Suplementy na masę

Wiele osób na siłowni stosuje tzw. suplementy na masę. Są to preparaty, które w składzie zawierają dużą ilość białka. Jak sama nazwa wskazuje, służą do znacznego przyspieszenia przyrostu masy mięśniowej. Jeśli chcemy szybciej zrobić „formę”, warto zastanowić się nad zakupem odpowiedniego suplementu.

Jakie składniki powinny mieć suplementy na masę?

Przede wszystkim w zbudowaniu masy mięśniowej pomoże nam dieta z nadwyżką kaloryczną. Dzięki temu, że w diecie będzie właściwa podaż białka, która stanowi nasz fundament do budowania masy, sylwetka znacznie się polepszy pod względem ilości mięśni. Jeśli nie zawsze mamy czas i chęć do obliczania idealnej proporcji białka w posiłkach, należy stosować odżywki białkowe dla wzmocnienia efektu. Białko nie jest jedynie budulcem mięśni, ale również sprawia, że mamy mniejszą ochotę na podjadanie między posiłkami, daje nam siłę do dalszego treningu ora szybkie uczucie sytości. Przez to możemy szybciej zbudować idealną dla nas sylwetkę.

Muscle-Zone Sklep

Świetnym wyborem będzie niskowęglowodanowa odżywka białkowa, w której białko będzie występowało w formie hydrolizatu. Przez to zbudujemy idealną masę i ładnie wyrzeźbione mięśnie. Hydrolizat białka ma specjalna budowę, dzięki czemu znacznie szybciej wchłania się do naszych mięśni. Dodatkowo dzięki dostarczeniu 25 gramów wysokie jakości białka, możemy znacznie przyspieszyć syntezę białek mięśniowych, nawet przez kolejnych kilka godzin od treningu. Odżywki białkowe najczęściej są dostępne w formie izolatów lub hydroizolatów, które świetnie się wchłaniają. Rozwiązaniem dla osób, które mają znaczne problemy z podjadaniem między posiłkami, jest kazeina. Ma ona dłuższy czas wchłaniania i dodatkowo chroni mięśnie przed nocnym katabolizmem. Nowoczesne odżywki białkowe nazywane są matriksami białkowymi, które działają na dwa sposoby – oczywiście odżywiają mięśnie po treningu, ale również wpływają pozytywnie na nasz metabolizm. Bazują głównie na serwatce, przez co są łagodne dla układu pokarmowego.

Na masie bardzo ważne są również węglowodany. Nie zawsze jesteśmy w stanie dostarczyć odpowiednią ilość kalorii z pożywienia. Węglowodany dostarczają naszemu organizmowi monosacharydów, przez co ich magazynowanie jako tkanki tłuszczowej jest trudne. W suplementach na masę węglowodany mają za zadanie oksydację oraz tworzenie ATP, czyli naszej energii. Jest to idealne rozwiązanie dla osób trenujących siłowo, a także tych, którym po ciężkim treningu może brakować glikogenu. Odpowiednio skomponowany suplement węglowodanowy uzupełnia nasze zapasy glikogenu w mięśniach, dzięki czemu znacznie zmniejsza się degradacja białka w mięśniach.

 Bardzo ważna w suplementacji podczas robienia masy jest kreatyna. Jest to jeden z najmocniejszych suplementów, wspierających budowę masy mięśniowej. Kreatyna odkładana jest w komórkach mięśniowych, co prowadzi do ich rozszerzania się i wzrostu. Mięśnie mają znacznie większą objętość oraz przyspieszona jest synteza adenozynotrójfosforanu, inaczej zwanego ATP, który zasila kontrakcje mięśniowe, dając im energię. Przez stosowanie keratyny na pewno sprawimy, że siła i obwód mięśni będzie znacznie większy.

 BCAA są aminokwasami rozgałęzionymi, do których zaliczamy leucynę, walinę i izoleucynę. Leucyna jest szczególnie ważna w przypadku masy, ponieważ stymuluje syntezę białek mięśniowych, a także reguluje włączanie się nowych aminokwasów do białek mięśniowych.

Niedocenianym suplementem podczas robienia masy, jest kolagen. Jest składnikiem, który powinien być dodatkowo suplementowany w trakcie masy. Wspomaga on regenerację tkanki łącznej, również mięśni. Dzięki stosowaniu skoncentrowanego kolagenu możemy wspomóc odbudowę mięśni po treningu, a także ochronić stawy podczas treningów siłowych. Zmniejsza on również ryzyko powstawania urazów przy treningach z dużymi ciężarami.

Przed zastosowaniem wyżej wymienionych suplementów warto sprawdzić, czy dany suplement ma wszystkie ważne dla nas składniki. Jeśli chodzi o węglowodany oraz białka w obliczaniu porcji, jakie musimy przyjmować dla lepszego efektu, trzeba obliczyć nasze zapotrzebowanie na te makroskładniki. Bierzemy pod uwagę również kaloryczność diety oraz ilość spożywanego białka.