Suplementy diety – ZDROWE TŁUSZCZE

Współczesny świat wciąż rozwija się i dąży do perfekcji. W zastraszającym tempie pojawiają się nowe technologie, a ciągły pośpiech niejednokrotnie przyprawia nas o zawrót głowy. My sami – również się zmieniamy. Obecnie, znacznie uważniej, a także skrupulatniej przyglądamy się swojemu ciału, jego estetyce, jak również kondycji wewnętrznej naszego organizmu. Zaczynamy zwracać uwagę na sposób w jaki się odżywiamy, a w naszej codzienności coraz częściej pojawia się aktywność fizyczna – wiemy także – że nie wolno zapominać nam o systematycznej suplementacji. Dzięki suplementom diety odżywiamy, regenerujemy, chronimy i napędzamy swój organizm. Suplementy diety dodatkowo budują silny układ immunologiczny oraz odporność, zabezpieczając pry tym korę mózgową, a także wszelkie czynności życiowe i organiczne. Bywa, że lekceważymy lub nie do końca doceniamy również inny bardzo istotny element. Otóż, nie należy pomijać znaczenia białek, węglowodanów, cukrów, a przede wszystkim – nie wolno eliminować tłuszczy, to właśnie dzięki nim bowiem w organizmie zachodzą procesy termogenezy, poprawia się trawienie i spalanie – przez co możemy schudnąć. Zdrowe tłuszcze – wcale nie są szkodliwe, a suplementowane regularnie przynoszą spektakularne efekty. 

Niezdrowe tłuszcze

Choć panuje powszechne przekonanie, że wszystkie tłuszcze są niekorzystne i niezdrowe dla naszego organizmu – to jest ono niezgodne z prawdą. Co prawda tłuszcze nasycone, potrawy smażone w głębokim oleju, utwardzacze i wszelkiego rodzaju tłuszcze pochodzenia zwierzęcego (np. smalec) zdecydowanie nam nie służą i należy je kategorycznie odrzucić, ale na tym pojęcie tłuszczy wcale się nie kończy. Tłuszcze zawarte są również w awokado, pestkach, orzechach, oleju lnianym, oliwie z oliwek, oleju kokosowym, tranie i wielu innych. Tego rodzaju zamienniki usprawniają pracę mózgu, podnoszą manualne zdolności, pozwalają na sprawne zapamiętywanie i pełną aktywność. 

Muscle-Zone Sklep

Kwasy tłuszczowe omega-3 

Mówi się o nich bardzo wiele. Pod postacią suplementów diety kwasy tłuszczowe omega-3 wykorzystywane są na co dzień na całym świecie. Ich spożywanie, to element konieczny dla zachowania dobrego zdrowia, witalności i  energii. W omega-3 wyróżniamy EPA i DHA, obydwa rodzaje równie istotne. Co warto podkreślić, omega-3 doskonale działają jako spalacze tłuszczu i elementy napędzające procesy przemiany materii. Oprócz tego, dzięki nim sprawniej przebiegają procesy myślowe, poprawia się zdolność zapamiętywania i analizy, w dobrej kondycji pozostają także wątroba, nerki, trzustka, a także serce.

Tran

Inaczej określany również jako olej z wątroby rekina, a coraz częściej również z dorsza. Tran w postaci suplementów diety – to istne zbawienie dla naszego układu immunologicznego, jak również dla odporności. Bardzo często podajemy go w postaci suplementów już od najmłodszych lat swoim dzieciom, nie mniej w równie dużej mierze jest on potrzebny dorosłym. Tran, bardzo dobrze odżywia skórę, włosy i paznokcie, poprawiając ich budowę strukturalną i tkankowość. Nie należy się go bać, nie należy również unikać systematyczności w przyjmowaniu go, zwłaszcza wtedy, gdy zdarza nam się zaobserwować chwilowy spadek formy. 

Dieta a suplementacja 

Należy otwarcie powiedzieć, że sama suplementacja nie wystarczy. Powinniśmy wprowadzić także radykalne zmiany w sposobie żywienia i aktywności fizycznej na co dzień. To, co jemy, pozostawia piętno w naszym organizmie i w konkretny sposób na niego oddziałuje. Zatem, w momencie kiedy nie odrzucimy całkowicie białego cukru, wysoko słodzonych i gazowanych napojów, nektarów, przetworzonych produktów, chemicznych odpowiedników oraz smażonych na głębokim oleju potraw – próżno nam będzie oczekiwać wymarzonych rezultatów (również jeśli chodzi o nasze zdrowie, nie tylko o samopoczucie). Dodatkowo, warto zadbać o spożywanie odpowiedniej ilości płynów każdego dnia. Nasz organizm w niemal 70% składa się z wody, to ona  obecna jest w jego tkankach, komórkach, organach, krwiobiegu i skórze. Dlatego też przyjmowanie minimum 2.5-3 litrów wody każdego dnia powinno stanowić absolutną podstawę. Podobnie z aktywnością fizyczną, która nie musi być wcale profesjonalna. Już 15-30 minut dziennie wystarczy, aby poczuć się lepiej, pobudzić ciało do pracy, do aktywności, a tym samym również wesprzeć sferę psychiczną.