Przedtreningowe suplementy diety – jakie składniki?

Na rynku pojawia się coraz więcej suplementów diety dla sportowców i osób aktywnych fizycznie. Dzieli się je nie tylko na podstawie składu i działania, ale również na podstawie czasu ich spożywania. Jedne z najczęściej wybieranych i jednocześnie mających największą skuteczność, są suplementy przedtreningowe.

Ze względu na to, że przedtreningowe suplementy diety bardzo różnią się od siebie, warto wiedzieć, jakie składniki najczęściej się w nich znajdują i jakie mają one działanie na organizm sportowca. Powszechnie mówi się, że przedtreningówki mają za zadanie zwiększyć siłę i wytrzymałość, a także przygotować organizm do zbliżającego się wysiłku fizycznego. Jaka jest prawda?

Muscle-Zone Sklep
  1. Arginina

Arginina bardzo często znajduje się w składzie przedtreningowych suplementów diety. Jest to składnik, który ma działanie boosteru telnku azotu. Produkcja tego składnika w organizmie człowieka jest mocno ograniczona, dlatego właśnie należy uzupełnić jej ilość w celu uzyskania, jak najlepszych wyników po treningowych. Głównym zadaniem jego suplementu diety, jest nasilenie efektu pompy mięśniowej. Dzięki argininie mięśnie po zakończonym treningu wydają się znacznie większe, a dzięki temu my widzimy efekty naszego wysiłku. Tego rodzaju składniki mają głównie działanie motywujące, ponieważ pokazują efekty treningowe, a dzięki temu mamy większą ochotę na wrócenie do treningu, by móc zobaczyć jeszcze większe zmiany.

  1. Beta-alanina

Jest to jedna z chemicznych substancji, która zaliczana jest do grupy aminokwasów. Działanie tego kwasu nie ma większego wypływu na efekty, jakie udaje nam się osiągnąć i zobaczyć po treningu, a jednak ten składnik można znaleźć w nie jednym suplemencie diety do stosowania przed treningiem. Powodem, dla którego tak jest, jest to, że beta-alanina ma bezpośredni wpływ na proces rozwoju masy mięśniowej. A przyczyną tego jest to, że ten aminokwas jest niezbędnym składnikiem do tworzenia się karnozyny. Ten związek ma ogromne znaczenie dla procesu budowy tkanki mięśniowej. Jego wysokie stężenie umożliwia stałe i odpowiednie odżywienie mięśni.

  1. Cholina

Cholina bardzo często znajduje swoje miejsce w składzie przed treningowych suplementów diety. Ma ona ogromny wpływ na pracę układu nerwowego, a tam pełni ona funkcję ochronną, a także reguluje wszystkie procesu. Cholina jest zwana również witaminą B4, która ma duże znaczenie dla kobiet, które chcą zostać mamami. Spożywanie choliny sprawia, że rozwój wad wrodzonych układu nerwowego, jest znacząco ograniczony. Dodatkowo witamina ta ma wpływ na rozwój i formowanie się rdzenia kręgowego, a także mózgowia noworodka. Ten składnik jest niezbędny do transportowania składników odżywczych przez łożysko. A jednak cholina ma również duże znaczenie dla sportowców. Jej odpowiednie stężenie w organizmie sprawia, że poprawia się przewodnictwo bodźców między komórkami nerwowymi.