Suplementy do kreatyny

Monohydrat kreatyny to jeden z najskuteczniejszych suplementów diety posiadający właściwości anaboliczne oraz erogeniczne. Jest on stosowany między innymi po to, aby rozbudować masę mięśniową. Skuteczność działania kreatyny wynika z faktu, iż po spożyciu jej dawki znacznie podnosi się poziom fosfokreatyny w obrębie włókien mięśniowych, czyli substancji wysokoenergetycznej, którą  organizm wykorzystuje podczas wysiłku fizycznego. Ponadto kreatyna działa w oparciu o nasycenie, w związku z czym kumulowana jest w mięśniach, dlatego można ją przyjmować o każdej porze. Niemniej jednak warto włączyć do swojej suplementacji również inne preparaty, które zwiększą efekty. Dostępnych jest wiele takich środków, a kilka z nich zdecydowanie warto wymienić. Stosowanie tych suplementów umożliwi uzyskanie dużo lepszych rezultatów niż przyjmowanie wyłącznie kreatyny.

Suplementy do kreatyny – jakie wybrać?

Suplementami, które dobrze jest stosować wraz z kreatyną są przede wszystkim węglowodany. Dlaczego są one tak ważne? Między innymi dlatego, że kreatyna przedostaje się do wnętrza komórek mięśniowych w wyniku aktywności białek transportowych, które znajdują się na błonach komórkowych. Wspomniane transportery potrzebują do działania sodu, zaś ich aktywność można poprawić przez obecność większej ilości insuliny, czyli hormonu, który uwalniany jest w wyniku spożycia węglowodanów i białka przez trzustkę, by ustabilizować stężenie glukozy we krwi. Badania wykazują, że połączenie suplementacji kreatyny z węglowodanami jest w stanie zwiększyć szybkość akumulacji kreatyny nawet o 60% w stosunku do przyjmowania samego monohydratu. Poza tym dzięki temu usuwane są mniejsze ilości kreatyny z moczem, co z kolei prowadzi do lepszego zagospodarowania związku.

Muscle-Zone Sklep

Innym godnym polecenia preparatem poprawiającym skuteczność kreatyny jest kwas alfa-liponowy. Sprawia on, że mięśnie o wiele szybciej nasycają się kreatyną. Tutaj warto pamiętać również o spożyciu należytych ilości wody, gdyż kreatyna to substancja hydrofilowa, a więc taka, która dobrze reaguje z wodą.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Między innymi na leucynę. Jest to aminokwas rozgałęziony, który jest niezwykle istotny dla pracy naszych mięśni. Leucyna wpływa na regulację procesu tak zwanej fosforylacji kinazy mTor, dzięki czemu możliwe jest syntezowanie białek mięśniowych. W ten sposób łatwiej jest rozbudować masę mięśniową. Poza tym kinaza mTOR pozytywnie wpływa na proces aktywacji białka koniecznego do transportu kreatyny.

Kolejnym przykładem preparatu, który świetnie sprawdzi się podczas przyjmowania kreatyny jest estragon, czyli roślina stosowana bardzo często w kuchni jako przyprawa, ale mająca też niemałe zastosowanie w przypadku sportowców. Estragon wykazuje silne działanie przeciwhiperglikemiczne podczas stosowania go wraz z kreatyną. Ponadto suplement ten poprawia insulinowrażliwość, co prowadzi do lepszej absorpcji kreatyny. 

Przy tym wszystkim warto pamiętać także o glutaminie. Stanowi ona doskonały dodatek do kreatyny. Glutamina umożliwia zaspokojenie zapotrzebowania komórek mięśni na płyny, a także stymuluje wzrost poszczególnych komórek. Ważne jest również to, iż połączenie glutaminy i kreatyny podnosi ciśnienie krwi, co prowadzi do efektywniejszego napełniania komórek krwią. Poleca się także stosowanie dekstrozy. Substancja ta podobna jest do glukozy i ma ona za zadanie ułatwić docieranie kreatyny do włókien mięśniowych. Podobnie działa tauryna, która wpływa m.in. na sekrecję insuliny. Warto również sięgnąć po suplementy z d-pinitolem, który stanowi odpowiednik inozytolu. Preparaty te są pomocne w zwiększaniu podatności mięśni na kreatynę oraz w zwiększaniu efektywności zarówno kreatyny, jak i jej nośnika – glukozy. 

Stosowanie kreatyny jest w stanie znacząco wpłynąć na pojawianie się efektów treningowych i z pewnością warto po nią sięgać, by rozbudowywać masę mięśniową. Kluczem do sukcesu jest oczywiście wysiłek fizyczny i odpowiednia dieta. W tym wszystkim pomogą nam dodatkowe suplementy diety, które wzmogą działanie kreatyny i ostatecznie przyczynią do skuteczności naszej ciężkiej pracy. Są one nie tylko efektywne, ale także bezpieczne, bo tak naprawdę większość z nich naturalnie występuje w organizmie, przez co nie stanowią one dla niego żadnego zagrożenia.