Suplementacja sportowca

Współczesność ukierunkowana jest na aktywność fizyczną, pozytywne nastawienie, ruch i zdrowie. Stajemy się świadomi tego, w jaki sposób odżywiamy oraz rozwijamy swój organizm. Staramy się wprowadzać treningi do naszej codzienności, odpowiednio jemy, pijemy płyny, stosujemy suplementy diety. Zwłaszcza te ostatnie elementy – pozostają bardzo istotne nie tylko w przypadku amatorskiego uprawiania sportu, ale przede wszystkim dla osób, które sport uprawiają zawodowo.

Suplementy diety odżywiają ciało i pozytywnie wpływają na naszą sferę psychiczną. Dodatkowo, koordynują one procesy i przemiany metaboliczne, wzrostowe, organiczne. Działają antyzapalnie, antynowotworowo, oczyszczająco, kojąco. Chronią również nasz organizm przed grzybami, wirusami, bakteriami, złogami i drobnoustrojami. Dzięki suplementacji, w organizmie sportowca dochodzi do szybkiej, efektownej i skutecznej regeneracji, a także jego treningowe rezultaty osiągają spektakularne pułapy. Suplementy dla sportowca są równie istotne jak jego żywienie i rodzaj wysiłku fizycznego, jaki wykonuje. W dzisiejszych czasach możemy być pewni, że producenci, specjaliści i lekarze stanowią najlepszą gwarancję jakości i niezawodności tych mikro oraz makroelementów, składników odżywczych, witamin, minerałów. Pełny komfort i bezpieczeństwo, to najpełniejsze podsumowanie znajdujących się obecnie na rynku suplementów diety. Oczywiście, należy powiedzieć sobie jasno, że każda skrajność pojawiająca się w ludzkim organizmie jest dla niego destrukcyjna i szkodzi. Dlatego też stosując suplementy diety należy w pełni podporządkować się ulotce, zaleceniom, dawkowaniu. 

Muscle-Zone Sklep

Witaminy i minerały jako podstawa suplementacji?

Witaminy i minerały to absolutnie podstawowe elementy biologiczne dla każdego żywego organizmu. Bez nich nie bylibyśmy w stanie rozwijać się, rosnąć, normalnie funkcjonować. To właśnie te składniki sprawiają, że umacnia i rozrasta się tkanka mięśniowa, dochodzi do utworzenia tzw. masy mięśniowej. Dodatkowo, witaminy i minerały odżywiają, likwidują niedobory, wzmacniają układ kostny, budują silną odporność i układ immunologiczny, korygują uszkodzenia kostno-stawowe, zabezpieczają stawy, dbają o kondycję narządów, jak również organów wewnętrznych, zapewniają odpowiednie krążenie i profilaktykę układu sercowo-naczyniowego, oddechowego. Witamina A, witaminy z grupy B (B6 i B12), witamina C, witamina D, witamina K, potas, magnez, wapń, żeń-szeń – to niekwestionowane strzały w 10! 

Kreatyna

Kreatyna pozostaje substancją doskonale znaną i powszechnie stosowaną przez cały sportowy świat. Występuje ona w mięśniach i tam też po zawiązaniu się z fosforem stanowi aktywne źródło bardzo łatwo dostępnej energii, wigoru – w czasie trwania krótkotrwałego wysiłku fizycznego. Kreatyna swoje zastosowanie znajduje w sportach siłowych, wydolnościowych, szybkościowych i wytrzymałościowych. Prawdą jest, że największa efektywność działania tego suplementu diety ma miejsce podczas wysiłku krótkiego, lecz intensywnego. Suplementowanie kreatyny ma sprzyjać w głównej mierze potęgowaniu struktur mięśniowych – budowaniu siły, masy mięśniowej. 

Beta-alanina

Beta-alanina pozostaje absolutnie fundamentalną jednostką suplementacji. Wynika to z faktu, iż jest ona potrzebna do procesu powstawania dipetydu, który określa się jako karnozyna. Peptyd ten wyróżnia się poprzez zdolności antyoksydacyjne, oczyszczające oraz buforujące. Dzięki niemu jesteśmy w stanie skontrolować obniżające się podczas trwania aktywności fizycznej pH komórki mięśniowej, jak również stres oksydacyjny. Ten suplement z powodzeniem odnajduje się w sportach nacechowanych średnim czasem trwania wysiłku, ale również jest on obecny np. w kulturystyce, sportach typowo wytrzymałościowych. 

Kofeina w tabletkach

Jeśli chodzi o kofeinę, to z całą pewnością jest ona sportowemu organizmowi niezbędna, oczywiście w postaci suplementów diety. Jej zadaniem głównym pozostaje stymulacja, poza tym poprawia ona również poziom koncentracji, pamięć, percepcję i równowagę – wpływając zbawiennie na kondycyjność parametrów związanych z wydolnością.

Dieta sportowca

Obecnie mamy dostęp do tak wielu propozycji zdrowego, świadomego i naprawdę smacznego gotowania, że ciężko określić żywienie sportowca jako coś restrykcyjnego. Wystarczy, że szkodliwe, pełne białego cukru, chemii, wysoko przetworzonych elementów produkty – zamienimy na te pochodzenia naturalnego, pozbawione sztucznych substancji, mniej kaloryczne i co najważniejsze – pożywne. Mowa o pełnoziarnistym pieczywie, mące razowej, oliwie z oliwek, pestkach, orzechach, oleju kokosowym, awokado, owocach i warzywach. Warto wspomnieć także o mięsie, przede wszystkim o chudym drobiu pozyskiwanym od lokalnych rolników (bez antybiotyków i pasz hormonalnych). Poza tym, sportowiec musi pamiętać również o tym, że jego organizm w niemal 70% składa się z wody, jest ona obecna w skórze, tkankach, komórkach, mięśniach, krwiobiegu. Podczas treningu utraca się też znacznie więcej płynów aniżeli w warunkach normalnej egzystencji, dlatego poziom spożycia wody powinien być proporcjonalnie wyższy. Sportowcy powinni przyjmować dziennie od 2,5 do nawet 3,5 litrów wody mineralnej. Oczywiście, jako płynów pożądanych dla organizmu nie można uznać gazowanych i wysoko słodzonych napojów, nektarów, czy soków.