Suplementy dla biegaczy

Obecnie każdy z nas przykłada bardzo dużą wagę do swojej sylwetki oraz do tego, w jakiej kondycji znajduje się nasz organizm, prawda? Otóż to. Dziś każdy marzy o pięknej, zdrowej, idealnie wyrzeźbionej i smukłej figurze, o ciele bez niedoskonałości, oznak starzenia i tym podobne. Nie mniej, bardzo często zapominamy o tym, że aby osiągać spektakularne rezultaty, należy zadbać nie tylko o zdrowe i racjonalne żywienie, aktywność fizyczną, ale przede wszystkim – o odpowiednią suplementację. Jeśli czujesz, że pomimo zbilansowanej diety wciąż czegoś ci brakuje i nadal nie możesz uzyskać pełni formy, zdecydowanym strzałem w 10 – będą suplementy diety! Przy odpowiednim zastosowaniu, dodadzą nam one siły, energii i mocy, a także wspomogą proces regeneracji i rekonwalescencji w przypadku ewentualnych kontuzji. W przypadku biegaczy, źródło energii i wigoru powinno być pobierane co najmniej z dwóch źródeł, po pierwsze naturalne oraz świeże produkty, a po drugie suplementy (które w okresie zimowym zastępują również sezonowe, świeże mikro oraz makroelementy dostępne w diecie). 

Suplementacja dla biegaczy – czyli jak biegać produktywnie? 

 Suplementy diety już bardzo dawno temu przestały być zarezerwowane tylko i wyłącznie dla osób profesjonalnie zajmujących się sportem. Dziś każdy, kto biega, bez względu na poziom zaawansowania oraz umiejętności, może z powodzeniem wspomagać się suplementami diety. One same okazują się być niezwykle pomocne w przypadku amatorskiego biegania, albowiem osoby te naprawdę ciężko trenują, by osiągnąć założony sobie cel. Rzecz jasna, przy suplementacji nie wolno zapomnieć o odpowiednim żywieniu, ponieważ jej zadaniem pozostaje, nie zastąpienie, a jedynie uzupełnienie i wspomaganie diety. Bez względu na indywidualny cel uprawiania sportu, stopień wtajemniczenia, czy też częstotliwość treningów biegowych, odpowiednia suplementacja wspomoże osiągnięcie celów oraz marzeń. 

Muscle-Zone Sklep

Kofeina do biegania

Kofeina jest dobrym początkiem, a także jedną z nielicznych substancji przebadanych w tak dużym stopniu na sportowcach. Badania i analizy naukowe na przestrzeni lat potwierdziły jej niezwykle wysoką skuteczność. Dzięki działaniu tej substancji możliwe jest utrzymywanie tego samego tempa, przy jednakowym obciążeniu i odczuwanie przy tym znacznie mniejszego zmęczenia organizmu. Jej właściwości opierają się również na cięższym treningu, bardziej intensywnym – a przy tym dłuższym, ponieważ później się zmęczymy. Kofeina również wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, a także przyspiesza regenerację organizmu. 

Q10 nie tylko dla urody 

Suplementować warto także koenzym Q10, który swoje główne właściwości wykazuje podczas intensywnego wysiłku. Jest to fundamentalny składnik mitochondriów, które pozostają tzw. małymi elektrowniami komórkowymi organizmu. Właśnie w nich bowiem, następuje przekształcenie energii pochodzącej z kwasów tłuszczowych oraz węglowodanów w ATP – czyli paliwo spalane w komórkach. Koenzym Q10 intensyfikuje procesy regeneracyjne, neutralizuje wolne rodniki, które powstają podczas długiego biegu. 

Karnityna dla biegaczy 

Kolejnym suplementem jest Acetyl L-karnityna, doskonała przy redukcji masy ciała. Podczas biegu, wiadomo, spalamy dużą ilość kalorii, dzięki tej substancji są one przerabiane w energię. Dzięki czemu biegniemy dłużej, chudniemy szybciej i działamy efektywniej. Jest to aminokwas wspomagający transport kwasów tłuszczowych do miejsc ich ostatecznego spalania – mówiąc bardziej naukowo. 

Kreatyna przy bieganiu 

Kreatyna, świetna na szybkość, także pozostaje świetnym suplementem w przypadku biegaczy. Jest ona niezaprzeczalną ulubienicą w przypadku siłaczy, albowiem buduje strukturę tkankową mięśnia oraz jego siłę. W tym wszystkim, ważna jest również regeneracja, czyli docelowa naprawa mięśnia i poprawienie dzięki temu swoich wyników, tudzież osiągów. 

Białko serwatkowe 

Jeśli przesadzimy z treningiem i przemęczymy swoje mięśnie, organizm nie będzie regenerował się w sposób prawidłowy. Dlatego, tutaj również niezbędna pozostaje wiedza i świadomość fizyczności własnego ciała  – które pozwolą nam na zastosowanie takich suplementów, które pozwolą nam na komfortową oraz szybką regenerację, połączoną z produktywną odbudową organizmu. Do tego zdecydowanie przyda nam się np. Izolat białka serwatkowego, doskonały w przypadku mięśni. 97 procentowy izolat w sposób błyskawiczny przyswaja się w organizmie i natychmiast uruchamia tryb naprawczy dla mięśni, zwłaszcza u biegaczy. 

ZMA dla biegacza 

ZMA, na dobry sen i przeciw skurczom – również powinna zostać zastosowana. Jest to niezwykła kumulacja składników, takich jak: cynk, magnez, witaminy B6. Badania wykazały, że ZMA wspomaga funkcjonowanie układu immunologicznego oraz odpornościowego organizmu. Magnez usprawnia pracę mięśni podczas ciężkich i wymagających treningów, a w dodatku uczestniczy w potreningowej regeneracji. 

Inne suplementy do biegania 

Świetnymi rozwiązaniami mogą okazać się również substancje takie jak: aminokwasy rozgałęzione BCAA, kwas alfaliponowy ALA, wapń i witamina D3, glukozamina oraz chondroityna, witaminy z grupy B, kwasy tłuszczowe Omega-3. Nie ulega wątpliwości, że biegacze posiadają naprawdę szerokie i bogate spektrum wyboru w zakresie suplementacyjnym. Otwiera to przed nimi nową drogę, dzięki której mogą rozwijać swoje pasje w sposób jeszcze bardziej intensywny, bezpieczny, zdrowy i produktywny.