej skórze. Punkt kluczowy stanowią dla nas mięśnie, ich rozwój, wzrost, a także wytrzymałość. W związku z tym, powinniśmy pamiętać, że masa mięśniowa jest wynikiem systematyczności oraz zaangażowania. Czego jeszcze? Otóż, okazuje się, że składa się na nią kilka czynników, bez których nie uda nam się osiągnąć spektakularnych rezultatów. Mowa o odpowiednio zbilansowanym sposobie żywienia, a także o aktywności fizycznej i suplementacji. Szczególnie jeśli chodzi o suplementy, to są one naprawdę nieocenioną pomocą, a także wsparciem.

Muscle-Zone Sklep

Suplementy diety uczestniczą w procesie tworzenia tkanki mięśniowej od podstaw, następnie dzięki nim możliwe jest tzw. zrobienie upragnionej masy mięśniowej. Finalnie, to właśnie suplementy diety sprawiają, że możemy utrzymać i znacznie wzmocnić wypracowane na treningach efekty. To jednak nie wszystko. Suplementy diety bogate w najbardziej skoncentrowaną i pełnowartościową gamę substancji odżywczych zapobiegają niedoborom, odżywiają, regulują i zabezpieczają organizm. Dodatkowo, chronią nas one przed niechcianymi i zupełnie niepotrzebnymi kontuzjami, urazami, a także zmianami zwyrodnieniowymi oraz zapaleniami mięśniowymi. 

Kreatyna 

Warto zaznaczyć, że kreatyna w postaci suplementu diety, pozostaje najczęściej i najchętniej stosowanym składnikiem budulcowym dla mięśni – na całym świecie. Można uznać ją także za najsilniejszy oraz najbardziej skoncentrowany legalny środek anaboliczny. Jej działanie polega przede wszystkim na maksymalizacji ilości produkowanej energii ATP w strukturach mięśniowych. Zwiększenie ilości siły, a także energii oddziałuje z kolei na to, że jesteśmy w stanie używać większych obciążeń podczas treningu. Poza tym kreatyna wpływa nie tylko na wytrzymałość, ale także na szybkość i na to, że stajemy się znacznie bardziej wydajni. Dzięki temu, że jesteśmy w stanie powiększać zakres udźwigu swoich mięśni – dochodzi do znacznie intensywniejszego wzrostu masy mięśniowej. Dzieje się to w sposób zdrowy, rozsądny i co najważniejsze – bezpieczny. 

BCAA na masę

Pod pojęciem BCAA, kryje się grupa aminokwasów rozgałęzionych, do których należą min. walina, izoleucyna oraz leucyna. Każdy z tych składników, patrząc pod kątem rozwoju masy mięśniowej, pozostaje absolutnie niezbędny. BCAA stanowią swoiste paliwo – napęd – dla tkanki mięśniowej. Stosuje się je w okresie okołotreningowym, a także w czasie wysiłku. W momencie kiedy decydujemy się na suplementację w czasie okołotreningowym, wówczas, dajemy swoim mięśniom bezpieczną przestrzeń, w której mogą się one rozwijać bez obawy o degradację spowodowaną wytężonym ruchem. Stosowanie aminokwasów rozgałęzionych w innych porach dnia natomiast, działa w ten sposób, że zapobiega się niekorzystnym zmianom hormonalnym (mowa o kortyzolu), a także dochodzi do wsparcia syntezy białkowej. 

Inne suplementy na masę

Zarówno Arginina, Glutamina, ZMA, jak też białko serwatkowe – to substancje czynne, które zawarte w suplementach diety, są przyczyną tworzenia się, a także umacniania silnej tkanki, jak też masy mięśniowej. Dzięki nim, możliwe jest wytworzenie niezniszczalnych i zdrowych struktur, które nie będą ulegały destrukcji, a także nie będą podatne na zwyrodnienia. To bardzo ważne, ponieważ przy dużym i intensywnym wysiłku fizycznym (w dodatku systematycznym) mięśnie mogą ulegać zniszczeniu – w przypadku tego rodzaju suplementacji jest to jednak wykluczone. 

Witaminy i minerały 

Witaminy i minerały, to podstawowe jednostki budulcowe każdego żywego organizmu. To one tworzą immunologię oraz system odpornościowy, a także uczestniczą w procesach i przemianach. Dodatkowo, to one również odpowiadają za zdrowe kości, zęby, włosy, skórę, a także paznokcie. Dzięki nim również, znacznie lepiej funkcjonują narządy oraz organy wewnętrzne. Witamina A, witamina C, witamina D, witamina E, witamina K, a także witaminy z grupy B (B6 i B12), to absolutny strzał w 10! To również dowód na to, że dzięki tak wartościowym składnikom odżywczym, jakie jesteśmy w stanie bez najmniejszych problemów wprowadzić do swojej codzienności – jesteśmy w stanie osiągać spektakularne rezultaty i niesamowite osiągi. 

Co na masę?

Zdecydowanie zbyt rzadko mówi się o tym, że najlepszym sposobem na zdrowie ciała i na silne mięśnie oraz tzw. masę jest właśnie dostateczne nawadnianie organizmu. Nasze ciało w niemal 70% składa się z wody. Jest ona obecna w skórze, krwiobiegu, tkankach, komórkach i w mięśniach! Dlatego też, jeśli chcemy zrobić, a następnie utrzymać masę – musimy pilnować tego, by odpowiednio się nawadniać. Dorosła, trenująca regularnie osoba, powinna wypijać od 2.5 do nawet 3.5 litra płynów każdego dnia.