Suplementy do diety redukcyjnej

Suplementacja w tracie redukcji jest dość częstym tematem, ponieważ wiele osób ma problem z dobraniem odpowiednich preparatów, które z jednej strony pozwolą pozbyć się tkanki tłuszczowej, z drugiej zaś ochronią mięśnie przed rozkładem w wyniku nasilonego katabolizmu. Preparaty te mają za zadanie wesprzeć organizm w trakcie ujemnego bilansu kalorycznego. Ich stosowanie jest więc bardzo ważne, dlatego warto wiedzieć, po co sięgnąć, by osiągnąć wszystkie zamierzone efekty.

Suplementy do redukcji

Pierwszym suplementem, o którym należy pamiętać w trakcie redukcji są aminokwasy. Szczególnie warte uwagi są BCAA, czyli kompleks izoleucyny, leucyny i waliny. Wszystkie one mają za zadanie regenerować mięśnie, ponieważ w dużej mierze to właśnie one budują mięśnie szkieletowe. Przy tym wszystkim trzeba brać pod uwagę, że w trakcie redukcji naszym celem nie jest większa nadbudowa tkanki mięśniowej, ale raczej utrzymanie jej na aktualnym poziomie. 

Muscle-Zone Sklep

Kolejnym preparatem, o którym nie można zapomnieć podczas redukcji są węglowodany. Ich zastosowanie służy przede wszystkim zwiększaniu zdolności treningowych, dzięki czemu możemy ćwiczyć dłużej i intensywniej, a to sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Potreningowa konsumpcja tlenu powoduje, że wzmacnia się bodziec metaboliczny, stąd też metabolizm jest przyspieszony jeszcze przez długi czas. 

Wiele osób pomija na redukcji kreatynę, jednak jest to ogromny błąd. Kreatyna bowiem uczestniczy w regenerowaniu układu nerwowego oraz odzyskiwaniu glikogenu. Poza tym umożliwia ona maksymalizację zasobów energetycznych, ponieważ w połączeniu z glukozą jej działanie jest jeszcze mocniejsze i uczestniczy ona wówczas w zwiększaniu ilości glikogenu w mięśniach. Ponadto substancja ta aż o 15% przyspiesza uzupełnianie rezerw glikogenu. 

Co jeszcze należy przyjmować w trakcie redukcji? Między innymi witaminę D3 razem z witaminą K2, ponieważ poprzez deficyt kaloryczny nasz organizm może być mniej zasobny w egzogenny cholesterol, a to skutkuje słabszą syntezą witaminy D3. Przez to następuje osłabienie produkcji hormonów steroidowych oraz zmniejszenie wchłaniania wapnia. Warto pamiętać także o witaminach z grupy B, gdyż wpływają one na funkcjonowanie mitochondriów, czyli miejsc przemian energetycznych. Poza tym poleca się też stosowanie kwasów omega-3, gdyż one również odpowiadają za przemiany energetyczne i umożliwiają prawidłowe wydzielanie wszelkich hormonów, także tych związanych z masą mięśniową. 

Nie bez znaczenia w diecie redukcyjnej są insulinomimetyki, takie jak ALA, berberyna, kurkumina i piperyna. Działają one regulująco na poziom insuliny, czyli hormonu anabolicznego, co wpływa na zwiększenie spalania tłuszczu i na ochronę mięśni. Podobne funkcje spełniają spalacze tłuszczu. Są to specjalistyczne preparaty, które przyspieszają rozpad lipidów poprzez pobudzanie produkcji ciepła, czyli termogenezę. Do popularnych spalaczy tłuszczu można zaliczyć johimbinę, czyli alkaloid o działaniu energetyzującym i podnoszącym poziom noradrenaliny. To właśnie ta ostatnia substancja stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej.

Skuteczne spalacze tłuszczu zawierają w swoim składzie także ekstrakt z zielonej herbaty, który zmniejsza absorpcję tłuszczów i węglowodanów oraz aktywuje termogenezę. Warty uwagi jest tu również ekstrakt z nasion guarany, który zawiera duże ilości kofeiny przyspieszającej metabolizm i pobudzającej nas do działania. Również sama kofeina jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą szybciej spalić zgromadzoną tkankę tłuszczową. Bez wątpienia idealnym preparatem spalającym jest L-Tyrozyna, będąca aminokwasem endogennym, która zwiększa termogenezę i lipolizę poprzez pobudzenie współczulnego układu nerwowego i regulowanie syntezy hormonów tarczycy.

Ostatnim elementem, o którym nie można zapomnieć w trakcie redukcji są oczywiście kompleksy witamin i minerałów. Przy ujemnym bilansie kalorycznym często narażeni jesteśmy na różnego rodzaju niedobory, które zaburzają funkcjonowanie organizmu i powodują nie tylko problemy z utrzymaniem masy mięśniowej, ale także ze zdrowiem w ogóle.