Sposoby na mniejszy apetyt

Wzmożony apetyt jest problemem, który dotyczy wiele osób. Może on przyczynić się do pojawienia się kłopotów z nadwagą i otyłością. Przez większy apetyt zapotrzebowanie kaloryczne jest zdecydowanie bardziej naruszone. Spożywamy za duże ilości kalorii, a najczęściej sięgamy po niezdrowe i tłuste przekąski. Okazuje się więc, że ten problem może prowadzić do zwiększonych zaburzeń w pracy metabolizmu.

Wiele osób szuka sposobów na zmniejszenie apetytu. Jednak wiele z nich, które można znaleźć w internecie, nie jest skuteczne. Dobrym sposobem jest zastosowanie się do poniższych zasad, które pomogą nam uporać się z uporczywym głodem. Oto nasze porady jak zmniejszyć apetyt.

Muscle-Zone Sklep
  1. Kofeina

Kofeina spożywana w odpowiednich ilościach ma zbawienny wpływ na pracę centralnego układu nerwowego. Nie tylko pobudza, ale również sprawia, że czujemy mniejsze łaknienie. Trzeba jednak wiedzieć, że takie działanie kofeiny nie jest długotrwałe. Po spożyciu uczucie zmniejszonego łaknienia utrzymuje się na zaledwie 3-4 godziny. Warto jednak wziąć pod uwagę to, że kofeina ma również zdolność do wspomagania spalania kalorii. Dodatkowo kofeina ma działanie moczopędne. Tak więc jej picie w odpowiednich ilościach może sprzyjać usuwaniu wody z organizmu, co nie tylko przyczyni się do zmniejszenia masy ciała, ale również sprawi, że ureguluje się praca gospodarki wodnej, co zmniejszy ryzyko cellulitu.

  1. Jabłka

Jeśli dopada cię głód i twoim pierwszym wyborem były kaloryczne batoniki, to czas na zmianę tego przyzwyczajenia. Niestety u niemal większości z nas w ciągu dnia chociaż raz pojawia się problem z uczuciem zwiększonego łaknienia. Jednak jest sposób na to, by szybko je zwalczyć, a dodatkowo korzystnie wpłynąć na nasze zdrowie. Tym sposobem jest sięgnięcie po jabłka. Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że są one zdrowie, ponieważ dostarczają do organizmu duże ilości witamin i innych składników odżywczych. Jednak to, co najważniejsze w przypadku zmniejszania apetytu, jest to, że jabłka mają w sobie duże ilości błonnika, a jego spożywanie zapełnia jelita i sprawia, że czujemy się nasyceni na długo.

  1. Orzechy i migdały

W diecie osób, które mają problem ze zwiększonym apetytem, koniecznie powinny znaleźć się orzechy, a przede wszystkim migdały. Mają one w sobie wiele zdrowych tłuszczów, które mają korzystny wpływ na nasze zdrowie i stanowią doskonałą przekąskę między posiłkami. Ich spożywanie nawet w niewielkich ilościach sprawi, że po krótkim czasie staniemy się nasyceni i nie będziemy mieli już ochoty na podjadanie między posiłkami, a posiłek poprzedzony garścią zjedzonych migdałów, czy też innych orzechów, na pewno będzie mniejszy, ponieważ po takiej przekąsce będziemy pełni na długo.