EAA – najlepszy suplement przy budowaniu sylwetki

Sportowcy mają duże pojęcie o tym, jak bardzo białko jest istotne w ich diecie. To przede wszystkim budulec, którego potrzebuje nasze ciało do rozwoju oraz naprawy uszkodzonych włókien mięśniowych (co jest spowodowane treningiem). Białko jest również konieczne do wzmocnienia funkcji układu odpornościowego oraz do wspierania produkcji hormonów budujących mięśnie, jak np. testosteron.

Przed długi czas pierwsze miejsce na liście suplementów dla sportowców zajmowało BCAA. BCAA było używane przez początkujących i zaawansowanych, którzy szukali najlepszych suplementów anabolicznych. Po jakimś czasie wyszło, że BCAA wcale nie jest najlepszą opcją w procesie budowy mięśni.

Muscle-Zone Sklep

Aby z powodzeniem zbudować mięśnie, organizm potrzebuje 9 niezbędnych aminokwasów, czyli EAA. BCAA dostarcza jedynie 3 z nich i to zdecydowanie za mało. W przypadku braku pozostałych aminokwasów, organizm rozkłada istniejące już białka w ciele, aby uzyskać niezbędne aminokwasy do syntezy białek. Stanowi to podstawę do możliwego wystąpienia ujemnego bilansu białka w ciele, co w praktyce oznacza niebudowanie mięśni.

Jakie jest rozwiązanie?

Zainwestuj w dobre EAA!

Jak pisałam wyżej, BCAA nie zapewnia nam wszystkich niezbędnych aminokwasów do budowaniu tkanki mięśniowej, natomiast EAA świetnie spełnia się w tej roli. EAA wywołuje zdecydowanie silniejszą odpowiedź anaboliczną niż suplementy BCAA.

EAA nie tylko wspiera syntezę białek w pełnym zakresie, ale również wzmacnia odporność i tworzenie się kolagenu. To chociażby przez zawartość lizyny, która jest wymagana przy produkcji kolagenu. Dodatkowo EAA wspiera zdrowy nastrój i poprawia jakość snu, dzięki zawartości tryptofanu.

EAA na budowę mięśni i nie tylko

EAA wspiera również organizm przy budowaniu suchej masy mięśniowej i traceniu tkanki tłuszczowej. To doskonałe rozwiązanie na regeneracji mięśni po intensywnym treningu – ogranicza katabolizm mięśniowy. Warto pamiętać, żeby zainwestować w najlepsze EAA, którego skład będzie zawierać odpowiednie proporcje aminokwasów.

W skład EAA wchodzą:

  • fenyloalanina,
  • walina,
  • tryptofan,
  • treonina,
  • izoleucyna,
  • metionina,
  • histydyna (niezbędna u niemowląt),
  • arginina (j.w.),
  • lizyna,
  • leucyna.

Te aminokwasy muszą być w odpowiednich proporcjach, jak np. jest to w przypadku suplementu Apollo’s Hegemony.

Korzyści EAA

Podsumujmy zatem korzyści przyjmowania EAA:

  • lepsza regeneracja potreningowa
  • lepsza wytrzymałość na treningi
  • bardziej efektywne budowanie mięśni
  • budowanie suchej masy mięśniowej
  • EAA jest bardziej skuteczne niż BCAA, białko serwatkowe czy kazeina
  • EAA przyjmowane przed treningiem działa bardzo anabolicznie

Czy warto stosować EAA?

Bez dwóch zdań! Jeśli zależy Ci na świetnej sylwetce, zdecydowanie warto przyjmować je przed treningiem.

Jakie EAA wybrać?

Największe znaczenie odgrywa to, czy producent po prostu się postarał. Liczą się proporcje aminokwasów w dawce i tego trzeba się trzymać, by zmaksymalizować swoje efekty. W tym przypadku świetnie sprawdzi się EAA Apollo’s Hegemony, które zawiera dokładnie dobrane dawki aminokwasów, dzięki czemu produkt jest białkiem wzorcowym. To idealne uzupełnienie diety każdego sportowca.