Dobre spalacze tłuszczu – na jakie warto zwrócić uwagę?

Podczas redukcji wielu osobom zależy na szybkich rezultatach. Niestety nie zawsze możemy je osiągnąć samym treningiem. Przy dużej nadwadze możemy wspomóc się suplementami diety, które wspomogą szybsze spalanie tłuszczu i sprawią, że poczujemy się znacznie bardziej zmotywowani do dalszych starań o szczupłą sylwetkę.

Suplementy diety spalające tłuszcz – jakie składniki posiadają?

Bardzo dobrym spalaczem tłuszczu okazuje się L-karnityna. Ma ona podwójne działanie – przede wszystkim przyspiesza przemianę materii oraz sprawia, że tłuszcz jest spalany szybciej, zwłaszcza podczas wysiłku. Ma również działanie zmniejszające apetyt. L-karnityna w suplementach diety jest polecana w połączeniu z kofeiną, która nas pobudza, również przyspiesza spalanie tłuszczu oraz jego wydalanie z organizmu. Kofeina jest polecana zwłaszcza przed wysiłkiem, kiedy potrzebujemy dodatkowej pomocy i pobudzenia. Tkanka tłuszczowa jest redukowana głównie po treningu. 

Muscle-Zone Sklep

Niezwykle wysoką skuteczność w redukowaniu tłuszczu wykazuje również chrom połączony z zieloną herbatą. Jest to dobry sposób na zmniejszenie apetytu na słodycze oraz na znaczną pomoc w redukcji. Zielona herbata pobudza metabolizm, jednocześnie bardzo mocno pomaga w pozbyciu się nadmiaru wody z organizmu. Chrom zmniejsza nasz apetyt na słodycze, co jest ważne w przypadku osób, które dopiero zaczynają redukcję i mają duży problem z zahamowaniem ochoty na słodkie przekąski. Często to niedobór chromu sprawia, że jemy za dużo słodkich pokarmów, niekoniecznie mając na nie ochotę. 

Spalacze tłuszczu w formie suplementów często zawierają również ekstrakt z garcini cambogi, która wzmaga termogenezę sprawiając, że poprawiany jest metabolizm, a także wyrównuje się poziom glukozy we krwi. 

Wiele suplementów diety posiada również ekstrakt z szafranu, który znacznie zmniejsza apetyt, podobnie jak chrom. Ekstrakt z kory cynamonu z kolei zmniejsza ilość glukozy we krwi, wyrównując jej poziom do odpowiedniego i bezpiecznego dla nas stanu. Spalacze tłuszczu powinny również podnosić naszą wydajność w trakcie wysiłku, stąd tak wiele kofeiny w składzie oraz takich składników jak choćby synefryna, która pozyskiwana jest z gorzkiej pomarańczy. Ma działanie termogeniczne, podwyższa naszą temperaturę ciała, a jednocześnie znacznie poprawia spalanie tłuszczu i jego wydalanie.

Co oprócz spalaczy tłuszczu?

Oczywiście zażywanie takich suplementów diety nie jest wystarczające. Musimy również trzymać odpowiednią dietę oraz pamiętać o regularnym wysiłku fizycznym. Możemy przy tym pamiętać, by ruch był zróżnicowany oraz regularny, co jest najbardziej istotne. Można zapisać się na siłownię lub trenować samodzielnie w domu, kiedy będziemy wiedzieli, jak robić to prawidłowo, z zachowaniem wszystkich reguł. Nie bez znaczenia jest również dieta – na redukcji unikamy przetworzonego jedzenia, cukrów prostych, napojów gazowanych z dużą ilością cukru. Należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu oraz o dużej ilości warzyw oraz owoców. 

Regularny wysiłek fizyczny z kolei powinien być dość zróżnicowany. Warto wykonywać go w komfortowym ubraniu, takim jak koszulki termoaktywne męskie, legginsy do ćwiczeń, czy też bluzy z kapturem. Taki zestaw odzieży sportowej, wykonany z dobrej jakości bawełny sprawi, że ruch stanie się dla nas nie tylko komfortowy, ale również będziemy osiągać lepsze wyniki sportowe. 

Warto zwrócić uwagę na  odzież termoaktywną, która dostosowuje się do temperatury naszego ciała i w odpowiedni sposób na nią reaguje, przez co nie doprowadzimy do przegrzania skóry i nadmiernego pocenia się. Możemy wybierać tego typu elementy zwłaszcza, jeśli trenujemy na zewnątrz w czasie chłodniejszych dni. Dzięki temu zapewnimy naszemu ciału odpowiedni komfort cieplny. Jednocześnie tkaniny, z których produkowane są ubrania termoaktywne, zapobiegają otarciom oraz podrażnieniom naskórka, a także doskonale dopasowują się do ciała. Warto wspomnieć, że odzież termoaktywna jest oddychająca, dzięki czemu nasz pot odprowadzany jest na zewnątrz. Jest to istotne przede wszystkim wtedy, gdy wykonujemy intensywne ćwiczenia.