Skąd brać motywację do treningu?

Jest czas po świętach, kiedy wiele osób decyduje się na wzięcie urlopu lub w szkole mamy przerwę na ferie. Jest to czas, kiedy mamy wielkie plany na spotkania ze znajomymi, na podróże i wyjścia na miasto, przez co może nam zabraknąć czasu na ćwiczenia. Kiedy ta przerwa się kończy, trudno jest wrócić do swoich starych nawyków i zmotywować się do ćwiczeń.

Tak długa przerwa sprawia, że nie mamy ochoty na wrócenie do ćwiczeń, ale przecież chcemy zadbać o swój wygląd i zdrowie, a więc konieczne jest trzymanie się planu treningowego. W jaki sposób zmotywować się do aktywności fizycznej?

Muscle-Zone Sklep
  1. Zaplanuj sobie wszystko

Jeśli brakuje ci motywacji do ćwiczeń, to zaplanuj sobie, że aktywność fizyczna ma odbyć się o konkretnej godzinie. Doskonałym sposobem jest również wykupienie sobie karnetu na siłownię. Dzięki temu będziesz mieć możliwość udania się na trening do miejsca, które samo w sobie daje dużą motywację. A dodatkowym paliwem dla ciebie będzie, to, że na karnet na siłownię wydałaś swoje pieniądze. Nic tak nie motywuje, jak pieniądze. Tak więc wybierz sobie siłownię, najlepiej tą najbliżej pracy lub domu, by nie mieć wymówek, że siłownia znajduje się za daleko i nie masz do niej po drodze.

  1. Bierz udział w wydarzeniach sportowych

Postaraj się, by sport stał się twoją pasją, a łatwiej będzie ci się zmotywować do treningów. Dobrym sposobem jest branie udziału w wydarzeniach sportowych. Maratony, czy też inne sportowe eventy daję wiele motywacji do ćwiczeń, by wypaść jak najlepiej. Do takich wydarzeń musisz się dobrze przygotować, a więc konieczne jest stworzenie odpowiedniego planu treningowego, który podniesie twoje możliwości, a także poprawi kondycję. Pamiętaj, że w takich spotkaniach sportowych bierze udział tysiące osób, a więc jeśli nie chcesz odstawać od grupy, czas najwyższy zacząć się starać. Możliwości jest naprawdę wiele, więc na pewno wybierzesz coś dla siebie.

  1. Wybierz nowe ćwiczenia

Jedna rzecz, która może nas zniechęcać do ćwiczeń, to monotonia. Dotyka ona najczęściej osoby, które trenują w domu. U takich osób często plan treningowy na cały tydzień wygląda tak samo i nie zmienia się nawet przez kilka tygodni. Przez to szybko pojawia się znudzenie, a ćwiczenia przestają dawać efekty. Po przerwie wybierz sobie nowe ćwiczenia. Dzięki nim będziesz czuć, że robisz coś nowego, a nie wracasz do monotonnego zadania, które nie przynosi żadnych efektów. Poświęć parę chwil na wybranie nowych ćwiczeń, dzięki czemu łatwiej będzie ci się zmotywować do ich wykonywania. Pamiętaj, że nowy trening daje wiele możliwości.