Dla sportowców Jako dodatki

Suplementy diety – Glicyna

Świat suplementów diety jest obecnie niezwykle rozbudowany pod względem różnorodności oraz jakości dostępnych preparatów. Powiększa się również nasza wiedza oraz samoświadomość, a także chęć zadbania o własne ciało, o długie i komfortowe życie. Neuroprzekaźniki, o których mówi się bardzo dużo i często, to substancje odpowiedzialne za usprawnienie czynności układu nerwowego, a zatem jednego z kluczowych układów naszego organizmu. Ich rolą jest intensyfikacja przekazywania informacji czynnych biologicznie z centrali głównej, do bezpośredniego aparatu wykonawczego. Jednym z neuroprzekaźników jest właśnie glicyna – czyli aminokwas zajmujący kluczową pozycję w składach bardzo wielu suplementów diety. Warto bliżej poznać specyfikę i uwarunkowania tego związku, albowiem to właśnie on może w największym stopniu przyczyniać się do stanu naszej kondycji, zarówno w sferze psychicznej, jak również fizycznej. 

Muscle-Zone Sklep

Ogólne informacje o Glicynie 

 Nazwa wydawać nam się może nieco tajemnicza i niecodzienna, ale jest to po prostu organiczny związek chemiczny, który zaliczyć możemy do grona popularnych, standardowych aminokwasów z grupy biogennych. Związek ten jest klasyfikowany w gronie najprostszych, najmniej skomplikowanych aminokwasów. Glicyna to doskonały neurotransmiter, substancja odpowiadająca bezpośrednio za pośredniczenie w transporcie sygnałów z ośrodkowego układu nerwowego. Jak wyżej wspomniano, glicyna pozostaje związkiem endogennym, a zatem nasz organizm pozostaje w pełni zdolny do jej samodzielnej syntezy. Nie oznacza to jednak, że nasz układ biologiczny pokrywa pełne zapotrzebowanie tego aminokwasu w organizmie, wręcz przeciwnie, dlatego tak ważne jest jego regularne suplementowanie. Do produkcji glicyny wykorzystuje się min.: alaninę, cholinę, glikosalan, glutaminian, serynę. Jest ona także obecna w białkach, kolagenie. Swoje miejsce glicyna posiada także w składzie pożywienia naturalnego, zarówno w przypadku produktów zwierzęcych, jak i roślinnych. Ważne zatem, aby zachowywać urozmaiconą, nieprzetworzoną chemicznie, zdrową i naturalną dietę, a także regularną suplementację.

Jak działa Glicyna?

 Glicyna posiada spore grono pozytywnych właściwości, które w znacznym stopniu oddziałują na jej skutki wobec organizmu. Jest ona bowiem związkiem posiadającym znaczny wpływ na ogólne funkcjonowanie układu nerwowego. W związku z tym glicyna pozostaje odpowiedzialna za minimalizację oznak stanów depresyjnych oraz bezsenności, znacznie wpływa na polepszenie komfortu snu. Dzięki temu, że substancja ta w znacznej mierze usprawnia przekaz sygnałów do układu nerwowego oddziałuje nie tylko na poprawę jego kondycji, ale również na fakt znacznie korzystniejszego działania w sferze pamięci oraz koncentracji. 

Glicyna działa nie tylko na układ nerwowy, posiada również wiele innych właściwości, o których warto wspomnieć. Między innymi, do jej zalet należy fakt, że bierze ona aktywny udział w syntezie erytrocytów, kwasów nukleinowych i hemoglobiny, jest obecna w procesach i przemianach detoksykacyjnych organizmu, stale uczestniczy w biosyntezie kreatyny oraz glukozy, a także działa silnie rozkurczowo i przeciwzapalnie. 

Glicyna jako suplement diety sprawdza się idealnie, niesamowicie bezpiecznie i bezinwazyjnie, jest łatwo przyswajalna, a także nie ma najmniejszego problemu z jej trawieniem. Jej właściwości wykorzystuje się przy kontuzjach, urazach, wrzodach, problemach z prostatą, łagodnym przeroście gruczołu krokowego, chorobach zwyrodnieniowych, chorobach nerek. Glicyna, co ważne, to również jeden z fundamentalnych preparatów posiadających właściwości antynowotworowe. Nie występuje w suplementacji samodzielnie, zazwyczaj jest to forma aktywnego biologicznie dodatku w boosterach testosteronu, stackach keratynowych, mieszankach aminokwasowych i produktach węglowodanowo-białkowych. Jej dawkowanie powinno zawierać się w granicach rozsądku oraz w granicach dopuszczalnie przyjętej normy. W przeciwnym razie jej działanie kompletnie minie  się z celem. Oczywiście jeśli chcemy obserwować pozytywne efekty i produktywne skutki suplementowania glicyny, w naszym życiu codziennym muszą pojawić się zdrowe odżywianie oraz umiarkowana i dostosowana do indywidualnych preferencji aktywność fizyczna. 

Glicyna jest doskonałym wzmocnieniem, odżywieniem oraz regeneracją dla organizmu, który został osłabiony poprzez trwałe urazy, choroby, niedobory i inne problemy zakłócające jego codzienną pracę. Jej dodatkowym atutem jest to, że w znacznym stopniu oddziałuje ona na sferę psychofizyczną, a zatem o coś, o czym my sami bardzo często zapominamy, a co niekiedy blokuje nas przed samorozwojem. Jest ona gwarantem silnej, ugruntowanej na kanwie poczucia własnej wartości, wiary we własne możliwości  stabilizacji życiowej, która pozbawiona jest wszelkich oznak zaburzeń psychopatycznych.