5 wskazówek dotyczących lepszego snu

Dobry sen w nocy jest najważniejszy dla zdrowia mózgu i ciała. Jednak ponieważ pandemia nadal się rozprzestrzenia, siejąc wraz z nią niepokój i zmartwienia, uzyskanie zdrowej ilości wysokojakościowego snu prawdopodobnie nie jest tak łatwe, jak wcześniej.

Oto kilka pomocnych wskazówek, które pomogą się wyciszyć i dobrze wypocząć, nawet w tych stresujących i niepewnych chwilach.

Muscle-Zone Sklep

Zachowaj rutynę

Bez względu na to, jak wpłynęło to na twoje życie, niezwykle ważne jest utrzymanie standardowej rutyny, aby dobrze się wyspać. Tak więc, musimy starać się, aby nasze życie było odbiegało jak najmniej od tego przed wirusem.

Jeśli pracujesz w domu, wstań w tym samym czasie i przebierz się. Możesz przejść do innego pokoju lub pracować w sypialni, ale po prostu masz to samo poczucie rutyny i normalności, które pomogą ci poczuć się bardziej normalnie.

Normalna rutyna snu powinna pomóc poprawnie zacząć i zakończyć cały dzień. Staraj się nie korzystać z drzemek popołudniu, a spać jednym ciągiem przez całą noc.

Ćwiczenia

Tak, Twoja siłownia jest prawdopodobnie zamknięta, ale aktywność fizyczna nadal powinna być częścią Twojego codziennego planu dnia. Codzienne ćwiczenia są nadal tak samo ważne, szczególnie dla jakości snu.

Dystans społeczny i nakazy pozostania w domu mogą sprawiać, że czujesz, że masz ograniczone możliwości ćwiczeń, ale istnieje wiele sposobów efektywnego wysiłku fizycznego bez wychodzenia z domu.

Wiemy, że wysiłek fizyczny jest to powiązany z poprawą jakości snu z samych powodów fizjologicznych: będziemy czuć się bardziej zmęczeni, jeśli będziemy się wysilać. Tego dnia też będziemy czuli się bardziej spełnieni, więc zaśniemy w lepszym nastroju.

Pamiętaj by nie ćwiczyć przez kilka godzin przed snem, ponieważ stymulacja po wysiłku fizycznym może utrudnić zasypianie.

Nie oglądaj wiadomości zbyt często

Niemal niemożliwe jest uciec od ciągłego niepokojącego przepływu wiadomości i informacji dotyczących COVID-19, które przenikają obecnie codzienne życie. I tak, ciągłe przyjmowanie wiadomości o pandemii prawdopodobnie zwiększy twój niepokój i wpłynie negatywnie na twój sen.

Ilekroć oglądamy lub słuchamy wiadomości, zawsze chodzi o koronawirusa i jest to dość denerwujące. To oczywiste że media chwytają się tego tematu, ale jest to także coś, co może zwiększyć nasz niepokój. Najlepiej zaplanuj godziny, w których sprawdzasz wiadomości i trzymaj się ich ściśle.

Staraj się ograniczać, ile razy dziennie sprawdzasz swój telefon i przez jaki czas, aby czytać wiadomości związane z pandemią. Traktuj również wiadomości podobnie jak kofeinę: nie spożywając ich przed snem.

Zalecamy, aby na godzinę przed snem odłożyć wszelkie urządzenia elektroniczne, a już na pewno nie oglądać niczego, co mogłoby wywołać niepokój,

Zamiast tego zalecamy czynności relaksujące, jak czytanie książki lub słuchanie muzyki, jako środek rozrywki przed snem.

Nie nadużywaj alkoholu

Możemy mieć wrażenie, że jeśli pijemy, poczujemy się lepiej w danej chwili, a nawet bardziej senni a właściwie nie dajemy sobie dobrego, spokojnego snu.

Alkohol również nie jest dobrym sposobem radzenia sobie ze stresem i lękiem. Połączenie alkoholu i złego snu mogą mieć rzeczywisty wpływ na osłabienie układu odpornościowego.

Skorzystaj z suplementów

Czasami warto skorzystać z dodatkowego, zewnętrznego wsparcia. Zastosowanie suplementów dostosowanych do wsparcia Twojego snu, może być dobrym rozwiązaniem wsparcia się w tych trudniejszych czasach.

Przykładowo melatonina pozwoli lepiej regulować Twój cykl senny a odpowiednia mieszanka ziołowych adaptogenów poprawi bezpośrednio reakcje Twojego organizmu na stres, co pozwoli Ci lepiej się odprężyć i zrelaksować.