Rodzaje magnezu – jaki najlepiej wybrać?

Magnez jest jednym z ważniejszych składników mineralnych w organizmie człowieka. Jego niedobór może przyczyniać się do występowania wielu schorzeń, w tym do astmy, a nawet chorób serca, czy depresji. Jest wiele osób, które cierpią z powodu niedoboru tego pierwiastka, dlatego tak wiele się mówi o dobrym wpływie suplementacji magnezu. Czy jednak suplementacja, jest dobrym sposobem na uzupełnienie magnezu w organizmie?

Większość osób nie jest w stanie dostarczyć do organizmu odpowiedniego stężenia magnezu wraz z codzienną dietą. Jedno z badań wykazało, że w diecie niektórych osób w dzisiejszym społeczeństwie nie ma nawet tej substancji w jadłospisie. Czas się więc więcej dowiedzieć na temat suplementacji tego związku.

Muscle-Zone Sklep

O rodzajach magnezu i jego różnicach

Na rynku istnieje wiele rodzajów magnezu. Możemy wybierać w wielu biodostępnych formach magnezu. Jednymi z najlepszych jest cytrynian, jabłczan, tlenek magnezu, siarczan, a także orotanin. Na temat działania tych forma magnezu wykonano wiele badań. Jednak naukowcy porównują tylko niektóre z nich, a na temat ich wchłanialności wiadomo nadal niewiele. Okazuje się, że większość z tych badań opiera  się na zasadzie ilości wydalanego magnezu z organizmu wraz z potem lub moczem i to jest wskaźnik ich bioprzyswajalności. Nie jest to jednak dobry miernik, ponieważ nie daje on nam dokładnych wyników.

Według badań to cytrynian magnezu jest najlepiej przyswajającą się formą tego pierwiastka. Jest znacznie lepiej przyswajalny niż tlenek magnezu. Kolejne badania wykazały, że asparganian ma lepsze działanie niż tlenek magnezu. Badania wykazują również, że tlenek magnezu, jest jedna z form, które najsłabiej się wchłaniają. Tak więc tlenek magnezu w największym stopniu wydala się z organizmu wraz z moczem i potem. Z większości badań wynika więc, że tlenek magnezu najsłabiej się wchłania do organizmu przez układ pokarmowy, a jednak najnowsze badania wykazały, że jest forma magnezu, która ma znacznie lepsze właściwości niż inne rodzaje tego pierwiastka. Są to najnowsze badania, więc najlepiej sugerować się właśnie na nich.

W obliczu wszystkich wyników badań, jakie wykonano na temat magnezu, nie łatwo jest stwierdzić, który z rodzajów tego pierwiastka ma najlepsze i najskuteczniejsze działanie. Nie ma również dowodów na to, że jedna z form magnezu ma lepszą bioprzyswajalność od pozostałych. Warto jednak pamiętać, że badania kliniczne wykazują, że najłatwiej jest zniwelować niedobory magnezu, sięgając po formy tego pierwiastka takie jak:

  • Chlorek,
  • Cytrynian,
  • Węglan,
  • Tlenek,
  • Orotonian

Tak więc niemal każda z form magnezu jest w stanie uchronić nas przed jego niedoborem. Nie ma więc większego znaczenia, jaką formę tego pierwiastka wybierzemy przy suplementacji.