Suplementacja na diecie ketogennej

Każdy rodzaj diety, w której musimy coś ograniczyć lub z czegoś zrezygnować jest w stanie zapewnić nam wiele korzyści, ale i zdecydowanie sporo wad. O ile bowiem dieta to sposób żywienia, o tyle ta nastawiona na redukcję, to pewne ograniczenia, rezygnacja, zmiana jednych produktów na drugie. Na przestrzeni ostatnich lat bardzo dużą popularnością zaczęła cieszyć się dieta ketogenna.

Z racji jej specyfikacji, odpowiednia suplementacja stanowi tutaj rzecz najważniejszą i na niej na pewno należy w pełni się skupić, jeśli chcemy dobrze się czuć i jeszcze lepiej wyglądać. Co więc warto zażywać? O czym nie powinniśmy zapomnieć? Na jakich elementach warto byłoby się skupić?

Muscle-Zone Sklep

***

Dieta ketogeniczna jest niezwykle uboga w produkty zbożowe, zawiera mało warzyw i owoców, ogranicza do minimum produkty nabiałowe. W diecie tej najważniejszą rolę pełnią zdrowe tłuszcze, dzięki którym przy ograniczeniu węglowodanów możemy uzyskać taki efekt, na jakim tylko nam zależy. Z racji jednak tego, że dieta ta jest uboga w wiele produktów, konieczna jest suplementacja, dzięki której dostarczymy do organizmu odpowiednie ilości minerałów i witamin. Co więc należy zażywać?

Wapń to podstawa

Z racji tego, że w diecie tej produkty nabiałowe ograniczone są do minimum, wapnia zaczyna brakować bardzo szybko. W nabiale mamy tłuszcze, ale znajduje się tam również duża ilość białka i węglowodanów, a tego na diecie powinno być jak najmniej. Wapń stanowi więc tutaj istotny suplement, szczególnie jeśli w grę wchodzą dzieci, bowiem to właśnie pierwiastek ten wpływa na prawidłowy rozwój kośćca. 

Obowiązkowa witamina D

Witamina D jest obowiązkowa dla każdego i bez względu na to, na jakiej diecie byśmy nie byli, większość z nas ma jej braki, szczególnie jesienią i zimą, gdy słońca mamy bardzo mało. Witamina D wpływa również na budowę kości, ale i zwiększa ona absorpcję wapnia i fosforu. Kiedy słońca jest mało i nie jesteśmy w stanie jej pozyskać, na pewno suplementy z witaminą D stanowią rzecz niezwykle ważną.

Cytryniany

Osoby, które są na diecie ketogennej powinny przyjmować cytryniany, bo właśnie one alkalizują mocz, co prowadzi do rozpuszczania się wszelkich złogów, jakie tworzą się w drogach moczowych. Dzięki nim można uchronić się przed kamicą nerkową, która niestety, ale bywa bardzo często skutkiem bycia na diecie ketogennej. 

Selen, fosfor, magnez i cynk

Na diecie ketogenicznej, na pewno wartymi uwagi suplementami są selen, fosfor, magnez, jak również i cynk. Jeśli tych pierwiastków zabraknie w naszym organizmie, może dojść do kardiomiopatii. 

Karnityna

Na pewno wartą uwagi opcją będąc na diecie ketogennej jest karnityna. To właśnie ona pozwala transportować kwasy tłuszczowe do mitochondriów, gdy dochodzi do rozpadu tłuszczu, by móc pozyskać energię. U osób dorosłych ilość l- karnityny jest zazwyczaj wystarczająca, ale w przypadku dzieci będących na diecie tłuszczowej, zazwyczaj jest ona zbyt mała lub źle transportowana, dlatego też warto ją o tego suplement wzbogacić. Dobrze jest co 3 – 6 miesięcy sprawdzać jej poziom, bo zbyt mała ilość prowadzi do chronicznego zmęczenia, a nawet i śpiączki. 

Podsumowanie

Czy powinniśmy stawiać na suplementację przy diecie ketogenicznej na własną rękę? Nie! Wszystko bowiem zależy od naszych wyników badań, jak również i od tego, jak taka dieta będzie w pełni wyglądać. Z pewnością warto skonsultować się z dietetykiem, który taką dietę nam ustala lub z lekarzem, który dobierze dla nas odpowiednie dawki konkretnych suplementów. Jedno jest pewne – dieta ta jest bardzo skuteczna  w walce z kilogramami, ale tylko przy odpowiedniej suplementacji, o jakiej nie możemy zapominać.