Suplementy diety na układ pokarmowy

Praca układu pokarmowego zależy od naszej diety. Jeśli jemy dużo błonnika, to jelita i cały układ pracują prawidłowo, ponieważ regularnie są oczyszczane z toksyn, a także ze złogów niestrawionego jedzenia. Jeśli jednak nasza dieta bogata jest w tłuszcze i potrawy typu fast-food, to problemy z układem pokarmowym mogą pojawić się bardzo szybko, utrudniając nam normalne funkcjonowanie.

Bóle brzucha, uczucie przepełnienia, wzdęcia, zaparcia, czy biegunki, to problemy, które najczęściej wynikają z zaburzonej pracy układu pokarmowego. Jeśli pojawiają się one u ciebie, to konieczne jest udanie się do specjalisty, jednak jednocześnie można skorzystać z pomocy suplementów diety, które korzystnie wpływają na pracę układu pokarmowego.

Muscle-Zone Sklep
  1. Błonnik witalny

Jak już wspomnieliśmy, dla układu pokarmowego szczególnie ważny jest błonnik. Ma on działanie odchudzające, a także oczyszczające. Po spożyciu zaczyna on pęcznieć w żołądku, a następnie przechodzi przez cały układ pokarmowy, zbierając ze sobą toksyny i resztki złogów, które zalegają w jelitach. Jedzenie błonnika sprawia, że układ trawienny jest oczyszczony, jak za pomocą delikatnej szczoteczki, a dzięki temu jego praca znacząco się poprawia. Preparaty z błonnikiem witalnym można znaleźć w aptekach i sklepach ze zdrową żywnością. Należy go stosować przynajmniej przez trzy-sześć miesięcy, by efekty jego spożywania były odczuwalne. Spożywając błonnik witalny, najlepiej wymieszać go z sokiem, wodą lub innym napojem, poczekać około piętnastu minut, aż błonnik spęcznieje, a następnie wypić.

  1. Czystek

Po czystek sięga wiele osób, które mają problemy z trawieniem. Ma on doskonały wpływ na pracę wątroby, wspierając jej funkcjonowanie i przyśpieszając procesy regeneracyjne. Najczęściej wybierane są herbatki ziołowe, które zawierają mieszankę suszonego czystku. Jednak smak tego naparu nie należy do najprzyjemniejszych i wielu osobom może utrudniać jego spożywanie. Warto więc sięgnąć po tabletki z czystkiem, których smak nie jest tak silnie wyczuwalny, a mają one taką samą skuteczność, jak napary ziołowe. Spożywanie czystku może pomóc uporać się z nieprzyjemnymi dolegliwościami układu pokarmowego.

  1. Siemię lniane

Po siemię lniane powinien sięgać każdy z nas. Jest to preparat, który ma zbawienne działanie na pracę układu trawiennego, ale również całego organizmu. Siemię lniane zawiera w sobie wiele składników odżywczych, w tym błonnik  białko. I to właśnie dzięki tak bogatemu składowi preparat ten posiada tak wiele właściwości leczniczych. Siemię lniane korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego, wspierając perystaltykę jelit. Dodatkowo jego spożywanie ma doskonały wpływ na wygląd włosów, skóry i paznokci. Siemię lniane może pomóc nam w przypadku biegunek, zaparć oraz niestrawności. Najlepiej sięgać po całe ziarna, zalać je ciepłą wodą i po piętnastu minutach wypić.