Suplementy dla maratończyków

42 km 195 metrów to dystans, który dla wielu osób biegających rekreacyjnie wydaje się być poza zasięgiem.

Maraton bo o nim mowa to walka nie tylko ze słabościami fizycznymi, ale również z psychiką. Często uczestnicy mówią że 30 kilometrów biegnie się nogami a resztę umysłem. O ile nastawienie psychiczne zależy w większości od Nas samych, Naszego podejścia do tego wielkiego wyzwania, o tyle kwestie fizyczne możemy wspomóc odpowiednią suplementacją.

Muscle-Zone Sklep

Nasze ciało do pokonania ponad 42 kilometrów potrzebuje niezwykle dużo paliwa, dane podawane przez osoby kończące maratony, używające zaawansowane pulsometry mówią o spalonych kaloriach w przedziale 2600-3300!
Te ogromne ilości muszą wcześniej znajdować się w naszym ciele w formie glikogenu mięśniowego oraz wątrobowego, część kalorii będzie pochodzić z tłuszczy zapasowych oraz białka.

Mutant Mass

Aby dostarczyć organizmowi i umożliwić zmagazynowanie tak dużych ilości paliwa, jednocześnie nie obciążając żołądka dnia poprzedzającego bieg oraz w dniu maratonu warto spożyć je w formie płynnej. Z pomocą przychodzą odżywki:

>> Mutant Mass to połączenie białka, tłuszczy oraz mieszanka węglowodanów o różnej kinetyce wchłaniania. Szczególnie ważną role pełni tu czas przyswajania węglowodanów trwający od kilku minut w formie glukozy do nawet kilku godzin w przypadku form złożonych!

>> HOT – izotonik to połączenie węglowodanów o różnych cząsteczkach. Zapewniają one dostarczanie energii w formie liniowej – w odróżnieniu od napoi izotonicznych dostępnych w sklepach zawierających w większości cukier. Dodatkowym atutem jest bardzo bogata gama witamin i minerałów w składzie, a jak wiadomo skurcze to domena sportów długodystansowych, występują one często ze względu na zubożenie ilości potasu i magnezu w organiźmie.

>> Flexit Drink – maraton to test sprawności nie tylko mięśni i psychiki, ale i stawów. Warto jest zadbać o nie po maratonie jak i pomiędzy treningami, suplementując związki odpowiedzialne za prawidłowe wydzielanie mazi stawowej oraz syntezowanie kolagenu.

Maraton należy traktować z ogromnym szacunkiem i podejść do przygotowań w sposób kompleksowy i profesjonalny. Podczas biegu tracimy do kilku litrów wody z organizmu, pamiętajmy o odpowiedniej ilości płynów i nie omijajmy „wodopojów”, żeby zyskać kilka sekund.