Suplementy diety na sen

  Suplementy diety stanowią niesamowicie bogate źródło mikro i makroelementów, a także niezbędnych składników odżywczych. Pomagają nam one w intensyfikacji, normalizacji, stabilizacji, detoksykacji naszego organizmu. Dzięki suplementom diety unikamy kontuzji, urazów, bólów i skurczy, a także wielu innych problemów i dolegliwości psychofizycznych. Bardzo często nie zwracamy uwagi na to, że suplementy skutecznie wyciszają i stabilizują procesy organiczne. Dzięki nim lepiej odpoczywamy, rozwijamy się i sypiamy. Jakość snu, jego długość i komfort, pozostają bardzo ważne dla naszej codzienności. Niewyspany organizm nie jest w stanie dobrze myśleć, zapamiętywać, uczyć się produktywnie działać. Niekiedy jednak posiadamy z tym problemy, przewracając się w łóżku bez celu. Suplementy diety, zdrowe żywienie i odpowiednia (dobrze dostosowana do potrzeb i możliwości) aktywność fizyczna, a także odpowiednie nawodnienie, to absolutna podstawa do zmiany trybu oraz stylu życia.

Melatonina 

Melatonina powstaje za pomocą szyszynki w mózgu. Odpowiada ona bezpośrednio za normalizację rytmu dobowego zachodzącego w organizmie, a co za tym idzie — za naturalny cykl snu. Poprawa jakości snu i walka z bezsennością to jednak nie wszystko, melatonina dodatkowo angażuje się również w proces zarządzenia odpowiedziami immunologicznymi. Melatonina pozostaje odpowiedzialna za regulowanie poziomu ciśnienia tętniczego krwi oraz poziomu kortyzolu. 

Muscle-Zone Sklep

Suplementowanie melatoniny pozwala na wyciszenie organizmu i przygotowanie go do spokojnego wypoczynku. Dzięki tej substancji znacznie skraca się okres zasypiania, wydłużony zostaje natomiast łączny czas snu, a także poprawie ulega jego jakość. Badania jednoznacznie wskazują na fakt, że melatonina może skutecznie usprawniać kondycję oczu (dzięki temu, że posiada w swoim składzie przeciwutleniacze), minimalizować objawy sezonowej depresji, łagodzić refluks żołądkowy (ponieważ blokuje ona wydzielanie kwasów żołądkowych i syntezę tlenku azotu). 

L-tryptofan 

Tryptofan to aminokwas, który coraz częściej wykorzystuje się jako środek aktywny biologicznie. Ma on wpływać na usprawnienie naszego samopoczucia i kondycji psychofizycznej, a także łagodzić objawy sytuacji stresowych. Przyjmowanie tego aminokwasu niesie ze sobą wiele korzyści. Nie mniej jednak, bardzo duża liczba osób nie zdaje sobie sprawy, że nie tylko suplementy diety, ale również racjonalne żywienie mają wpływ na to w jaki sposób zachowuje się nasz organizm i jakie osiągi jest w stanie zapewnić. To, co jemy oddziałuje np. na naszą psychikę, w stanach depresyjnych organizm wykazuje największe zapotrzebowanie na tryptofan. Co istotne, nie jest on naturalnie syntezowany przez organizm, dlatego też dostarczenie go w postaci suplementacji jest szczególnie ważne. 

L-tryptofan jest odpowiedzialny za odpowiednie działanie układu nerwowego, dodaje energii, wigoru, siły i manualnych zdolności. Bierze on aktywny udział w tworzeniu serotoniny, która jest naturalnym hormonem szczęścia, uczestniczy też w syntezie melatoniny – hormonu odpowiadającego za spokojny i produktywny  sen. Dodatkowo, ten aminokwas syntezuje również rodopsynę, czyli światłoczuły barwnik, dzięki któremu możliwe jest widzenie po zmroku. L-tryptofan minimalizuje również uczucie nadpobudliwości oraz napięcia, reguluje i stabilizuje procesy przemiany materii oraz zmiany organiczne, buduje silną odporność, a także układ immunologiczny. Co ważne, substancja ta uczestniczy także w procesie rozmnażania, ma wpływ na laktację, reguluje funkcjonowanie układu nerwowego, normalizuje noradrenalinę, dopaminę i wytwarza kinureinę, czyli chemiczny filtr UV (który jest produkowany w gałce ocznej). 

Magnez

  Magnez to doskonale znany i powszechnie stosowany pierwiastek. Jego suplementacja to absolutnie niezbędny wyznacznik dobrego zdrowia, spokoju i produktywnej regeneracji. Magnez odpowiada za bardzo wiele przemian i procesów zachodzących w ludzkim organizmie. Dzięki niemu mamy możliwość rozwoju oraz tworzenia masy i siły mięśniowej, a także wspieramy silny układ kostny oraz odporność. Magnez, a także inne witaminy i minerały, powinny być dostarczane na co dzień i w sposób systematyczny, dzięki temu zyskamy spokojny sen i uczucie regeneracji. 

Niekiedy może wydawać nam się, że pomimo snu wciąż budzimy się niewyspani i niewypoczęci, może to wynikać z niedoborów. Magnez nie tylko wprowadza organizm w stan hibernacji przed przejściem w stan głębokiego snu, ale również zapobiega skurczom, urazom, stanom lękowym i depresjom.