Śliwki – jakie mają działanie i właściwości

Rodzajów i nazw śliwek jest wiele i każdy z nas doskonale zna te owoce. Mimo tego, że często sięgamy po nie, kiedy rozpocznie się sezon na śliwki, to jednak niewielka grupa zdaje sobie sprawę, że ten niepozorny i mały owoc ma w sobie tak wiele składników odżywczych i posiada mnóstwo zbawiennych właściwości.

Niestety przez wiele osób śliwki są niedoceniane i pomijane w diecie. A szkoda, ponieważ jest wiele powodów, dla których warto po nie sięgać. Nie tylko dostarczają do organizmu cenne witaminy (C,A,B,E,K) i minerały (potas, żelazo, magnez, wapń) są one również nieocenione dla naszego zdrowia.

Muscle-Zone Sklep
  1. Zawierają błonnik

Jednym z powodów, dla których warto sięgnąć po śliwki, jest to, że mają one dużą zawartość błonnika. Dzięki temu poprawiają one perystaltykę jelit, zwalczają zaparcia. Pektyny po spożyciu zaczynają łączyć się z kwasami organicznymi i usuwają z organizmu cholesterol, a także tłuszcz gromadzący się w komórkach. Warto również wiedzieć, że śliwki mają silne działanie antyoksydacyjne. Jeśli męczą cię zaparcia, to wystarczy w ciągu dnia zjeść kilka lub kilkanaście śliwek, a nieprzyjemny i uporczywy problem zniknie. Ze względu na to, że są bogate w błonnik, chronią one jelito grube przed nowotworami. W celu zmniejszenia ryzyka raka jelita grubego należy jeść 3 śliwki dziennie.

  1. Dbają o układ nerwowy

Śliwki to źródło magnezu i witaminy B6. Dzięki temu owoce te doskonale wpływają na pracę układu nerwowego i wspierają mózg. Ich spożywanie poprawia pamięć i koncentrację. Magnez zapobiega bulom głowy i dba o dobry nastrój. Witamina B6 dba o zdrowie psychiczne i umysłowe.

  1. Śliwki dla mężczyzn

Jak się okazuje, śliwki mają wiele właściwości, o których nie wiele osób wie. Mają one zbawienne działanie na organizm każdego człowieka, a szczególnie mężczyzn. W ich składzie znajdują się substancje, które dbają o zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie prostaty. A kora drzew śliwkowych ma właściwości, które wykorzystywane są do leczenia schorzeń prostaty.

  1. Śliwki na odchudzanie

Śliwki świeże i suszone doskonale sprawdzają się, jako dodatek do diety odchudzającej. Co prawda suszone śliwki są kaloryczne, ale w tym przypadku to nie przeszkadza, ponieważ i tak nie jesteśmy w stanie zjeść ich więcej niż kilka sztuk. Szybko zapewniają one uczucie sytości na długo, dzięki czemu pomagają one powstrzymać się od podjadania między posiłkami. Dodatkowo śliwki przyśpieszają pracę metabolizmu, oczyszczają jelita, wspierają pracę układu trawiennego, zmniejszają ilość wchłanianego cukru i cholesterolu. Tak więc okazuje się, że jedzenie suszonych śliwek daje wiele dobrego nawet w przypadku osób na diecie.