Suplementy dla rowerzysty

Sezon wiosenno-letni oficjalnie nasila modę na uprawianie różnego rodzaju sportów i na bycie fit. Każdy z nas marzy wówczas o pięknym, wysportowanym, smukłym i jędrnym ciele, a także o cudownie wyprofilowanej sylwetce. Nic dziwnego więc,  że wraz z pierwszymi promieniami słońca wsiadamy na rower i decydujemy się na rozpoczęcie tej niesamowitej, ale również efektywnej przygody. Czy wiecie, że kolarstwo jest jedną z najbardziej dynamicznych metod spalania kalorii i że w najszybszym tempie jest w stanie ukształtować naszą sylwetkę? Dodatkowo, możemy przecież połączyć przyjemne z pożytecznym, miło spędzając czas, zwiedzając okolicę oraz pnąc się po stopniach rowerowego awansu. Nie mniej, w szale podekscytowania, nie wolno zapominać również o odpowiednim zabezpieczeniu oraz wzmocnieniu organizmu. Chodzi o suplementy diety, zdrowe żywienie i rozgrzewkę! Bez tych elementów nie będziemy w stanie osiągać spektakularnych rezultatów, dobrze się czuć i nie odczuwać negatywnych konsekwencji. 

Kolarstwo – Dlaczego przygotowanie jest tak ważne?

Każdy wysiłek fizyczny powoduje deficyty, które możemy określić jako niedobory. One z kolei prowadzą do różnego rodzaju dysfunkcji i upośledzeń mięśniowych, kostnych, stawowych, komórkowych i wielu innych. Dzięki stosowanej regularnie suplementacji, będziemy w stanie w pełni ochronić swoje ciało, odżywić je, wzmocnić i zintensyfikować wszelkie procesy oraz przemiany, a dodatkowo usprawnimy działanie wszystkich narządów wewnętrznych i układów. Jeśli Ty i Twój rower stworzyliście swoisty couple power, to warto, abyście poznali wszystkie korzyści, właściwości i ciekawostki z tym związane.

Muscle-Zone Sklep

Jeżdżąc rowerem, możemy zająć się min.: kolarstwem szusowym, górskim, BMX lub po prostu amatorskim. Warto zaznaczyć, że dla każdego z nas, choć zazwyczaj w ogóle nie zdajemy sobie z tego sprawy, każde wyzwanie (także rower) jest swoistą rywalizacją, nawet w momencie kiedy sami sobie jesteśmy przeciwnikami. Dlatego też, gdy zaczynamy brać udział w takich „zawodach” albo kiedy zajmujemy się tym wyczynowo – warto abyśmy wiedzieli, w jaki sposób możemy usprawnić swoją wydajność, osiągnąć więcej, lepiej i szybciej. 

Suplementy dla rowerzysty

Suplementy diety, jak już wiemy, sprawiają, że zarówno osiągane rezultaty, jak również ogólne samopoczucie oscylują na najwyższym poziomie. To właśnie one odgrywają kluczową rolę w procesach trawiennych, tworzących tkankę mięśniową oraz jej masę. W momencie, kiedy zależy nam na dobrej kondycji, odpowiednio ukierunkowanym układzie wydolnościowym, oddechowym, nerwowym, mocnym układzie immunologicznym  i silnej odporności – suplementacja będzie strzałem w dziesiątkę. Bez względu na to, czy jazdę na rowerze potraktujemy jako formę profesjonalnego sportu, czy też jako luźny sposób na wypoczynek – preparaty sprawią, że pozostaniemy wprost niezniszczalni. 

Warto, abyśmy wiedzieli co wzmocni naszą wytrzymałość, a będzie to zdecydowanie białko serwatkowe, które nie tylko posiada bardzo niski indeks glikemiczny, ale również doskonale stymuluje procesy powolnego uwalniania energii. 

Dla uzyskania mocy, wigoru i tzw. powera, doskonałe będą : kreatyna, beta-alanina, żeń-szeń, kofeina, witamina D, witaminy z grupy B, żelazo, magnez, potas. Kreatyna jest jednym z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych składników. Sama w sobie posiada bardzo wiele pozytywnych dla korzyści dla kondycji rowerzysty. Przede wszystkim pozostaje ona doskonałym środkiem wspomagającym szybkość oraz wytrzymałość podczas intensywnego wysiłku, przy maksymalnym zakwaszeniu mięśnia, przy maksymalnym tempie. Kreatyna również jest wsparciem organizmu w procesie pozyskiwania oraz efektywniejszego wykorzystywania tlenu, ponieważ czyni ona wydolność wysiłkową bardziej produktywną, dzięki czemu lepiej oddychamy. 

Beta-alanina to nic innego, jak doskonale zmodyfikowana wersja aminokwasu alaniny, która tuż po spożyciu przemienia się w karnozynę. Ona z kolei działa jako bufor w naszym ciele, w celu minimalizacji poziomu pH we krwi. Liczne badania oraz analizy jednogłośnie wykazały, że stosowanie tego składnika w suplementacji znacznie usprawnia wydajność pod koniec wysiłku wytrzymałościowego lub też zwykłej jazdy, dzięki czemu możemy poprawić jej efektywność i czas. Beta-alanina redukuje zmęczenie podczas pedałowania. Warto również uzupełniać elektrolity, odpowiednie nawadniać organizm – to kwestia kluczowa, albowiem w niemal 76% składa się on właśnie z wody. Nie zapominajmy o tym pod żadnym pozorem. Odpowiednie nawodnienie bowiem stanowi najlepsze wsparcie dla każdego treningu i wszelkich przemian zachodzących w owym czasie w organizmie. 

Rowerzyści w sposób szczególny powinni zadbać o swoje stawy – w tym pomoże zdecydowanie witamina D, kwas hialuronowy i kolagen.