Suplementy na masę

Aktualnie coraz więcej osób zaczyna rozmieć, jak istotna jest dbałość o własne ciało, by można było cieszyć się zdrowiem przez długie lata. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo może to wpłynąć na jakość naszego życia. Sport i świadome odżywianie zaczynają masowo wchodzić do naszego życia czy to w wyniku chęci zmiany swojego wyglądu, czy to z racji pasji. Wielu ludzi decyduje się na budowę mięśni, a to wiąże się z dość ściśle określonymi regułami żywieniowymi. W osiągnięciu celu pomagają przede wszystkim suplementy diety. Jakie więc preparaty warto stosować na masę?

  1. Beta-alanina 

 Bardzo skutecznym suplementem diety, który spowoduje przyrost mięśni jest beta-alanina. To substancja będąca naturalnym aminokwasem, który każdego dnia dostarczany jest do organizmu w postaci pożywienia, niemniej jednak ilości te są niewystarczające dla kogoś, kto dużo trenuje i zwiększa tym samym swoje zapotrzebowanie na wszystkie składniki. Beta-alanina podwyższa poziom karnozyny nawet o 60% po zaledwie miesiącu jej stosowania. Dzięki temu zwiększa się wydajność tej substancji w trakcie treningu. Jest to bardzo istotne dla każdego, kto regularnie wykonuje intensywne ćwiczenia, gdyż w trakcie aktywności fizycznej ludzki organizm produkuje więcej niż zazwyczaj wodoru obniżającego poziom pH, co ostatecznie wywołuje podwyższenie stężenia kwasu mlekowego, a to z kolei prowadzi do szybszego uczucia zmęczenia i obniża wydolność mięśni. Jakie efekty przyniesie suplementacja beta-alaniny? Zwiększy ona naszą siłę i wytrzymałość, a także wyeliminuje uczucie zmęczenia. Dodatkowo wywoła efekt pompy mięśniowej i zmaksymalizuje skutki stosowania kreatyny. Wszystko to sprawia, że beta-alanina powoduje poprawę wzrostu masy mięśniowej, a jednocześnie przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

Muscle-Zone Sklep

  1. Kreatyna

Kreatyna jest chyba najbardziej popularnym suplementem diety wpływającym na zwiększenie masy mięśniowej. Wbrew pozorom jest to zupełnie naturalna substancja, która w ludzkim organizmie występuje w komórkach mięśniowych, w tym w tkankach mięśni szkieletowych, gdzie znajduje się aż 95% jej pokładów z całej ilości w organizmie. Kreatyna ma za zadanie stymulować wzrastanie mięśni i wywoływać zwiększenie objętości komórek mięśniowych, dlatego przede wszystkim wpływa na ich łatwiejszą regenerację po wysiłku fizycznym. Poza tym dzięki kreatynie intensyfikowana jest synteza glikogenu, a mięśnie pracują sprawniej. 

Dlaczego jeszcze stosowanie kreatyny jest tak ważne? Między innymi dlatego, że podczas treningów dochodzi do wzrostu zapotrzebowania na energię pochodzącą z ATP. Okazuje się, że nawet z pierwszych dziesięciu sekundach organizm jest w stanie wykorzystać całość ATP i fosfokreatyny. Przyjmowanie kreatyny zwiększa ilość ATP, a to umożliwia wykonanie większej ilości powtórzeń, co prowadzi do większego wzrostu mięśni.

  1. Białko serwatkowe

W celu zrobienia tak zwanej „masy” warto stosować również białko serwatkowe, ponieważ do zbudowania mięśni konieczna jest duża ilość białek, które budują komórki mięśniowe. Dodatkowo w suplemencie tym znaleźć można również wiele wapnia, magnezu oraz innych cennych minerałów. Efekty, jakie daje przyjmowanie białka serwatkowe to przede wszystkim poprawa regeneracji mięśni po treningu. Co ciekawe, preparat ten przyspiesza również metabolizm, dlatego zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej, a tym samym ułatwia budowanie czystej masy mięśniowej. Niezaprzeczalną zaletą białka serwatkowego jest fakt, iż cechuje się on wysoką przyswajalnością, więc przyjmuje się go stosunkowo niewiele.

  1. Boostery testosteronu 

Boostery testosteronu to naturalne preparaty, które pozwalają na stymulację wzrostu masy mięśniowej. Dodatkowo zwiększają one siłę oraz regulują stężenie hormonów płciowych, poprawiając jednocześnie wydzielanie testosteronu w organizmie. Przyjmowanie boosterów testosteronu umożliwia przede wszystkim budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej.

  1. BCAA

Bardzo ważnym preparatem podczas budowania tzw. „masy” jest BCAA. Jest to połączenie trzech aminokwasów: izoleucyny, leucyny i waliny. Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ właśnie z tych aminokwasów składa się 30% wszystkich mięśni szkieletowych. BCAA pozwala na skuteczniejszą regenerację mięśni po wysiłku fizycznym, gdyż obecne w nich aminokwasy kierowane są bezpośrednio do nich. Ponadto preparat zmniejsza także bóle mięśniowe oraz redukuje zmęczenie. 

  1. Glutamina

Glutamina to naturalnie występujący w obrębie mięśni szkieletowych aminokwas. Potęguje on działanie innych aminokwasów, co wpływa na lepszą regenerację i wzrost mięśni. Poza tym glutamina zaopatrza komórki mięśniowe w niezbędne składniki odżywcze.