Suplementacja dla wegetarian

Dziś jesteśmy bacznymi obserwatorami i komentatorami otaczającej nas rzeczywistości. Dziś także, znacznie uważniej przyglądamy się zachodzącym w przyrodzie procesom, przemianom. Nie ulega wątpliwości, że wraz z rozwojem cywilizacji, my również przeszliśmy niemałą przemianę – fizyczną, psychiczną, a także mentalną. Pragniemy być zdrowi, pełni energii, chcemy odnosić sukcesy, osiągać spektakularne rezultaty. Dążymy do szczupłej, smukłej, umięśnionej i wysportowanej sylwetki, gładkiej skóry, pięknych i silnych włosów, jak również paznokci. Zmieniamy też swoje nawyki żywieniowe, głównie z diety zwierzęcej na roślinną. Niekiedy wynika to z naszych osobistych przekonań dotyczących cierpienia oraz wykorzystywania zwierząt w imię zaspokojenia ludzkich potrzeb, a czasami jest to po prostu świadoma decyzja o poszukiwaniu w jedzeniu „czegoś więcej”, czegoś po prostu dla nas lepszego. Wegetarianie, wyłączają ze swojej diety mięso, w tym również owoce morze i ryby. Unikają oni również innych produktów spożywczych, które są pochodzenia zwierzęcego – w szczególności smalcu oraz żelatyny. Z racji tego, że ludzki organizm, aby przeżyć, musi być odpowiednio dowartościowywany, odżywiany – jako wegetarianie (i nie tylko) powinniśmy pamiętać o kilku dość ważnych elementach. Po pierwsze, nasz styl życia powinien być oparty nie tylko na diecie. Codzienność świadomego, odpowiedzialnego i cieszącego się zdrowiem człowieka musi składać się zarówno z dobrego żywienia, jak również aktywności fizycznej i suplementacji. 

Muscle-Zone Sklep

Wege suplementy diety – dlaczego warto?

Suplementy diety, w dzisiejszych czasach, pozostają nieodłącznym elementem każdej diety, bez względu na jej uwarunkowania, zasady, czy specyfikę. Dzięki nim, organizm unika niedoborów. Przemiany i procesy zachodzą znacznie szybciej, są koordynowane, nie dochodzi w nich do zaniedbań. Organy i narządy wewnętrzne organizmu pracują na pełnych obrotach, w dobrej kondycji i odpowiednim zapleczu środowiskowym. Suplementy diety ponadto, chronią serce, mózg, jelita, nerki i trzustkę przed groźnymi chorobami, skurczami i zatorami. A co więcej, dzięki suplementacji nie wypadają nam włosy, paznokcie są silne, skóra nie posiada oznak widocznego starzenia (zachowuje ona młody, świeży wygląd i odpowiedni koloryt). Suplementy diety przyspieszają metabolizm, pomagają w budowie masy i tkanki mięśniowej, zachowują silne kości. Co najważniejsze – suplementacja to najbardziej wartościowe i najskuteczniejsze źródło mikro i makroelementów, jak też najbogatszych substancji odżywczych, witamin i minerałów. Suplementy działają antynowotworowo, antyalergicznie, przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie, antygrzybicznie. 

Witaminy i minerały 

Dieta wegetariańska, choć bogata w owoce i warzywa, to jednak nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości potrzebnych dla organizmu składników. Dlaczego? Ponieważ współczesna żywność jest produkowana w znakomitej większości w warunkach nienaturalnych, sztucznych, przepełnionych chemią, antybiotykami, sztuczną modyfikacją (dotyczy to wszystkich grup produktów żywnościowych). Niezbędnym jest zatem, aby wegetarianie podczas codziennej i regularnej suplementacji dostarczali sobie odpowiedniej ilości witamin i minerałów. Witamina A, witaminy z grupy B (B12 i B6), witamina C, witamina D, witamina E, witamina K, potas, magnez, żelazo, żeń-szeń, wapń – to swoiste bomby energetyczne. Dzięki witaminom i minerałom dochodzi do zawiązania się struktur mięśniowych, do usprawnienia funkcjonowania procesów hormonalnych w organizmie. Dzięki nim nie tylko wyglądamy, ale i czujemy się młodo, dobrze, komfortowo. 

Białko wegetariańskie

Z reguły, w dietach zwierzęcych, białko dostarczane jest do organizmu w postaci wyrobów mięsnych. To również pozostaje kwestia dość często dyskutowana, ponieważ współczesna jakość mięsa nie spełnia warunków jakościowych, ani odżywczych. Nie mniej jednak, przechodząc do diety roślinnej, białko wege musi być w niej zawarte w postaci suplementacji. Jest to główny budulec kości i mięśni. 

Nawodnienie 

Wśród licznych dyskusji na tematy żywieniowe, a także te, które dotyczą aktywności fizycznej – bardzo często pomija się kwestię niezwykle ważną. Mianowicie, chodzi o odpowiednie nawodnienie naszego organizmu. Ludzie ciało w niemal 70% składa się z wody, jest ona obecna w tkankach, komórkach, kośćcu, skórze, mięśniach i krwiobiegu. Dzięki wodzie ludzki organizm jest w stanie rozwijać się, funkcjonować, żyć. Osoba dorosła powinna spożywać od 2 do nawet 2,5 litrów płynów każdego dnia. Oczywiście, nie należy wpadać w skrajności, ponieważ mogą one bardzo szkodzić i przynosić katastrofalne skutki. Zarówno odwodnienie, jak i przewodnienie (utopienie) organizmu jest bardzo niebezpieczne. Jeśli chodzi o płyny, to warto spożywać głównie wodę mineralną, ziołowe napary, ewentualnie herbatę lub kawę. Gazowane, wysoko słodzone napoje, nektary oraz soki – to źródło białego cukru i pustych kalorii. Należy zaznaczyć, że w diecie wegańskiej również możemy znaleźć dziś elementy szkodliwe, niezdrowe – w postaci np. sklepowych przekąsek (chipsów, słodyczy, solonych zagryzek i tak dalej).