Suplementy diety przy długotrwałym treningu

 

Podczas długotrwałych treningów może pojawić się moment, kiedy nie masz już siły na kolejne ćwiczenia. Możesz również poczuć, że brak ci energii i będziesz chciał przerwać taki trening. Co więc można zrobić, kiedy brak sił i energii podczas długotrwałego treningu? Czy suplementy diety mogą okazać się pomocne?

Muscle-Zone Sklep

Czemu suplementy diety są ważne dla sportowców?

W diecie sportowców nie może zabraknąć witamin, minerałów i wielu innych składników odżywczych, które wpływają na stan zdrowia, samopoczucie, wygląd oraz mają ogromny wpływ na efektywność ćwiczeń. Suplementy diety to jedne ze sposobów na dostarczenie tych właśnie składników od organizmu. Warto również pamiętać, że u osób aktywnych fizycznie zwiększa się zapotrzebowanie na poszczególne składniki odżywcze i trzeba mieć to na uwadze dobierając odpowiednią dietę, którą można wesprzeć suplementami diety.

Suplementy diety, a trening

Przy długotrwałym treningu nie tylko siły i energia się zmniejszają, ale również poziom witamin i minerałów w organizmie spada i trzeba mieć to na uwadze. Co więc zrobić, by organizm nie ucierpiał przy treningach intensywnych i długotrwałych? Jakie suplementy diety najlepiej wybrać?

 

Kofeina

Jeśli prowadzisz treningi długie i intensywne, to z pewnością często ci się zdarza, że nie masz już siły na wykonanie kolejnego ćwiczenia, albo brak ci po prostu energii. W takich sytuacjach możesz albo się poddać i poczekać na następny trening, który dobędzie się innego dnia lub możesz zacząć korzystać z suplementów diety, które naprawdę mogą ci  pomóc, kiedy nie masz siły i energii. Doskonałym preparatem w takich sytuacjach, jest kofeina. Ma ona działanie pobudzające, więc pojawia się u ciebie przypływ nowej energii, więc zaczynasz z nowym entuzjazmem przechodzić przez kolejne ćwiczenia. Możesz wybrać kofeinę w tabletkach lub w płynie. Dostępne są napoje z kofeiną, które działają, jak szklanka z mocną kawą. Pamiętaj jednak, że organizm szybko przyzwyczaja się do tego typu składników, więc spożywaj suplementy diety z kofeiną, tylko wtedy, jeśli jest to konieczne.

Magnez

W czasie treningu do pracy zostają angażowane stawy i mięśnie. Przez to podczas ćwiczeń ich włókna zaczynają się rozciągać i pękać. Są to uszkodzenia minimalnej wielkości, ale jest potrzebny dla nich czas na regenerację i odbudowę, by kolejne ćwiczenia nie przyniosły kontuzji. Jednym z ważniejszych składników, który jest niezbędny do regeneracji i odbudowy tkanki mięśniowej jest magnez. Możesz go brać w tabletkach lub wybierać w płynnej postaci. Najlepiej brać go tuż po treningu, kiedy będzie najbardziej potrzebny. Pamiętaj, że tobie jako osobie aktywnej fizycznie potrzebna jest większa dawka magnezu niż przeciętnej osobie.

Kreatyna

W trakcie długotrwałego treningu potrzeba ci więcej siły. A ją możesz uzyskać dzięki kreatynie. Jest to suplement diety, którego zadaniem jest zwiększenie siły. Tak więc dzięki kreatynie trening stanie się efektowniejszy.