Jak obniżyć zbyt wysokie ciśnienie krwi? cz. 1

Wysokie ciśnienie krwi to bardzo niebezpieczny stan zdrowotny, który ma bardzo negatywny wpływ na serce. To dotyka wiele osób na świecie (1 biliona), a wielu z nich nie jest tego nawet świadomych. Jeśli nie zostanie na to zwrócona uwaga, może to prowadzić do chorób serca i zawału!

Oczywiście, prawie na wszystko można znaleźć remedium i w tej grupie znajduje się właśnie nadciśnienie. Wiele możesz zdziałać sam lub pomóc osobie z Twojego otoczenia sobie z tym poradzić.

Muscle-Zone Sklep
  1. Spaceruj i ćwicz regularnie

Ćwiczenia to najlepsza rzecz, którą możesz zrobić, aby obniżyć ciśnienie krwi. Regularna aktywność fizyczna sprawia, że serce jest mocniejsze i pracuje o wiele bardziej wydajnie, przepompowując krew, co obniża ciśnienie w tętnicach. Badania wskazują, że 150 minut umiarkowanej aktywności lub 75 minut wysokointensywnej (cardio) NA TYDZIEŃ już będzie pozytywnie wpływało na poprawę stanu zdrowia i obniżenie ciśnienia! Warto również dodać, że te ćwiczenia wpływają pozytywnie na redukcję tkanki tłuszczowej, co jest również związane z obniżaniem ciśnienia.

  1. Zredukuj ilość sodu w Twojej diecie

Jedzenie soli w każdej części świata jest bardzo wysokie – to sól poprawia smak potraw, nie ma się co dziwić, że jest tak popularna. Dodatkowo, to ona znajduje się we wszystkich przetworzonych lub gotowych produktach. Z tego też powodu, tak wiele mówi się o kontrolowaniu ilości przyjmowanej soli.

Wiele badań wiąże wysokie ciśnienie krwi ze spożywaniem dużej ilości soli, co prowadzi do problemów z sercem i nawet zawałem. Jednakże te bardziej aktualne badania pokazują, że nie jest to takie proste jak nam się dotąd wydawało. Jednym powodem może być też po prostu genetyka i to jak pracuje organizm danej osoby – na niektórych duża ilość soli wpłynie bardziej negatywnie, na innych mniej.

Pamiętaj, że zamiast soli możesz używać różnych ziół, które nie tylko podbijają smak potrawy, ale również mają pozytywny wpływ na organizm na różnych płaszczyznach.

  1. Spożywaj mniej alkoholu

Picie alkoholu to oczywisty powód, dla którego nasze ciśnienie wzrasta. Alkohol jest powiązany z aż 16% ludźmi chorymi na nadciśnienie na całym świecie, co pokazuje skalę problemu.

Niektóre badania sugerują, że niewielkie ilości alkoholu mogą pozytywnie wpływać na zdrowie serca, ale te pozytywne aspekty są niwelowane przez szereg negatywnych, które niesie za sobą spożywanie alkoholu.

Nie warto zatem spożywać alkoholu w żadnym wypadku, gdyż nie ma on pozytywnego wpływu na organizm, patrząc na jego całokształt.

  1. Spożywaj więcej produktów zawierających potas

Lub po prostu suplementuj potas. Potas to bardzo ważny składnik mineralny, który reguluje pracę organizmu. Współczesna dieta to większa ilość sodu, a mniejsza potasu, dlatego tak bardzo powinniśmy zwracać na to uwagę.

Warto skupić się na produktach bogatych w potas, a przede wszystkim tych mniej przetworzonych. Produkty bogate w potas to np.:

– warzywa zielone, ziemniaki, pomidory, słodkie ziemniaki

– owoce, jak melony, banany, awokado, pomarańcze

– mleko i jogurty

– tuńczyk i łosoś

– orzechy i nasiona

– fasola

  1. Zrezygnuj z kofeiny

U niektórych kawa może nie mieć pozytywnego wpływu na organizm, dlatego też warto całkowicie wyeliminować ją z diety. Z pewnością warto wyeliminować kawę, jeśli pijasz ją nieregularnie. Wtedy ma ona najgorszy wpływ na organizm. Jeśli spożywasz ją codziennie, w sensownych ilościach (np. filiżanka dziennie) i po obserwacji widzisz, że nie ma ona negatywnego wpływu na ciśnienie, nie musisz się tym przejmować.

Warto zwrócić uwagę, że kofeinę zawierają również inne produkty, jak herbata, czekolada czy napoje energetyczne i musisz wybrać pomiędzy nimi, żeby nie przekraczać dawek zalecanych.

Podsumowanie

Dbanie o ciśnienie to bardzo istotna kwestia nie tylko u osób starszych, ale również młodych. W drugiej części artykułu poznacie dodatkowe suplementy, które warto stosować przy nadciśnieniu.