Suplementy dla ciężarnych

Ciąża to szczególnie istotny oraz ważny okres w życiu każdej kobiety. Wiadomo, że każda z nas – z bardzo wielu przyczyn – przechodzi go zupełnie inaczej. Nie ulega jednak wątpliwości, że należy wówczas znacznie intensywniej zadbać o swoje zdrowie, odporność oraz psychofizyczną równowagę. Biorąc odpowiedzialność nie tylko za siebie, ale również za rozwijające się w naszym łonie dziecko – zwróćmy uwagę na sposób odżywiania, regenerację, umiarkowaną aktywność fizyczną oraz …suplementację. Suplementy w ciąży, jak również w okresie przygotowującym do ciąży i po niej – są naprawdę potrzebne, pomocne, a także skuteczne, w niemal każdym wymiarze. Zadaniem suplementów jest min. dostarczenie do organizmu wszelkich niezbędnych dla rozwoju zdrowej ciąży składników odżywczych, witamin i minerałów, a także mikro oraz makroelementów. Oczywiście, przyszła mama, przed rozpoczęciem suplementacji, powinna uprzednio skonsultować się z lekarzem. Co warto suplementować w ciąży? 

Kwas foliowy

Jeśli chodzi o kwas foliowy, to jego przyjmowanie zaleca się już na etapie przygotowującym do macierzyństwa. Znacznie minimalizuje on ryzyko występowania wszelkich zmian oraz przeobrażeń zlokalizowanych w ośrodkowym układzie nerwowym u dziecka. Badania i analizy jednoznacznie wskazują, że warto stosować go na co najmniej 3 miesiące przed, jak również po zajściu w ciążę. 

Muscle-Zone Sklep

Żelazo 

Żelazo to element przekazywany przez matkę dziecku już na etapie płodowym, a następnie w pokarmie. Jego suplementowanie jest o tyle istotne, że zapobiega ono występowaniu anemii, niedoborów i objawów świadczących o upośledzeniach w układzie immunologicznym. Brak odpowiedniej ilości żelaza w organizmie ciężarnej kobiety może skutkować występowaniem zawrotów głowy, bladości skóry, palpitacji serca, wyczerpania.

Wapń

Wapń i idący z nim w parze fosforan – są niezbędne do tworzenia prawidłowej i silnej strukturalnie podstawy kostnej u dziecka. Jego pozytywne działanie możemy najsilniej dostrzec w ostatnich 3 miesiącach  ciąży, gdy kształtuje się min. szkielet płodu. Wapń jednak potrzebny jest przez cały okres ciąży, jak też po niej – ponieważ dziecko czerpie go najpierw z organizmu matki, a następnie z pokarmu. Badania i analizy jednoznacznie wskazują, że wapń w ciąży znacznie minimalizuje ryzyko wystąpienia przedwczesnego porodu, jak też obniża ciśnienie krwi. 

Cynk 

Cynk, mimo że często pomijany – wbrew pozorom – również odgrywa niesamowicie istotną rolę w przypadku ciężarnych. Dzięki działaniu tej substancji unikamy ryzyka polegającego na tym, że waga dziecka w momencie przyjścia na świat będzie zbyt niska. 

Jak należy przyjmować suplementy diety w ciąży? 

Warto pamiętać, że przyjmowanie żadnych preparatów bez konsultacji lekarza prowadzącego ciążę, zdecydowanie nie jest zalecane. Dodatkowo, suplementacja nie zastąpi zdrowej diety – jest ona jedynie pełnowartościowym uzupełnieniem, które choć bardzo potrzebne, musi być połączone z naturalnym żywieniem. Nie należy wpadać też ze skrajności w skrajność i przyjmować nieodpowiednich dawek suplementów, ponieważ ich pozytywne właściwości zostaną wówczas zaburzone. Świadomość, rozsądek i wiedza są zatem bardzo pomocne i jednocześnie niesamowicie ważne. Wiadomo, że choć każda z nas zupełnie inaczej przechodzi ciążę, to każdej z nas zależy – przede wszystkim – na zdrowiu dziecka, a następnie na własnym. 

Aktywność fizyczna w ciąży

Dziś, znacznie aktywniej i świadomiej przygotowujemy się do macierzyństwa. Dbamy nie tylko o własne dziecko, ale również o psychofizyczną kondycję organizmu i jego wygląd. Odpowiednio skonsultowana z lekarzem, dopracowana technicznie oraz dostosowana do preferencji i zaleceń aktywność w ciąży, to niesamowicie korzystne rozwiązanie. Dzięki niej możemy lepiej przygotować się do porodu, wzmacniając mięśnie i rozciągając ciało. Dodatkowo, unikamy za jej pośrednictwem także wszelkich ciążowych  dolegliwości objawiających się np. bólem odcinka lędźwiowo-krzyżowego, bólem pleców i tym podobnych.