Suplementy dla młodzieży na siłownię

Wygląd, zwłaszcza dla młodzieży, znaczy bardzo wiele dlatego wiele nastolatków walczy ze swoją wagą i niektórzy wybierają w tym celu ćwiczenia na siłowni. Zdarza się, że rodzice są temu niechętni, ponieważ obawiają się, że siłownia nie jest dobrym miejscem dla nastolatka. Czy to prawda? Specjaliści uważają, że nie ma podstaw do tego, żeby zabraniać trenowania na siłowni młodzieży. Należy jednak zwrócić uwagę na stan zdrowia oraz dostosować rodzaj ćwiczeń i obciążenie do wieku. Wymaga to wiedzy i doświadczenia, dlatego młodzieży na siłowni wręcz niezbędna jest pomoc dobrego trenera.

Dieta i suplementacja

Osoby trenujące na siłowni bardzo często stosują odżywki i suplementy, więc ten temat prędzej czy później zainteresuje też każdego nastolatka. Warto jednak pamiętać, że suplementy są tylko i wyłącznie uzupełnieniem diety, a najważniejsze jest zbilansowane odżywienie. Nastolatek ma całkowicie inne potrzeby żywieniowe niż osoba dorosła. Rozwijający się organizm ma większe potrzeby, a dostarczane składniki odżywcze muszą wpierać go w okresie intensywnego rozwoju i wzrostu. Suplementy są niezbędne głównie w przypadku bardzo intensywnych treningów, więc przynajmniej na początku można sobie radzić bardzo dobrze bez nich. Dotyczy to także produktów wspomagających odchudzanie czyli tak zwanych spalaczy. Jeżeli nastolatek chce pozbyć się nadwagi, to należy zachować ostrożność i nie zapominać o tym, że nie wszystkie suplementy będą dla niego bezpieczne. Młodzież nie powinna chociażby stosować termogeników. Jeśli jednak decydujemy się na suplementację to należy pamiętać, że młoda osoba, która dopiero zaczyna przygodę z treningami, powinna skupiać się na produktach, które uzupełniają dietę.

Muscle-Zone Sklep

Witaminy 

Witaminy powinny być pierwszym wyborem przy rozpoczęciu suplementacji, zwłaszcza te z grupy D, B, A i K. Oczywiście najlepiej czerpać je z naturalnych składników, jednak w obecnym świecie, kiedy ludzie żyją szybko i w stresie niezwykle trudno jest dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość wartości odżywczych. Witaminy zapobiegną uszkodzeniu tkanek w trakcie treningów, a dodatkowo wspomogą regenerację mięśni. Nie można także zapomnieć o najważniejszych dla sportowców pierwiastkach, którymi są magnez i wapń. Odpowiednia dawka tych dwóch minerałów nie tylko ustabilizuje poziom fosforanów wapnia i zapobiegnie demineralizacji kości, ale również wzmocni je i pozwoli przetrzymać obciążenie treningowe, zwłaszcza, że badania dowodzą zbyt niski poziom magnezu w organizmie może wiązać się ze spadkiem wydolności. Młodzi sportowcy powinni również uważać na dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości witamy B12, wapnia i jodu. Ponadto należy pamiętać, że u młodych sportowców częściej niż u dorosłych występuje zwiększone zapotrzebowanie na składniki odżywcze.

Omega-3

Kwasy omega-3 nie tylko mają korzystny wpływ na układ nerwowy ale również prowadzą do obniżenia ekspresji genów biorących udział w procesach zapalnych, a te w trakcie intensywnego uprawiania sportu są dosyć częste. Regularne dostarczanie do organizmu kwasów omega-3 spowoduje zmniejszenie odczuwania bolesnych skutków aktywności fizycznej takiej jak na przykład nadwyrężenia stawów, ścięgien, więzadeł, przetrenowanie.

Odżywka węglowodanowo-białkowa

Odżywka węglowodanowo-białkowa to nic innego jak typowy gainer. Taka odżywka jest bardzo częstą pokusą dla osób młodych, które chcą szybko zbudować masę mięśniową. Dodatkowo młodzież często stosuje gainery jak „proszek na przyrost mięśni”, który zastąpi posiłki. To błąd! Gainer jak wszystkie inne suplementy jest tylko uzupełnieniem diety, nie może jej zastąpić. 

Kreatyna

Lekarze i eksperci są zgodni – na początku przygody z siłownią nie ma potrzeby sięgania po kreatynę. Młodzież i tak bardzo często na starcie nie jest w stanie w pełni wykorzystać naturalnego potencjału swojego ciała, co oznacza konieczność poznania reakcji na trening czy też zmianę diety. Poza tym kreatynę zazwyczaj zaczyna się stosować dopiero w okresie stagnacji, czyli w momencie, w którym organizm słabiej reaguje na bodźce treningowe. Osoby początkujące i młode reagują dość szybko na zmiany bodźców, czy to treningowych czy też dietetycznych, więc dodatkowe włączenie kreatyny jest zbędne.

Preparaty białkowe

Dla prawidłowego rozwoju organizmu niezbędne jest dostarczenie odpowiedniej ilości białka. U osób młodych i aktywnych fizycznie dzienne zapotrzebowanie na białko waha się między 16-17,5% zapotrzebowania organizmu na energię. Jeżeli nie nastolatek nie jest w stanie zaspokoić tego zapotrzebowania poprzez pożywienie można zastanowić się nad suplementacją. Eksperci zalecają biegaczom przede wszystkim suplementację BCAA, czyli aminokwasów rozgałęzionych, którezapobiegają rozpadowi białek oraz mogą stać się podstawą energetyczną dla mięśni. BCAA pomogą także w utracie zbędnych kilogramów, a w przypadku odstawienia węglowodanów, uzupełnią ich braki.