Suplementy diety – Gainery

Gainery to produkty, które nie są niezbędne nie tylko w codziennym życiu, ale nawet przypadku sportowców, mogą jednak one bardzo ułatwić życie. Gainery mogą bowiem urozmaicić dietę lub zaoszczędzić nasz czas szybkością przygotowania. 

Czym jest gainer?

Muscle-Zone Sklep

Gainer to odżywka węglowodanowo – białkowa, która w składzie zawiera dużą ilość białka i węglowodanów prostych i złożonych. Najczęściej spotykanym stosunkiem białka do węglowodanów w gainerach jest stosunek 1:4. Bardzo często taka odżywka jest również wzbogacona w aminokwasy BCAA, kreatynę, glutaminę oraz zdrowe tłuszcze. Gainer to suplement wysokokaloryczny, który ma za zadanie zapewnienie odpowiednich składników odżywczych, zwłaszcza w okresie okołotreningowym.

Kiedy i jak stosować gainer?

Gainer to suplement kierowany przede wszystkim do osób, które maja problem z przybraniem na wadze. Dla takiej osoby każda taka odżywka będzie bardziej lub mniej odpowiednia. Niestety u zaawansowanych sportowców oraz osób, którym zależy głównie na zwiększeniu masy mięśniowej takie odżywki przyniosą dużo mniejsze korzyści. W takich przypadkach lepsze efekty daje regularne przyjmowanie białka serwatkowego. Przed zakupem gainera warto się jednak zastanowić nad jakością konkretnego produktu. Producenci niestety często w tego typu odżywkach zastępują białko serwatki białkiem sojowym, które nie jest tak dobrej jakości, ponadto może powodować skutki uboczne. 

Chcesz zakupić dobrej jakości Gainer z białkiem serwatkowym? Wybierz Jumbo Professional.

Po wybraniu odpowiedniego produktu pojawia się kolejne pytanie – Jak stosować gainer? Tak odżywka to przede wszystkim, ze względu na swój skład, posiłek okołotreningowy. Gainery więc idealnie sprawdzą się przed treningiem jak i po treningu dostarczając organizmowi składniki pokarmowe hamujące katabolizm, wpływające na anabolizm oraz uzupełniające energię w czasie trwania treningu oraz po wysiłku fizycznym. A jak dawkować gainery? Warto przede wszystkim zastanowić się nad swoimi indywidualnymi potrzebami. Przy suplementacji gainerami pojawia się też pytanie: Czy zastępować gainerem pełnowartościowy posiłek? Oczywiście jest to możliwe, jednak o wiele lepszym rozwiązaniem jest tylko uzupełnienie posiłku odżywką.

Efekty stosowania gainera

Jakie efekty przynosi stosowanie gainerów? Oczywiście wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji oraz budowy ciała i ilości spożywanej odżywki. Przeznaczenie gainera jest jasne – ma on zwiększać masę czyli wywołać efekt anaboliczny. Nie da się jednak jednoznacznie określić efektów stosowania gainera i przewidzieć konkretnego wzrostu masy ciała po danym okresie zażywania. Natomiast umiejętne zastosowanie takiej odżywki na pewno pomoże w zdobyciu kilku kilogramów. 

Jaki gainer na początku?

Oczywiście wybór produktu zależy tylko od indywidualnych preferencji i zasobności portfela. Warto jednak dołożyć kilka złotych by wybrać lepszy jakościowo produkt, zawierający lepszej jakości dodatki i białko serwatkowe. Nie ma jednak wielkiego znaczenia czy zawartość węglowodanów w produkcie będzie na poziomie 85% czy 90%, ponieważ na początku przygody ze sportem organizm i tak potraktuje wysiłek fizyczny jako s bodziec do wzrostu masy mięśniowej, a oparty o odpowiednią dietę da efekty w postaci szybszych przyrostów na wadze i sile. 

Skutki uboczne

Generalnie rzecz ujmując stosowanie gainera nie niesie za sobą ryzyka wystąpienia skutków ubocznych. Mogą natomiast wystąpić typowe efekty uboczne dla nadmiaru węglowodanów w diecie takie jak na przykład wzdęcia czy dolegliwości trawienne. Dodatkowo mogą się pojawić problemy związane z większym spożyciem mleka, które także mogą charakteryzować się niestrawnością i zaburzeniami jelitowymi oraz dysfunkcją pracy nerek. Rozsądne spożywanie gainera nie wpłynie jednak na złe samopoczucie, a przyniesie jedynie korzyści w postaci zwiększenia kaloryczności diety, gdyż to jest głównym celem sięgania po ten produkt. Ponadto gainer wspomaga działanie kreatyny poprzez zwiększone wchłanianie tego środka dzięki zawartości węglowodanów.