Suplementy diety – spalacze dla początkujących

Spalacze tłuszczu to bardzo popularne suplementy diety, które pozwalają nam szybciej zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ posiadają właściwości termogeniczne. Wiele osób na początku swojej drogi ze sportem i regularnymi treningami zastanawia się, kiedy warto zacząć je brać. Poza tym bardzo istotną informacją jest to, jakie spalacze zakupić, by były one jak najbardziej skuteczne.

Spalacze tłuszczu – czym są i jak działają?

Preparaty przyspieszające spalanie tłuszczu należy zacząć brać nie wcześniej niż kilka tygodni po rozpoczęciu regularnych ćwiczeń. Jest to ważne, ponieważ na początku konieczne jest poznanie własnych predyspozycji organizmu. Sygnałem, który może oznaczać, że dobrym pomysłem będzie sięgnięcie po spalacze jest moment, kiedy efekty treningów przestaną być zadowalające i poczujesz, że Twoje ciało samodzielnie nie jest w stanie osiągnąć tego, co sobie założyłeś. Warto wiedzieć, że spalacze tłuszczu różnią się składem i występuje wiele ich kombinacji, co przekłada się na sposób ich działania i skuteczność. Większość z nich opiera swoje działanie na procesie lipolizy lub termogenezy, choć istnieją również specyfiki, które pełnią obie te funkcje. Lipoliza polega na rozkładaniu tłuszczu na energię, która wykorzystywana jest w trakcie ćwiczeń, zaś termogeneza to po prostu zwiększanie temperatury ciała, w trakcie czego spala się kalorie i przyspiesza akcję serca. Wpływa to na poprawę metabolizmu i szybsze rozbijanie cząsteczek tłuszczu. 

Muscle-Zone Sklep

Spalacze dla początkujących

Na początek dobrze jest pomyśleć o łagodniejszych spalaczach, ponieważ w ten sposób możliwe będzie osiągnięcie progresu poprzez stopniowe zwiększanie intensywności substancji. Nie możemy w końcu pozwolić na to, aby nasz organizm przyzwyczaił się do tych składników i w ostateczności przestał na nie reagować. Poza tym pierwsza styczność z takimi preparatami powinna opierać się na niewielkiej dawce przyjmowanej około pół godziny przed planowanym treningiem. Następnie obserwując efekty, możesz zwiększyć dawkę, aczkolwiek tu też należy trzymać się zasady stopniowości. 

Jakie substancje zalicza się do spalaczy tłuszczu? Spektrum jest naprawdę szerokie. Wymienić tu można kofeiną, tyrozynę, pieprz kajeński, ekstrakt z imbiru czy kapsaicynę. Grupa ta umożliwia termogenezę. Z kolei lipolizę powodują składniki takie jak: L-karnityna, lecytyna, cholina, metionina, inozytol czy ekstrakt z zielonej herbaty. 

L-karnityna to jeden z najbardziej znanych spalaczy tłuszczu. Jest to tripeptyd, który naturalnie występuje w ludzkim organizmie i pełni tam funkcję przenoszenia kwasów tłuszczowych do wnętrza mitochondriów z cytoplazmy. Ta bardzo istotna rola umożliwia procesy energetyczne i pozwala na zamienianie tłuszczów w paliwo wykorzystywane podczas treningów, a więc spalane. L-tyrozyna z kolei występuje w acetylowanej formie i stanowi egzogenny aminokwas, który konieczny jest do utrzymania równowagi w organizmie. Substancja ta służy między innymi do syntezowania adrenaliny i noradrenaliny, czyli hormonów mobilizujących organizm do wzmożonej pracy poprzez podniesienie ciśnienia krwi i stężenia glukozy. Poza tym zwiększają one stężenie cAMP w obrębie tkanki tłuszczowej, co pozwala na lipolizę. Dodatkowo tyrozyna jest potrzebna do produkcji hormonów tarczycy, które z kolei uczestniczą w utylizacji tłuszczu. 

Wśród spalaczy tłuszczu wyróżnić możemy także guggulsterony, czyli związki pochodzące z rośliny Guggul. Wspomagają one funkcjonowanie wątroby, której funkcją jest m.in. metabolizm tłuszczów. Według badań substancje te zwiększają wychwytywanie jodu przez tarczycę i tym samym pobudzają syntezę hormonów, odpowiedzialnych za wcześniej wspomniane „wymiatanie” lipidów w organizmu. 

Spalacze tłuszczu są w stu procentach bezpieczne, tym bardziej jeśli są używane zgodnie z zaleceniami i w odpowiednich, stopniowo zwiększanych dawkach, dlatego nie musimy obawiać się ich przyjmowania. W większości są to naturalne, doskonale znane organizmowi substancje, które po prostu stymulują go do samodzielnego spalania tkanki tłuszczowej.