Suplementacja dla biegaczy

Suplementy diety na stałe zagościły już w naszej rzeczywistości. Nie ulega wątpliwości, że są one absolutnym fundamentem codziennego funkcjonowania zwłaszcza dla biegaczy, sportowców, osób – które na co dzień są aktywni fizycznie. Wynika to z faktu, że suplementy diety genialnie odżywiają, wspierają, normalizują organizm, jego procesy i przemiany. Dodatkowo, dzięki suplementacji ciało świetnie się regeneruje, unika skurczy, bóli, kontuzji i stłuczeń. Suplementy diety także pozostają aktywną formą wsparcia dla narządów oraz organów wewnętrznych organizmu, dla serca, nerek, wątroby, jelit, trzustki. Posiadają one działanie antybakteryjne, antyzapalne, antyrakowe, przeciwgrzybiczne. Biegając, w dużym stopniu eksplorujemy swój organizm, jego poszczególne elementy. Nie ulega wątpliwości, że męczą się nie tylko mięśnie, ale również kręgosłup, stawy, skóra. Dlatego też, biegacze powinni zadbać o zdrowe żywienie, odpowiednią kondycję i technikę biegu oraz innych ćwiczeń towarzyszących, jak również o systematyczną i stałą suplementację. 

Witaminy i minerały 

Witaminy i minerały, to nieodłączne elementy budulcowe każdego silnego oraz zdrowego organizmu. Aktywnie wspierają one nie tylko ciało, ale również umysł – dając mu wigor, siłę, chęci i komfort. Witamina A, witaminy z grupy B (B12 i B6), witamina C, witamina D, witamina K, potas, żelazo, magnez, wapń, żeń-szeń – to genialne strzały w 10! Witaminy i minerały, to symbol siły, szybkości oraz doskonałej wydolności, wytrzymałości. Dbają one też o skórę, o jej przemiany hormonalne, o zdrowy i świeży wygląd, a także o to, by nie pojawiały się na niej zbędne niedoskonałości. Każdy biegacz wie, że bieg to ogromny wysiłek dla organizmu i odpowiedzialność za odpowiedni oddech, dobrą rozgrzewkę, dostateczną technikę biegu, obuwie i tak dalej. Witaminy i minerały powodują duży optymizm, dodają powera, chęci, mobilizują. 

Muscle-Zone Sklep

Kreatyna dla biegacza

Kreatyna, to bez wątpienia element, który bardzo przydaje się do wysiłku, jest jego koordynatorem. Kreatyna potęguje adrenalinę i zwiększa wytrzymałość organizmu na aktywność fizyczną i intensywność treningu. Składnik ten jest dodatkowo wyposażony w resyntezę ATP, dzięki czemu do komórek mięśniowych i do tkanek organicznych trafia o wiele więcej tlenu, co maksymalizuje efektywność ćwiczeń. 

Beta alanina a bieganie

Jest to składnik suplementów diety, który dedykowany jest szczególnie biegaczom i wszystkim osobom uprawiającym inne sporty wytrzymałościowe. Substancja ta genialnie wpływa na znaczne opóźnienie procesów zmęczenia oraz utraty przez organizm składników odżywczych. Redukuje ona także ewentualne skutki wyczerpania siłowego w ciele ludzkim. Beta alanina przyczynia się do uwalniania pozytywnych dla biegaczy jonów wapniowych. 

Karnityna 

Karnityna suplementowana jest  głównie w celu redukcji masy ciała i spalenia zbędnej tkanki tłuszczowej. Przyspiesza ona procesy i przemiany metaboliczne, podnosi też temperaturę wewnętrzną organizmu. Dzięki temu organizm pracuje w ten sposób, że utraca właściwą tkankę tłuszczową, a w nienaruszonym stanie pozostawia mięśnie i prawidłową strukturę tkankową. Karnityna dodatkowo, świetnie dba o psychofizyczną równowagę oraz komfort. Genialnie transportuje także kwasy tłuszczowe (są one transportowane do mitochondriów) niezbędne dla prawidłowego rozwoju biegacza. 

Aminokwasy BCAA 

Aminokwasy rozgałęzione BCAA, to niesamowicie ważne elementy w procesie suplementacji każdego biegającego. Ich zażywanie wpływa, przede wszystkim, na doskonałą kondycyjność, wytrzymałość, koordynację i umiejętność rozporządzania zapasami oddechowymi. BCAA, to leucyna, izoleucyna, walina – czyli aminokwasy egzogenne, wzmacniające organizm, mobilizujące je do aktywności, dążenia. 

Odżywki białkowe dla biegaczy

Odżywki białkowe, jak nazwa wskazuje, są bardzo bogate w białko, jak również niezbędne witaminy i minerały. Jeśli po ukończeniu wysiłku fizycznego biegający chce uzupełnić niedobory i braki powstające w jego organizmie na skutek treningu, to zdecydowanie ma doskonałą okazję ku temu właśnie dzięki temu elementowi. Co ciekawe, odżywki białkowe świetnie regenerują, powodują przemiany organiczne związane bezpośrednio z przyrostem tkanki i masy mięśniowej. 

Dieta biegacza

Oprócz odpowiedniej suplementacji, osoba biegająca nie może pominąć w swojej codzienności również kwestii dobrego żywienia. Pod tym pojęciem kryje się bardzo wiele elementów. Nie oznacza to jednak daleko idących zakazów oraz restrykcji – ważna jest świadomość tego, co się je. Na przykład, nie prawdą jest, że biegacz nie powinien spożywać tłuszczy. Wręcz przeciwnie. Osoba biegająca musi dostarczać do organizmu źródła kwasów tłuszczowych, ponieważ w przeciwnym razie nie będzie miała siły ani ochoty na kontynuowanie wysiłku, a także jej sylwetka nie będzie prezentowała pozytywnych zmian, np. w postaci rosnącego lub kształtującego się umięśnienia. Zdrowe tłuszcze to takie, które zaleca się osobom aktywnym, zwłaszcza biegaczom, a mowa o: pestkach, orzechach, nasionach, oleju kokosowym, oleju lnianym, awokado, tranie i tym podobnym. Podobnie jest z węglowodanami, które także są potrzebne, można je sobie dostarczyć w sposób pełnowartościowy np. zamieniając tzw. „białe” pieczywo na chleb pełnoziarnisty, wypieczony nie z mąki pszennej. Cukry? Także są ważne, ale nie te które możemy spotkać pod postacią słodyczy w sklepie. Należy odrzucić białe cukry i zastąpić je warzywami oraz owocami.