Przygotowanie do ciąży – jakie suplementy przed ciążą brać?

Współcześnie znacznie większą wagę przykładamy do dbałości o swoje ciało oraz zdrowie. Stajemy się coraz bardziej świadome, pewne siebie i pewne swojej wartości. To bardzo dobrze. Oprócz tego, że zwracamy uwagę na to co jemy, jak ćwiczymy i co suplementujemy, staramy się również wsłuchać w potrzeby i kondycję, a także oczekiwania naszego organizmu. I tak, doskonale wiemy zapewne, że ważne są nie tylko sama ciąża i okres połogu, ale również proces przygotowania się do zajścia w ciążę. To właśnie w tym czasie w sposób najbardziej odpowiedni i najbezpieczniejszy możemy przygotować organizm i ciało (zarówno pod względem psychicznym jak i fizycznym) do zapłodnienia, potem ciąży i porodu. Planując dziecko, powinnyśmy pamiętać, że organizm kobiety jest dość specyficzny i to od jego uwarunkowań, stanu oraz kondycji zależy fakt, czy dziecko będzie rozwijało się prawidłowo, jak będziemy się czuły i tak dalej. Jak widzimy, przygotowanie do ciąży jest niezaprzeczalnie potrzebne. W jaki sposób to zrobić? Ważne są: odpowiednie żywienie, aktywność fizyczna oraz …suplementy diety! To właśnie dzięki dobremu odżywianiu dodatkowo ufortyfikujemy i wzmocnimy sylwetkę, wysmuklimy ją, a przy tym również odżywimy. Poza tym aktywność fizyczna doda energii, wzmoży procesy przemian hormonalnych, przygotuje ciało na pojawienie się w nim nowego organizmu, uelastyczni mięśnie miednicy i brzucha, ułatwi nam też późniejszy poród i zapobiegnie rozstępom. Najistotniejsze w tym wszystkim są jednak suplementy. To dzięki nim, przygotowując się do ciąży, możemy zapewnić sobie i swojemu potomstwu bezpieczeństwo, komfort, energię i stabilizację. 

Muscle-Zone Sklep

Kwas foliowy 

Kwas foliowy to absolutny fundament będący podstawą suplementacji każdej kobiety przygotowującej się do ciąży. To właśnie ten element w sposób najbardziej pełnowymiarowy i pełnowartościowy odżywi organizm, ukształtuje jego gospodarkę hormonalną, zadba o to, aby płód i jego wszelkie narządy wewnętrzne rozwijały się prawidłowo. Kwas foliowy dodatkowo, sprawi, że nie będziemy w tak bardzo nasilony sposób odczuwały dolegliwości ciążowych, a także nada on naszym włosom i paznokciom odpowiedniego blasku. 

Colostrum 

Suplementy zawierające w swoim składzie pierwsze mleko dla źrebaka od matki, są naprawdę na wagę złota. Tzw. siara buduje naturalną i bardzo silnie ugruntowaną odporność organiczną matki i jej dziecka. Poza tym, że zapobiega chorobom, to jeszcze odżywia i silnie regeneruje organizm, a dodatkowo jeszcze odpręża go i odmładza. Przyszłe mamy, a także kobiety planujące zajście w ciążę, kobiety posiadające małe dzieci i te, które na co dzień w ogóle nie planują potomstwa – zdecydowanie powinny zaopatrzeć się w colostrum, ponieważ jego niesamwite właściwości i sposób działania pozostają nieocenione. 

Witaminy i minerały 

Planowanie ciąży, to absolutnie wyjątkowy i jednocześnie bardzo specyficzny okres w życiu każdej kobiety. Pamiętajmy, że nasz organizm jest swoistą maszyną, która czuje i dostosowuje się wprost proporcjonalnie do naszych poczynań. Zatem, wówczas, gdy staramy się o dziecko, nasz organizm zupełnie inaczej rozkłada swoje potrzeby  hormonalne, a także zachowania oraz tendencje. Witamina A, witaminy z grupy B (B6 i B12), witamina C, witamina D i K, a także witamina E i magnez, potas, żelazo, cynk, wapń, fosfor – to podstawowe i niezaprzeczalnie potrzebne elementy. 

Dieta i nawodnienie

Przygotowując się do ciąży musimy pamiętać o tym, że zmieni się wszystko – a zwłaszcza nasze ciało. To dla nas szok, choć jesteśmy na to przygotowane, ale mimo wszystko – warto zadbać o to, aby te zmiany (zwłaszcza negatywne) były dla nas jak najbardziej łaskawe. Wiadomo, że przyrost masy ciała, a także zmiany np. w kształcie i wielkości brzucha, czy piersi są absolutnie naturalne. Nie mniej, dobrze oraz zdrowo jedząc i wystarczająco dużo pijąc – możemy sprawić, że zarówno okres przygotowania do ciąży, samej ciąży, jak i powrotu do dawnej sylwetki po porodzie – będą jedynie bardzo przyjemną do realizacji formalnością. Wystraczy, że będziemy pilnowały się stałych godzin posiłków, bez podjadania słodyczy i przekąsek. Pamiętajmy, że choć zwiększa się zapotrzebowanie na ilość pokarmu, to wcale nie musimy objadać się do mdłości – jedzmy więc z głową i racjonalnie. Dodatkowo, w razie nagłej ochoty – dobrze jeśli będziemy miały przy sobie zdrową owocową lub warzywną przekąskę. Bardzo ważnym elementem jest też wypijanie minimum 2 a nawet 2.5 litrów wody każdego dnia. Pamiętajmy, że im lepiej przygotujemy się do okresu ciąży, tym lepiej będziemy czuły się w jej trakcie i po niej. Dodatkowo, jeśli możemy zapewnić swojemu maleństwu bezpieczeństwo i prawidłowy rozwój już na etapie płodowym, to dlaczego z tego nie skorzystać? Odrzucając gazowane i wysoko słodzone napoje, a także białe pieczywo (zamień na razowe) i niezdrowe tłuszcze (zamień na olej i masło kokosowe, awokado, pestki, orzechy, oliwę z oliwek, czy tran) – także i sobie dodamy więcej wigoru, powera, chęci i lepszego samopoczucia.