Suplementy dla młodzieży

Aktualnie mamy do czynienia w zasadzie z każdym rodzajem suplementów diety, niezależnie od trybu życia czy stanu zdrowia. Jedną z popularnych kategorii są preparaty dla młodzieży. Dlaczego są one popularne? Między innymi dlatego, że coraz więcej nastolatków chce wyrzeźbić swoją sylwetkę, a poza tym zmagają się oni z różnego rodzaju schorzeniami, w tym z problemami skórnymi. Powodów może być naprawdę wiele, stąd też wybór preparatów się zwiększa. Jakie więc suplementy będą odpowiednie dla młodzieży i nie przyniosą im żadnych negatywnych skutków? O tym w niniejszym artykule. 

Jakie suplementy dla młodych?

Na początek warto zwrócić uwagę na suplementy, które pozwolą nastolatkom poprawić stan skóry. Jest to bardzo istotne, ponieważ w młodym wieku takie rzeczy zdarzają się bardzo często, a najczęstszym problemem jest oczywiście trądzik. Wiele osób próbuje się go pozbyć przy pomocy zewnętrznych środków, takich jak żele, płyny micelarne, toniki czy peelingi. Niemniej jednak kluczem do sukcesu jest pielęgnacja od wewnątrz polegająca przede wszystkim na dostarczeniu sobie niezbędnych składników odżywczych. Można to zrobić właśnie za pomocą suplementów, a na szczególną uwagę zasługują preparaty z witaminami z grupy B czy z cynkiem. Działają one przeciwzapalnie i regulują wydzielanie sebum, które jest głównym winowajcą trądziku. Jeżeli natomiast problemem są na przykład pękające naczynka, wówczas najlepiej jest postawić na kompleksy witamin, w którym znajdziemy wysoką zwartość witaminy C, inaczej rutyny. Z kolei suchość i szorstkość skóry spowodowana może być brakiem kwasów tłuszczowych w diecie, toteż warto włączyć do niej kwasy tłuszczowe omega 3. 

Muscle-Zone Sklep

Młodzieży z pewnością przydadzą się również suplementy na koncentrację i pamięć. Do tego typu produktów zaliczyć możemy między innymi witaminy z grupy B, żeń-szeń, Sprawdzą się tu także preparaty stymulujące produkcję neuroprzekaźników, takie jest ekstrakt z pieprzu, tryptofan czy L-teanina. Dzięki nim nauka będzie znacznie łatwiejsza, gdyż mózg będzie stawał się coraz bardziej chłonny. 

Suplementy treningowe dla młodzieży

Istnieje także wiele suplementów treningowych dla młodzieży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wiele z tradycyjnych preparatów stosowanych przez kulturystów było stosowanych także przez osoby młode.  Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie do swojej diety odpowiednich ilości protein, ponieważ do dzięki nim organizm może rozwijać się i rosnąć, co przyczynia się nie tylko do zwiększenie wzrostu, ale także do budowania masy mięśniowej. Jakie głównie suplementy powinna brać młodzież? Chociażby kompleksy witamin, bez których nie byłoby możliwe wykonywanie żadnych funkcji życiowych . Wśród nich prym wiodą przede wszystkim witaminy z grupy B, które stymulują pracę mózgu. Niezbędne są również wszelkie składniki wspierające odporność, takie jak chociażby witamina C czy – doskonały zamiennik wszelkich innych substancji antyoksydacyjnych – astaksantyna. Z kolei witamina D3 sprawdzi się w procesie wzmacniana szkliwa zębów oraz kości, które w okresie dojrzewania osłabiają się ze względu na intensywny wzrost. Nie bez znaczenia jest tu również cynk, wapń i magnez, które usprawniają układ ruchu, a przy tym wspierają zdolności umysłowe. Można też sięgnąć po dobrej jakości odżywki białkowe, które przyspieszy pojawianie się pierwszych efektów ćwiczeń. 

Innym elementem, które można czasem włączać do diety u osób młodych są środki redukujące poziom kortyzolu. Młodzież szkolna narażona jest na częsty stres i nie można tego tak po prostu bagatelizować. Koniecznym jest ograniczenie wydzielania hormonu wzrostu. Hormon ten jest bardzo istotny, ponieważ krótkofalowo działa on korzystnie, gdyż wzmaga szybsze podejmowanie decyzji. Z drugiej jednak strony długotrwały stres może prowadzić do poważnych chorób związanych  w zasadzie z całym organizmem. Warto więc stosować suplementy, które ograniczają poziom kortyzolu, w tym między innymi z kozłkiem lekarskim, rumiankiem pospolitym, korzeniem lukrecji itp. 

Stosowanie suplementów diety u młodzieży nie jest żadną anomalią i nie musimy się tego obawiać. Wystarczy, że będziemy robić to z głową, a suplementacja będzie całkowicie bezpieczna. Warto na początek zrobić sobie odpowiednie badania na zawartość składników odżywczych, bowiem to one mogą wskazać źródło problemu albo uświadomić, że coś jest nie tak. Suplementacja z pewnością sprawdzi się u młodych znakomicie, jeśli odpowiednio dobierzemy je do swoich celów.