Suplementy diety dla kolarzy

Kolarstwo jest dyscypliną sportową, która zaliczana jest do wytrzymałościowych. Jest to jeden ze sportów, który cieszy się dużą popularnością już od wielu lat. Coraz więcej osób decyduje się na uprawianie kolarstwa, a tak rosnąca popularność tą dyscypliną sportu sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej preparatów, które mają za zadanie wesprzeć organizm sportowca trenującego na rowerze.

Nie od dziś wiadomo, że w przypadku osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest większe, przez co codzienna, nawet dobrze zbilansowana dieta może nie być wystarczająca. Czas więc przekonać się, jakiego rodzaju suplementy diety powinni używać kolarze.

Muscle-Zone Sklep

Potrzeby kolarzy są różne

Kolarstwo jest jedną dyscypliną, ale to nie oznacza, że każdy, kto decyduje się na uprawienie tego sportu, musi sięgać po takie same suplementy, jak cała reszta. Każdy człowiek ma inne potrzeby i tak jest również u sportowców. Odżywki i suplementy są uzupełnieniem dla codziennej diety i mają one spełniać określone potrzeby. Wyróżnia się trzy typu kolarzy. Pierwsza grupa to kolarze górscy, druga to kolarze szosowi, a ostatnia turystyczno-rekreacyjni. To kolarze górscy mają największe potrzeby i to oni najczęściej sięgają po suplementy diety przeznaczone dla ich grupy. Podobne potrzeby mają kolarze szosowi. A najbardziej okrojone zapotrzebowanie mają kolarze turystyczni.

Niezbędne suplementy diety dla kolarzy

Kolarstwo jest sportem wytrzymałościowym, tak więc jego treningi są wyczerpujące i długotrwałe. Podczas takich treningów w organizmie człowieka dochodzi do wielu zmian, przez co zaczyna zwiększać się zapotrzebowanie na różnego rodzaju mikroelementy. Na rynku pojawia się wiele takiego rodzaju preparatów, a każdy z nich ma inne działanie. Dla kolarzy jedne z najważniejszych to:

  1. Izotoniki

Mają one za zadanie nawadniać organizm, chroniąc nas przed odwodnieniem. Dodatkowo dostarczają one do organizmu duże ilości elektrolitów, które są wytrącane z organizmu wraz z potem. Kolarze potrzebują izotoników przed treningiem i w czasie wykonywania wysiłku fizycznego.

  1. Preparaty węglowodanowe

Do wykonania wytrzymałościowego treningu konieczne jest posiadanie wystarczającej ilości energii. Człowiek do jej pozyskania najbardziej potrzebuje węglowodanów. To właśnie cukry dostarczają energię do układu mięśniowego, a także mózgu.

  1. Preparaty aminokwasowe

Aminokwasy i białka, które są z nich złożone to składniki niezbędne dla każdego człowieka. Są one szczególnie ważne dla osób aktywnych fizycznie. Mięśnie potrzebują aminokwasów do prawidłowego wzrostu. A białka są materiałem budulcowym dla wszystkich komórek i tkanek w organizmie człowieka. Po preparaty aminokwasowe najlepiej sięgać przed lub po treningu.

  1. Odżywki przedtreningowe

Dla kolarzy szczególnie ważne są przedtreningowe suplementy diety. Mają one w sobie składniki, które przygotowują organizm przed wysiłkiem fizycznym, a także zwiększają one wytrzymałość i dodają sił. Dzięki nim jesteśmy w stanie wydłużyć czas treningu i pokonać większy dystans.