Rodzaje kreatyny – jaką najlepiej wybrać?

Obecnie na rynku suplementów diety panuje rozwój dobrobytu. Pojawia się coraz więcej suplementów, a każdy z nich ma swój rodzaj. Tak więc do wybrania odpowiedniej kreatyny należy poświęcić nieco więcej czasu, na zapoznanie się z tym, co oferuje nam rynek. Różni producenci i rodzaje kreatyny nie ułatwiają nam decyzji.

Nie łatwo jest zdecydować się na to, który z suplementów diety jest najlepszy i, który najlepiej wybrać. Czas więc dowiedzieć się, jakie są rodzaje kreatyny, a także sprawdzić, która ma najskuteczniejsze działanie? Która kreatyna ma skuteczne działanie, czym różnią się od siebie i, czy w ogóle różnią się one od siebie?

Muscle-Zone Sklep

Czym jest kreatyna?

Kreatyna jest związkiem organicznym o prostej budowie. Jej najwyższe stężenie znajduje się w tkance mięśniowej, tam jest ona obecna niemal w 95 procentach. W tkance mięśniowej związek ten jest przechowywany w postaci fosforokreatyny i stanowi ona 66 procent oraz wonnej kreatyny, która liczy sobie 33 procent. Kreatyna jest związkiem, który jest jednym z najlepiej poznanych i przebadanych. Ma więc niezaprzeczalne działanie, jako suplement diety i odżywka dla sportowców i osób aktywnych fizycznie. Najlepsze w kreatynie jest to, że magazynuje ona energię w tkankach mięśniowych, tak by mogła ona zostać niemal natychmiastowo uwolniona i wykorzystana.

Jakie są rodzaje kreatyny?

Jednym z najpopularniejszych rodzajów kreatyny, jest jej monohydrat. Jest to inaczej podstawowa forma kreatyny, która głównie składa się z kwasu metylowo-iminomocznikowo-octowego. Jest to związek, który najlepiej wiąże się z wodą i proces ten zachodzi w komórkach mięśniowych. Monohydrat kreatyny jest polecany i znany jako najskuteczniejsza forma kreatyny. Kolejny jest cytrynian kreatyny, a jest on połączeniem monowodzianu z organicznym kwasem cytrynowym. Jest to kreatyna, która charakteryzuje się wysoką przyswajalnością.

Jabłczan kreatyny, to kolejna forma znanego i docenianego suplementu diety. Tym razem kreatyna to połączenie cząsteczek kreatyny, a także kilku cząsteczek kwasu jabłkowego. Ta forma kreatyny jest jedną z najbardziej cenionych, ponieważ łatwo się przyswaja, a do tego układ pokarmowy najlepiej z nią reaguje. Jabłczan dodatkowo wzmacnia syntezę kreatyny do jej aktywnej formy, czyli do fosfokreatyny. Warto również pamiętać, że na temat tego rodzaju kreatyny wykonano wiele badań i wykazały one, że jabłczan daje lepsze efekty w procesie rozbudowy masy mięśniowej, niż jest to w przypadku popularnego i podstawowego monohydratu. Azotan kreatyny jest połączeniem cząsteczek azotu, a także monohydratu. Dzięki temu naczynia krwionośne zaczynają się rozszerzać, a to sprawia, że składniki odżywcze oraz tlen są znacznie lepiej transportowane. Dodatkowo warto zaznaczyć, że azotan charakteryzuje się lepszą rozpuszczalnością.